آخرین جزئیات پرونده خودسوزی معلم اصفهانی در مقابل دادگستری

روابط عمومی دادگستری استان اصفهان از آخرین جزئیات پرونده خودسوزی معلم اصفهانی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری استان اصفهان، در پی وقوع یک فقره خودسوزی در خیابان شهید نیکبخت (خارج از ساختمان دادگستری) و انتشار اخبار ضد و نقیض در شبکه‌های اجتماعی، روابط عمومی دادگستری کل استان اعلام نمود:

حسب سوابق موجود در سال ۱۳۹۶ این شخص یک واحد آپارتمان از شخص دیگری با مبایعه نامه عادی خریداری می‌نماید، در حالی که مالک، همان واحد را دو سال قبل از آن با مبایعه نامه عادی به فرد دیگری فروخته و خریدار اول در دادگاه دعوی الزام به تحویل مبیع مطرح و حکم به نفع وی صادر و در دادگاه تجدید نظر تأیید می‌شود.

فرد خود سوخته به رأی مذکور به عنوان معترض ثالث اعتراض می‌نماید و دادگاه مربوطه پس از رسیدگی به لحاظ اینکه فروش به او مؤخر بر نفر قبلی بوده اعتراض ثالث را وارد ندانسته و رد می‌کند.

درخواست اعمال ماده ۴۷۷ معترض ثالث هم خارج از نوبت بررسی و موجب قانونی برای پیشنهاد اعمال ماده مذکور در پرونده ملاحظه نمی‌شود.

لازم به ذکر است فروشنده ملک متأسفانه چندین پرونده مشابه دیگر دارد و اشخاص متعدّدی علیه وی شکایت فروش مال غیر مطرح کرده‌ا ند. هر چند فرد موردنظر در سال ۱۳۹۸ در پرونده کیفری از فروشنده اعلام رضایت نموده است لیکن متهم بخاطر شکایت سایر شکات و نیز جنبه عمومی شکایت شاکی مذکور در زندان بازداشت است.

بروز چنین مشکلاتی ناشی از بی احتیاطی بعضی از شهروندان در خرید اموال غیر منقول و بی توجهی به هشدارهای مکرر پیشگیرانه دستگاه قضائی است که شهروندان محترم قبل از تحقیق کامل و بررسی مالکیت فروشنده و بدون تنظیم سند رسمی انتقال، اقدام به خرید نکنند و مواظب باشند به دام افراد فرصت طلب و کلاهبردار نیفتند.

بدیهی است دادگستری در پرونده‌های کیفری متشکله در جهت استیفای حقوق مالباختگان و مجازات قاطع مرتکب بر اساس موازین قانونی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

روایت همسر امین کیانپور از روز خودسوزی او در مقابل دادگستری اصفهان

کد خبر 504746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.