شهریاری: سن تزریق واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان به ۵۰ سال کاهش یابد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طبق هماهنگی‌ها در استان سیستان و بلوچستان، به افراد ۶۰ سال به بالا نیز در این استان واکسن می‌زنند که در خواست داریم سن تزریق واکسن کرونا در این استان تا ۵۰ سال کاهش یابد.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد شیوع پیک پنجم کرونا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: گسترش شیوع بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان به دلیل این است که متأسفانه در این استان اکثر مردم به دلیل فقر در خرید و استفاده از ماسک ناتوان هستند بر همین اساس در حال حاضر بیش از دو میلیون ماسک به این استان ارسال شده است.

وی افزود: آقای رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا و معاون وزارت بهداشت و درمان در مورد منشأ شیوع ویروس دلتا از استان سیستان و بلوچستان و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم این استان، بر اساس مستندات و اطلاعات دقیق مطرح شده است زیرا اظهار نظر اعضای ستاد کرونا باید بر اساس واقعیت‌ها بیان شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ۶ اردیبهشت‌ماه امسال، خطاب به رئیس جمهور نامه‌ای نوشتم و خواستار کنترل مرزهای ورود و خروجی کشور شدم، اما دولت اقدامات لازم در این زمینه را انجام نداد.

شهریاری تاکید کرد: متأسفانه در حال حاضر شیوع کرونا در استان سیستان و بلوچستان در پیک قرار دارد و قطعاً پیک جدی شیوع کرونا در این استان است.

وی تصریح کرد: روند واکسیناسیون در استان سیستان و بلوچستان ابتدا با استقبال مردم روبه‌رو نشد، اما با توجه به گسترش آمار این بیماری در این استان، مردم به سمت واکسیناسیون روی آورده‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها افراد بالای ۷۰ سال در کشور واکسیناسیون می‌شوند، اما طبق هماهنگی‌ها در استان سیستان و بلوچستان، افراد ۶۰ سال به بالا نیز در این استان واکسن می‌زنند. در خواست داریم سن تزریق کرونا در این استان تا ۵۰ سال کاهش یابد.

کد خبر 505120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.