۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
فیس بوک یک تریلیون دلاری شد

ارزش سهام فیس بوک پس از پیروزی این غول شبکه اجتماعی در یک پرونده شکایت ضد انحصارطلبی در آمریکا صعود کرد و ارزش بازار آن را به بیش از یک تریلیون دلار رساند.

به گزارش ایمنا، پس از اینکه یک قاضی با درخواست فیس‌بوک برای رد دو شکایتی که سال میلادی گذشته از سوی کمیسیون تجارت فدرال و دادستان‌های کل ایالتی آمریکا تنظیم شده بودند، موافقت کرد ارزش سهام فیس‌بوک روز دوشنبه ۴.۲ درصد صعود کرد و به ۳۵۵.۶۴ دلار رسید که بیشترین میزان در دو ماه اخیر بود.

ارزش سهام فیس‌بوک از ابتدای سال میلادی جاری با افزایش استفاده از اپلیکیشن‌های این شرکت در دوران همه گیری کووید ۱۹ و رشد کاربران و تقاضای قوی برای تبلیغات دیجیتالی، ۳۰ درصد رشد کرده است.

تقریباً سه سال پس از اینکه اپل نخستین شرکت سهام عامل آمریکایی شد که به ارزش بازار یک تریلیون دلار دست پیدا کرد اکنون چهار شرکت فناوری آمریکایی دیگر ارزش بازار ۱۳ رقمی دارند که شامل مایکروسافت، آمازون و آلفابت (شرکت مادر گوگل) است. فیس‌بوک که در سال ۲۰۰۴ توسط مارک زاکربرگ در دانشگاه هاروارد تأسیس شد، جوان‌ترین این شرکت‌هاست که در مدت ۱۷ سال به چنین نقطه عطفی دست پیدا کرده است.

این رشد بدون هزینه نبوده است. زاکربرگ به حدی به افزایش شمار کاربران و درآمد شامل خرید اپلیکیشن‌های رقیب اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ و واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴ متمرکز بوده است که معایب اداره شبکه‌هایی با بیش از ۳.۴۵ میلیارد کاربر را نادیده گرفته است. وی به دلیل گام‌های اشتباه فیس‌بوک، چندین بار به ادای توضیحات در برابر کنگره آمریکا پرداخته است. رگلاتورها فیس‌بوک را متهم کرده‌اند کنترل اطلاعات کاربران را از دست داده و موفق نشده است اقدامات کافی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات خشونت آمیز یا مضر انجام دهد. کمیسیون تجارت فدرال به همراه ۴۶ دادستان کلی ایالتی آمریکا در دسامبر از فیس‌بوک به دلیل رفتار ضد رقابتی شکایت و اعلام کردند بزرگی ابعاد این شرکت باعث شده است مصرف کنندگان آسیب ببیند که شامل کاهش کیفیت محصول بوده است.

اما قاضی جیمز بسبرگ روز دوشنبه اعلام کرد کیسیون تجارت فدرال نتوانسته است ثابت کند فیس‌بوک به یک قدرت انحصاری در عرصه شبکه اجتماعی تبدیل شده است. این سازمان ۳۰ روز فرصت دارد شکایتش را دوباره تنظیم کند.

با این حال از نقطه نظر سرمایه گذاران کسب و کار فیس‌بوک رونق دارد. این شرکت در زمان عرضه اولیه عمومی در سال ۲۰۱۲ با تردیدهایی درباره توانایی درآمدزایی از کاربران تلفن همراه روبرو شده بود. با این حال فیس‌بوک ثابت کرد کسب و کار تبلیغات عمل می‌کند و مدام راه‌هایی را برای دستیابی به درآمدهای بالاتر از حد انتظار پیدا کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس‌بوک در آوریل اعلام کرد درآمد در سه ماهه جاری ثابت خواهد بود یا بالاتر از درآمد سه ماهه نخست می‌شود که میزان فروش این شرکت با ۴۸ درصد افزایش به ۲۶.۲ میلیارد دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 503888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.