روایت همسر امین کیانپور از روز خودسوزی او در مقابل دادگستری اصفهان

"در ساختمان نیمه کاره ساکن شدیم، در حالی که هنوز اقدامات اولیه خانه مانند برق کاری و ساخت کابینت‌ها تمام نشده بود و کارگران در حال تکمیل آن بودند، خانه نیمه کاره بود و حتی گاز هم نداشت و حدود یکسال از همسایه‌ها گاز گرفتیم و روی گاز پیک نیک غذا می‌پختیم."

به گزارش خبرنگار ایمنا، آنچه در بالا آمد بخشی از گفته‌های همسر امین کیانپور است؛ مرد جوانی که چند روزی است تصاویر خودسوزی او در مقابل دادگستری استان اصفهان در فضای مجازی دست به دست می‌شود و همه با حیرت به دنبال علت این حادثه هستند که چرا باید مردی خود را اینگونه به آتش بکشد، کدام مشکل او را تا حد مرگ به ستوه آورده و معترض کدام درد روزگار شده که قیمت آن را با سوختن جانش در آتش می‌پردازد، جانی که برای همیشه تمام شد و جسم سوخته‌ای که به خاک سپرده شد.

امین کیانپور حدوداً ۴۳ ساله، معلم ریاضی و مدیر مدرسه نجفی در ناحیه پنج آموزش و پرورش اصفهان بود، مهربانی و دلسوزی‌اش زبانزد همه بوده به گفته دوستان و همکارانش بسیار فهمیده و پرتلاش بوده است، اما چند سال درگیری بر سر یک پرونده ملکی او را از پای درآورد. ملکی که به دو نفر فروخته شده بود اما پس از دوندگی‌های بسیار در تهران و اصفهان به حقش نرسید و دادگاه رأی را به نفع مالک دیگری صادر کرد و کیانپور در روز ششم تیرماه ناباورانه در مقابل ساختمان دادگستری اصفهان با خودسوزی به زندگی خود پایان داد.

خانه‌ای که صاحب خانه‌اش در آتش مشکلات سوخت

همسر امین کیانپور، در خصوص همسرش به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: امین به خاطر فشار مالی دست به این کار نزد، بلکه به خاطر بی عدالتی این کار را انجام داد، در سال ۹۶ خانه‌ای در خیابان رباط سوم خریدیم و همان سال با وجود نیمه‌کاره بودن خانه در آن ساکن شدیم، چون تمام دارایی‌مان را برای خرید خانه هزینه کرده بودیم و دیگر پولی نداشتیم.

حکم تخلیه ما را شوکه کرد

وی ادامه می‌دهد: در ساختمان نیمه‌کاره ساکن شدیم، در حالی که هنوز اقدامات اولیه خانه مانند برق کاری و ساخت کابینت‌های آن تمام نشده بود و کارگران در حال تکمیل آن بودند، خانه نیمه‌کاره بود و حتی گاز هم نداشت و حدود یکسال از همسایه‌ها گاز گرفتیم و روی گاز پیک نیک غذا می‌پختیم، با تمام مشکلات موجود در خانه زندگی کردیم تا اینکه سال گذشته نزدیک عید، مردی با مأمور و در دست داشتن حکم تخلیه به خانه ما آمد و همگی با حیرت تنها به هم نگاه می‌کردیم.

وی با بیان اینکه بر اساس حکم تخلیه تنها ۱۰ روز فرصت داشتیم تا خانه را تخلیه کنیم، می‌افزاید: من و همسرم که خیلی متعجب شده بودیم، به دادگاه رفتیم و طی انجام اقداماتی اداری و پرداخت هزینه‌های متعدد در آبان ماه به ما ابلاغیه دادند که پرونده در شعبه نیکبخت دوباره بررسی می‌شود و یک وکیل هم گرفتیم و ۱۵ میلیون هم به او دادیم تا کار ما را انجام دهد.

همسر این مدیر مدرسه تصریح می‌کند: روز دادگاه اجازه ندادند که من وارد دادگاه شوم، اما از پشت در گوش می‌کردم و می‌دیدم که هر حرفی زده می‌شد به نفع طرف مقابل بود، وقتی وکیل از جلسه دادگاه بیرون آمد، با ناراحتی بسیار گفت قاضی به نفع طرف مقابل رأی را صادر کرد و صبح پیامک از طرف دادگستری آمد که رأی به نفع آن‌ها صادر شده بود، صبح روز بعد پیش رئیس دادگاه رفتیم و موضوع را جویا شدیم و همسرم چند بار با گریه از قاضی خواهش کرد که در دادن رأی تجدیدنظر کند اما تنها با برخوردهای سرد روبرو شدیم.

