آیا واکسن کوواکسین بر گونه دلتا ویروس کرونا موثر است؟

نتایج یک مطالعه جدید انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کوواکسین بر گونه‌های آلفا و دلتای ویروس کرونا موثر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به منظور بررسی تأثیر واکسن کوواکسین بر گونه دلتای ویروس کرونا دو مطالعه جدیدی انجام شده است و سرم خون افرادی که این واکسن را دریافت کرده‌اند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته شده است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کوواکسین تولید شده در هند قادر است تأثیرات گونه آلفا (B.1.1.7) و گونه دلتا (B.1.617) را خنثی کند. گونه آلفا برای اولین بار در انگلستان تشخیص داده شد و گونه دلتا نیز برای اولین بار در هند شناسایی شد.

واکسن کوواکسین شامل نوع غیر فعال شده ویروس SARS-CoV-2 است که نمی‌تواند تکثیر شود، اما سیستم ایمنی بدن افراد را تحریک می‌کند که آنتی بادی لازم برای مقابله با ویروس را تولید کند. اطلاعات منتشر شده از مرحله دوم آزمایشات مربوط به این واکسن نشان می‌دهد که بی خطر است داده‌های مربوط به فاز سوم آزمایشات نیز در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

با این وجود نتایج موقت منتشر نشده از فاز سوم آزمایشات مربوط به کوواکسین نشان می‌دهد که کارآیی این واکسن در برابر کرونای علامت دار ۷۸ درصد و در برابر کرونای شدید ۱۰۰ درصد است. میزان تأثیرگذاری واکسن ذکر شده بر پیشگیری از بروز عفونت بدون علامت ۷۰ درصد اعلام شده است. محققان معتقدند که واکسن کوواکسین در برابر گونه‌های آلفا، بتا، گاما و دلتا ویروس کرونا مؤثر است. مطالعات در زمینه بررسی تأثیر این واکسن بر گونه دلتا پلاس ویروس کرونا ادامه خواهد داشت. تا کنون ۲۵ میلیون دوز واکسن کوواکسین به مردم هند و دیگر نقاط دنیا تزریق شده است.

کد خبر 504109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.