تورهای گردشگری داخلی رشد داشته است

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی، گردشگری و زیارتی استان اصفهان، گفت: بیشترین رشد آمار تورهای اصفهان، در حوزه تورهای داخلی بوده که رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشته است.

محسن روناسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیشترین رشد آمار تورهای اصفهان، در حوزه تورهای داخلی رخ داده است که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده است که عمدتاً مربوط به مشهد است. تعداد تور جزیره‌های کیش و قشم به دلیل گرمای هوا، نسبتاً کمتر است علاوه بر این تورهای ایرانگردی یک یا چند روزه به سمت شمال کشور یا نقاط دیگر هم برگزار می‌شود.

وی افزود: تور کشورهای ترکیه، روسیه، ارمنستان و دبی از جمله تورهای خارجی است، اما با توجه به ممنوعیت‌های اعمال شده از سوی کشورهای روسیه و ارمنستان و ممنوعیت تبلیغات برای برگزاری تورهای این دو کشور، عمدتاً پروازهای ترکیه در جریان است البته این کشور برای بازگشت مسافر تست "PCR" می‌گیرد. این موضوع باعث افزایش هزینه گردشگران می‌شود و طبیعتاً تعداد متقاضیان را کاهش می‌دهد به طور کلی در حوزه تورهای خارجی با رشد ۱۰ درصدی مواجه بوده‌ایم.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی، گردشگری و زیارتی استان اصفهان، ادامه داد: مشکلی که وجود دارد و مسئولان به آن توجه نمی‌کنند، بحث " توریست به اضافه واکسن" است که در بسیاری از کشورها در حال انجام است. برای نمونه مسافری که به کشور عراق سفر می‌کند می‌تواند بدون نوبت و هزینه واکسینه شود اما این ایده در ایران مورد توجه و استقبال قرار نمی‌گیرد و حتی بستری هم برای اجرای آن فراهم نشده است. علاوه بر ضعفی که در این زمینه وجود دارد جو منفی که در خصوص موج پنجم کرونا به وجود آمده، تأثیرات مخربی روی حوزه گردشگری گذاشته است.

روناسی با اشاره به سفرهای درون شهری، تصریح کرد: سفرهای کوتاه درون شهری نیز در حال انجام است. معتقدم که نمی‌توان گفت عامل رشد کرونا "سفر" است چرا که در سفر اکثر زنجیره‌های گردشگری به صورت هدایت شده و ایمن عمل می‌کنند و می‌توان به جای متوقف کردن سفرها، آن‌ها را کنترل کرد.

وی درباره وضعیت دفاتر مسافرتی، اعلام کرد: از ۸۰ درصد دفاتر گردشگری که تعطیل شده بود، حدود ۳۰ درصد بازگشایی داشته اند و هم اکنون فعالیت می‌کنند.

کد خبر 505066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.