تلاش‌های بی‌نتیجه برای حل مشکل

وی با تاکید بر اینکه تلاش برای جمع‌آوری مدارک و رسیدن به نتیجه کاملاً بی‌حاصل بود، اضافه می‌کند: با وجود تمام تلاش‌هایی که در این سال‌ها داشتیم، بعد از اینکه از اصفهان نتیجه نگرفتیم به تهران رفتیم و به سختی از طرف دفتر رئیس قوه قضائیه نامه‌ای روی پرونده گرفتیم که دادگاه دوباره تشکیل شود، اگرچه پیگیری‌ها در تهران بهتر از استان و نور امیدی برای ما بود اما در نهایت این اقدام هم بی‌نتیجه بود و حکم صادر شده دادگستری استان تغییری نکرد.

همسر کیان‌پور با اشاره به مراجعه مجدد به مسئولان برای حل مشکلشان در خصوص خانه‌شان که به جز آن‌ها به دیگری نیز فروخته شده بود، می‌گوید: به همه جا سر زدیم اما هیچکس به رنج ما رسیدگی نکرد تا اینکه یکی از مسئولان در تهران با مطالعه پرونده، پیگیر شد تا پرونده دوباره بررسی و به حق پایمال شده ما رسیدگی شود تا تلاش‌های شبانه روزی همسرم بی‌نتیجه نماند اما همه این اقدامات هم تأثیر و تغییری در حکم دادگاه ایجاد نکرد و هر روز ناامیدی ما بیشتر می‌شد و هر روز به از دست دادن تنها دارایی و ثمره چندین سال کار همسرم نزدیک‌تر می‌شدیم.

روایت همسر امین کیانپور از روز خودسوزی او در مقابل دادگستری اصفهان

دلخوشی که در آتش سوخت

وی با تاکید بر اینکه دوباره حکم تخلیه برای ما صادر شده است، می‌گوید: روز قبل از حادثه هم به دادگستری رفته بود و پس از خواندن نماز در نمازخانه دادگستری تهدید کرده بود که اگر حقش را ندهند خودسوزی می‌کند که باز هم هیچ چاره‌ای برای این مشکل پیدا نشد، روز حادثه همسرم به من نگفت که به دادگاه می‌رود اگر می‌دانستم حتماً با او می‌رفتم، تا عصر با دل‌شوره فراوان هر چه منتظرش شدم به خانه بازنگشت، معمولاً تا عصر در مدرسه بود و کار می‌کرد با مدرسه تماس گرفتم که گفتند اصلاً امروز به مدرسه نیامده است! به پلیس زنگ زدم که گفتند مردی در دادگاه نیکبخت دچار افت فشار شده و او را به بیمارستان سوانح سوختگی بردند، سوال کردم چرا بیمارستان سوانح و سوختگی!؟ گفتند به دلیل پر بودن بیمارستان‌ها به خاطر کرونا به این بیمارستان منتقل شده است! وقتی به آنجا رفتم در اوج ناباوری متوجه شدم همسرم به بیمارستان نرسیده فوت کرده است.

همسر این مدیر مدرسه که دو دختر دارد که برای پدرشان بسیار بی‌تاب هستند، می‌گوید: در حال حاضر در این خانه ساکن هستیم، اما روز ۱۳ تیر ۱۴۰۰ حکم تخلیه داریم و هر روز تنها به گریه‌ها و تلاش‌های همسرم با ناامیدی فکر می‌کنم و اشکم جاری می‌شود، او نخبه ریاضی بود، اما به خاطر پایمال شدن حق و زحمات چندین ساله‌اش خودسوزی کرد و همچنان هیچکس به پرونده ما رسیدگی نمی‌کند، من و دخترهایم تکیه‌گاه‌مان را از دست دادیم و تمام دلخوشی همسرم که سرپناهی برای ما بود، به یکباره با بی‌انصافی از چنگش درآمد و خودش را نیز در کمال ناباوری از دست دادیم.

کیانپور تنها برای نرسیدن به حقش خودسوزی کرد

یکی از همکاران نزدیک این مدیر دلسوز و نابغه در خصوص ویژگی‌های اخلاقی او، می‌گوید: آقای کیانپور مرد شریفی بود و از نظر روحی و روانی هیچ مشکلی نداشت و همیشه با دلسوزی کار دانش‌آموزان خود را پیگیری می‌کرد و بسیار دلسوز بود.

