اقدامات سازمان فناوری اطلاعات در حوزه توانمندسازی اجتماعی

مشاور مشارکت زنان رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گزارش اقدامات سازمان فناوری اطلاعات در حوزه توانمندسازی اجتماعی را تشریح کرد و گفت: توجه به عدالت اجتماعی، پایداری زیست‌محیطی، توجه به گروه‌های در حاشیه همچون زنان، کودکان و معلولان و مقابله با فقر ازجمله چالش عصر ماست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مشکات اسدی در اینستاگرام خود نوشت:

"گزارش اقدامات سازمان فناوری اطلاعات در حوزه توانمندسازی اجتماعی
توجه به عدالت اجتماعی، پایداری زیست‌محیطی، توجه به گروه‌های در حاشیه همچون زنان، کودکان و معلولان و مقابله با فقر ازجمله چالش عصر ماست. تنها در صورتی می‌توان این الزامات را برآورده ساخت که تغییری اساسی در نحوه تفکر ما نسبت به این موضوعات حاصل شود. در این شرایط فناوری با تأکید بر فناوری‌های حوزه ارتباطات و اطلاعات می‌تواند نقش اساسی در تغییر تفکر ما و شیوه اجرای این تغییرات ایفا کنند.

توجه بیشتر به تنوع فرهنگی، تنوع منطقه‌ای و پاسخ‌گویی دموکراتیک در محور اصلی این تغییر قرار دارد. هرچند هرگونه تغییری در این موضوعات با موانع جدی ازجمله مقابله با ساختار سلسله مراتبی قدرت مواجه است. فناوری ارتباطات و اطلاعات به‌عنوان نماد نظم شبکه‌ای می‌تواند با به چالش کشیدن نظم سلسله مراتبی به نفع گروه‌های به حاشیه رانده‌شده ازجمله زنان، کودکان و معلولان و محیط‌های به خطر افتاده شده ازجمله جوامع محلی و جوامع کمتر برخوردار کار کند.

در این شرایط ترکیب‌های مختلفی از تجارب خلاقانه کاربران، جوامع مدنی و کسب‌وکارهای کوچک امکان ظهور مسیرهای جدیدی را فراهم می‌آورد. بر این اساس سازمان فناوری اطلاعات اقدامات خود را در حوزه توانمندسازی اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در حوزه آموزش زنان، کودکان و معلولان و توانمندسازی جوامع محلی تعریف کرد و به مرحله اجرا درآورد.

گزارش مختصری از این اقدامات و اقدامات آتی در این خصوص، در سایت رسمی سازمان فناوری اطلاعات_ایران در دسترس می‌باشد. "

اقدامات سازمان فناوری اطلاعات در حوزه توانمندسازی اجتماعی

کد خبر 505300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.