کرونای دلتا جان زن باردار هرمزگانی را گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هفته‌ گذشته یک خانم ۲۲ ساله باردار به علت شرکت در مراسم عروسی به کرونا مبتلا شد و متاسفانه جان خود را از دست داد و در واقع برگزارکنندگان مراسم عروسی باعث مرگ زن جوان باردار شدند.

به گزارش ایمنا، فاطمه نوروزیان اظهار کرد: ۱۰۳ بیمار اکنون در آی‌سی‌یوهای بیمارستان‌های هرمزگان بستری هستند که حال ۲۱ نفر از آنان به شدت وخیم است و نگرانی اصلی ما افزایش شمار افراد بدحال است.

وی با بیان اینکه هرمزگان در حال طی کردن بدترین شرایط کرونایی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون است، افزود: ویروس کرونای آلفای (انگلیسی) در هرمزگان در حال انتشار است و خطر شیوع ویروس کرونای دلتا (هندی) نیز محتمل است، دوری از تجمعات، استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها و حفظ قرنطینه توسط بیماران اصلی‌ترین راه‌های مهار این بیماری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: انجام هر چه سریع‌تر واکسیناسیون را نیز از راهکارهای قطع زنجیره گردش ویروس کرونا عنوان کرد.

وی گفت: روند واکسیناسیون در هرمزگان فراز و فرودهای زیادی دارد و در حالی که در برخی از روزها روند افزایش تزریق واکسن را شاهدیم، اما به ناگاه این میزان به کمتر از ۳۰۰ مورد کاهش می‌یابد و در این زمینه نماینده مردم غرب هرمزگان نیز در نامه‌ای به وزیر بهداشت، خواستار افزایش سهمیه واکسن استان‌های درگیر با پیک پنجم کرونا شد.

منبع: رکنا

کد خبر 504981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.