وی می‌گوید: تمام حرف کیانپور پایمال شدن حقش و از دست رفتن سرمایه یک عمر معلمی و تدریسش بود، حدود دو سال تلاش بی‌وقفه او برای حل مشکل ملکی که داشت بی‌نتیجه ماند، در حالی که حق با او بود، در حال حاضر هم همسر و فرزندانش در حالی که کیانپور را که مردی همه چیز تمام بود از دست دادند، باید تا چند روز دیگر خانه خود را تخلیه کنند.

این همکار معلم ریاضی دبیرستان نجفی، تصریح می‌کند: سال‌ها است با او همکار هستم و امین تنها برای نرسیدن به حقش خودسوزی کرد، کیانپور حدود ۱۸ سال سابقه کار در آموزش و پرورش داشت و طی این سال‌ها حتی یک نفر هم از او گلایه و شکایت نکرد و همه او را به دانایی و ادب می‌شناسند.

کیانپور؛ مدیری فعال و مؤثر بود

محمد اعتدادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص امین کیانپور به خبرنگار ایمنا می‌گوید: آقای کیانپور مدیر فعال، با دانش و مؤثری بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش پیگیر جزئیات این پرونده است، تصریح می‌کند: در حال پیگیری وضعیت خانواده کیانپور هستیم و امیدوارم بتوانیم درد خانواده داغدار او را تا حدودی کمتر کنیم و مرهمی بر فقدان این عزیز شویم.

وی با تاکید بر اینکه در اداره آموزش و پرورش واحد حقوقی فعال است، می‌افزاید: واحد حقوقی آموزش و پرورش نمی‌توانسته کمکی در این زمینه داشته باشد و یا وکیلی را برای حل این موضوع اختصاص دهد، امیدوارم تمام نهادها با آموزش و پرورش همکاری کنند و سازمان‌هایی که با معیشت معلمان در ارتباط هستند و کسانی که در موضوعات رفاهی فرهنگیان می‌توانند کمکی کنند به یاری آموزش و پرورش بیایند و به ما در رفع مشکلات فرهنگیان کمک کنند.

اعتدادی با ابراز همدردی و تسلیت برای از دست دادن این مدیر و معلم دلسوز، خاطرنشان می‌کند: از دست دادن این مدیر و معلم توانمند برای ما هم موضوع بسیار سختی است و به خانواده محترمشان تسلیت می‌گویم.

پیگیری برای اعلام نتیجه

محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری اصفهان در مکالمه‌ای کوتاه در خصوص مشکل پرونده معلمی که خودسوزی کرد، به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: در حال بررسی هستیم و نتیجه آن اطلاع رسانی خواهد شد.

والدین دانش‌آموزان در سوگ معلمی دلسوز

والدین دانش‌آموزان نیز برای از دست دادن معلمی دلسوز، بسیار ناراحت هستند و یکی از والدین دانش‌آموزان مدرسه نجفی به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: آقای کیانپور معلمی کارآمد و پیگیر درس تمام دانش‌آموزان بود و همیشه با روی گشاده به سوالات ما و دانش‌آموزان پاسخ می‌داد، و امروز از دست دادن او برای ما غمی بزرگ است و همه والدین از این موضوع به شدت ناراحت هستند.

آخرین جزئیات پرونده خودسوزی معلم اصفهانی در مقابل دادگستری

کد خبر 504298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    49 1
    خداوند روح این معلم دلسوز را شاد کند ولعنت بر کسی که چنین کلاهبر داری کرده
  • قاسم IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    42 12
    برسد بدست منجی عدالت - آقای رئیسی تا اول قوه قضاییه را درست کنند بعد قوه مجریه
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      6 4
      اگر قوه مجریه درست بود اصلا شاید چنین مسئله ای پیش نمیآمد که قوه قضاییه بخواهد رای بحق بدهد یا ناحق
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      3 7
      سلام فروشنده به دو نفر فروخته اگر رأی به نفع معلم صادر میشد شاید خریداری اولی دست به چنین کاری میزد
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    38 3
    وقتی تعداد بنگاههای املاک قارچ گونه رشد می کند و در هر کوچه ای هر کسی چهارتا صندلی و یک میز می گذارد و هیچ احدی هم نظارت نمی کند نتیجه اش می شود بی سامانی در مسکن، خودرو و ....
    • رضا IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      6 1
      خریدار اولی چرا تحقیق نکرده با اینکه کسی در خانه ساکن بوده
  • منصور جاوید IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    17 1
    دردا ودریغا...
  • DE ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    13 5
    خانواده کیانوری باید به انتظامی قضات شکایت قاضی پرونده را کنند و همچنین از دادستان درخواست رسیدگی مجدد در شعبه هم عرض نمایند
  • معین IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    14 2
    معلم ما هم بود تو مدرسه ی صارمیه حیف خیلی معلم خوبی بود قدرتشان را ندونستیم
  • علی ایلامی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    11 19
    ضمن همدردی با خانواده این همکار این مسئله از دومتظر قابل بررسی است اول اینکه بی دستگاه قضا به اصل ماجرا و اینکه اگر واقعا حق این معلم ضایع شده بود و دادگستری به آن توجه نکرده بود فورا بررسی شود و خاطیان مجازات شوند تا حد اقل در آینده تکرار نشود اما از منظر دیگر هیچ مسئله ای این اقدام ایشان ( خود کشی) را توجیه نمیکند به هر حال نهایتا منزلایشون از دستش می‌رفت ولی دنیا به آخر که نرسیده بود . قتل نفس گناه کبیره ایست که فقط خدا باید به داد انسان برسد والا فردای قیامت عقوبت سنگینی در پی دارد مخصوصا اینکه همکاران از اخلاق خوب این معلم و اعتقادات دینی ونماز خوان بودنش میگویند مایه تعجب است که چنین شخصیتی دست به خود کشی بزند . به هر حال دعا کنیم خداوند قلم عفو بر فعل این همکاران بکشد و باید مواظب بود که شیطان اعمال زشت را در نظرمان موجه جلوه ندهد قطعا اگر این همکاران خودسوزی نمی‌کرد راهی برای ادامه زندگی و احقاق حقش پیدا میشد . دستگاه قضایی هم باید فورا پیگیری کند . وخانواده او هم باید مورد حمایت و عنایت ویژه قرار بگیرند
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      6 3
      رو پهلو نشستی و حدیث ثقلین می‌خوانی ،هنوز حقت ضایع نشده و حرفت خریدار نداشت که ببینی چی به چیه
    • محمد جواد از قزوین IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      5 4
      طوری دستوری نوشتید که هر کی ندونه فکر میکنه شما حاکم شهر هستید.قول میدم که یه معلم پرورشی بیشتر نباشی
    • مجتبی IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      6 3
      هنوز فشاری که به اون بنده‌ی خدا امده بهت نیومده بفهمی ! همین روزا میفهمی
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      2 4
      ببند
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      1 3
      درست میگید هر چند دیگران نپذیرند
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      5 2
      حقا که لری ونفهم
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      1 2
      انشاءالله خدا همه ما را به را درست هدایت کند و ما را از این خرافات نجات دهد
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    23 5
    با اینکه جام رفته کیانپوربرنمیگردد اماگرفتن حق آواز مالکی که ملک را به۲ یاچند نفر فروخته ودرادامه اعدام آنمالک درملا عام تادرس عبرتی باشد برای کلاسان وکلاهبردارن
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    19 17
    آقا معلم اشتباه کردی ،جواب مسئله این نبود.
  • علی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    10 15
    عاقلانه بودخسارات وارده را ازطریق دادگاه ازفروشنده مطالبه میکرد
  • علی US ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    4 1
    وقتی به هر دری میزنی و زندگی نمیچرخه آدم واقعا درمونده میشه. خداوند رحمتشون کنه. اقا معلم غمگینمون کردی. فاتحه یادمون نره دوستان.
  • فاطمه IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    7 1
    خیلی درد ناک بود گریه کردم. حالا که مظلومانه رفته همه اظهار نظر میکنند
  • سعید احمدی استاد دانشگاه IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    7 1
    ضمن عرض تسلیت به این خانواده داغدار متاسفانه امروزه افراد بی تجربه‌ای فقط با هدف کسب درآمد وارد حوزه‌ی مسکن شده‌اند و خسارت‌های زیادی به مال و دارایی مردم، که اکثرا با وام‌های با بهره‌ی کلان به دست آمده‌اند، وارد می‌کنند. از طرفی در هر کوچه پس کوچه‌ای را سر بزنی با انبوهی از بنگاه‌های مسکن روبرو می‌شوی که بدون حساب و کتاب فعالیت می‌کنند. تازه از اینها که بگذری، بسیاری از افراد هم به صورت غیررسمی مشغول این کار هستند (مثلا، هر کس خانه یا ماشین می‌خواهد می‌گویند از سوپری سر کوچه بپرس، سراغ داره یا ....). به همین شکل، می بینی ملکی را که یک نفر عمرش را زحمت کشیده به دست آورده از چنگش در می‌آورند و آوره‌اش می‌کنند.دستگاه محترم قضایی، عاجزانه خواهشمندیم در این زمینه به طور جدی وارد شوید و به بی سامانی‌ها پایان دهید، مردم عاجز شده‌اند. از خبرگزاری ایمنا تشکر می‌کنم
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    9 1
    دادگاه باید آن کلاهبردار دزد و بی شرفی که خانه را به دو نفر فروخته مجازات می کرد و حق این معلم مظلوم را از او می ستاند. ألا لعنة الله علی القوم الظالمین.
  • مرتضی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    5 0
    شایدخیلیهابگن اینچکاریه کرده ولی من‌خودمم بارها به این فکرافتادم‌ازبس بی عدالتی میشه خودم‌بعد مدتهاپیگیری پرونده وگرفتن‌نامه ازتهران‌رفتن دادگستری به‌نعاون‌میگم‌یه‌کمکی بکنید زودتراین مشکل من‌حل بشه دستشامیکنه داخل جیبش میگه پول خرد ندارم که بدمت شماجای من‌یااون اقاچاره جزخودکشی میمونه
  • مینا محمدی IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 1
    در دولتی که همه اش هم و غمش تکیه به غرب و آمریکا بود باید هم معلمی این چنین نمونه از نداشتن آشیانه ای محقر و بی مسکنی با وضعیتی دردناک از خانواده اش بگذرد و مرگ را ترجیح دهد امیدوارم دولت آقای رئیسی درد عمیق بی مسکنی را چاره ای بیندیشد و مسکن ارزان در اختیار همه قرار گیرد و این معضل بزرگ را حل نماید ضمن اینکه این چه قانونی است که یک نفر جرات کند مسکن را به دونفر بفروشد ور است راست هم تو خیابون راه برود
  • بهنام IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    5 0
    از قوه قضائی انتظار رسیدگی ویژه به پرونده وستاندن حق مرحوم وتنبیه واشد مجازات فروشنده کلاهبرداررا داریم.
    • رضا IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 0
      دزست میگن چرا قانونی نیست که اصلا کسی نتونه یه ملک رو به نفر بعدی بفروشه نمایندگان محترم مجلس خوابید!!!!
  • احمدرضا IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 1
    من ان روز آنجا بودم و میدانم تحمل آن ضایعه برای خانواده اش خیلی سخت است ولی سوالی دارم در هر پرونده قضایی یک نفر محکوم و طرف دیگر پیروز میشود آیا درست است که در هر پرونده یک نفر خودکشی کند؟ اینکه طی سه مرحله رسیدگی باز هم حکم تخلیه دادند حتما مدارک و شرایط طرف مقابل مستدل تر بوده است به هر صورت خدا رحمتش کند
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 0
    بازهم نوشداروبعدمرگ سهراب.دوستانی که فکرمیکنن کاربهتری بایدمیکرددرشرایط عادی زندگیشون قراردارندمنظورم سختی نیست روزگاربرای همه مابه سختی میگذره امادرشرایط غیرعادی نیستیم.خودتونوبذاریدجاش ببینید ی مردآرام چرابایدبه این نقطه برسه؟انشاءالله بانیان این حادثه به بدترین شکل تقاص پس بدن.
  • Pari IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 7
    چه توقعی میشه از مسئولان داشت وقتی همین اقای کیانپور به فکر زن و بچه ی خودش نبود مرگ راحتترین راهه ایشون هم خیلی راحت از مسئولیت زندگی شونه خالی کردن و.حتی یک درصد به اینده زن و بچشون فکر نکردن که بعد از اون باید چجوری زندگی کنن وقتی خودشون فکر همسر و فرزندانشون نبودن چطور توقع دارن مسئولات فکر هشتاد میلیون ملت باشن
  • اصغر IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 1
    باید قوه قصائیه موضوع را پیگیری کند و عموم مردم آگاه کند قاضی پرونده باید جواب گو باشد
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    7 0
    درکی از کلمه عدالت ندارن !! باعث قتل ی ادم شدن!! چرا واقعا باید ناعادلانه رفتارکنید اگر با کسایی کع ملک یا هرچیزی را ب چندنفر میفروشن قاطعانه برخوردکنین و مجازات سنگینی درنظر بگیرید دیگه کسی جرئت اینکارو نمیکنه
  • منصور جاوید IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 0
    ای کاش یاد می گرفتیم تنها وتنها خود آن عزیز از دست رفته درآن شرایط ویژه بوده وحق نداریم درباره تصمیم نهایی او داوری کنیم .انگار نخوانده ملا ییم و پیشاپیش مطمئن هستیم که اگر روزی روزگاری دقیقا در چنان وضعیتی قرار گرفتیم -که با توجه به شرایط کاملا متفاوت هرکس، غیر ممکن است-دست به چنین کاری نمی زنیم.
  • دبیربازنشسته IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 0
    خیلی ازاین ماجرامتاثرشدم.خداهیچ مردی راپیش خانواده اش شرمنده نکند.فشارهای روحی وروانی مجال تصمیم عاقلانه راازاوگرفته بود.بحق مولاعلی روحش درارامش باشدواین خانواده مصیبت زده درپناه حق باشد.
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    5 0
    خدا ریشه کلاهبردارها بکنه منم هم همچین کلاهی سرم رفت ۷ سال دادگاه رفتم ولی اخر رای به نفع کلاهبردار دادند کلا شکایت دزد را به سارق کردن اشتباه چرا از اداره ثبت توصیح نمیخواهند مگه شما استعلام نمیکنید بعد سند بزنید خداوند این معلم مهربان را رحمت کنه و به خانوادش صبر بده
  • زینب IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 0
    خیلی متاسف شدم خدا رحمتشون کنه ، رای دادگاه به حق بوده طبق قانون وقتی ملکی به دو نفر فروخته بشه ، نفر اول مالک محسوب میشه و نفر دوم باید احقاق حق بشه و از کلاه بردار حقشو بگیرن . در واقع نفر اول ملک بدون مشکل خریده و نفر دوم مورد ظلم واقع شده کاش این معلم صبورتر بود هرچند حقوق معلم ها اونقدر کمه و رهن و اجاره در اصفهان اونقدر زیاده که شاید اگه منم جای ایشون بودم همین کارو میکردم!
  • گلهای بهشتی IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    1 0
    انشاالله خدا این معلم را بیامرزد.وروحش شاد باشد. شبیه همین مشکل برای ما به وجود امده با کلی سختی یه خونه منطقه پایین خریدیم هنوز سند نزده برگه ای امد جلوی در که خونه برای کس دیگری است.بعداز۴سال دوندگی در دادگاه رای به تخلیه شد وفروشنده هم متواری شده.الان ما با دوتا بچه باید سه روز دیگه تخلیه کنیم.
  • الی IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    2 0
    امین عزیز برادربزرگوارم روحت شادباورم نمیشه کسی که این کلاهبرداری کردخدا بی جواب نمیذارش
  • م د IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    1 0
    حتما همه راه ها را رفته و نتیجه نگرفته وتنها راه رساندن صدای مظلومیتش و بی عدالتی که در حقش شده رادر همین کار دیده
  • احمد مظلوم IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    3 0
    واقعا تف به شرف اون انسان نمای حیوان صفت که ملک خود را به چند نفر میفروشه این جور انسانهای حرام زاده حرام خور متاسفانه کم نیستند در جامعه ما باید جلوی این موجودات گرفته شود و برخورد قاطع بشه والا همین آش و همین کاسه هست و ادامه ماجرا
  • اص IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    0 3
    بعضی‌ها ازیک خودسوزی هم میخواهند بهره برداری سیاسی کنند. طبق قانون ملک متعلق به خریدار اول بوده. درسته که خریدار دوم موردستم واقع شده اما این ستم ازجانب دادگاه نبوده بلکه ازجانب فروشنده کلاهبرداربوده.
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    5 0
    واقعا موندم چرا چراچرا تاکی بی عدالتی تاکی
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    2 0
    حقیقتا عدالتی وجودنداره که پیگیرباشه
  • FR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    1 0
    دادگاه باید کلاه بردار رو دستگیر کنه از اموال اون برای خانواده این معلم یه خونه بخره بعد اون کلاه بردار بی وجدان و حیوون رو آتیش بزنه. بوالله اگه من قاضی بودم اینکار رو میکردم