مرگ هولناک یک کارگر در دستگاه سنگ شکن

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از جان باختن یک کارگر جوان زیر آوار خاک دستگاه سنگ شکن در یک معدن استخراج شن و ماسه خبر داد.

محمدهادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا،اظهار کرد: در پی اعلام یک حادثه در ساعت ۱۰:۱۰ صبح امروز _ دوشنبه هفتم تیرماه _ مبنی بر گرفتار شدن کارگری در دستگاه سنگ شکن یک معدن استخراج شن و ماسه، آتش نشانان ایستگاه‌های هفت و ۹ با خودروهای پشتیبان به محل حادثه واقع در روستای کفترک اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه کارگری در حال انجام عملیات پاکسازی دستگاه سنگ شکن معدن ناگهان در زیر آواری از خاک و سنگ به ارتفاع ۲ متر گرفتار می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش نشانان به محض حضور در محل حادثه به سرعت اطراف محل حادثه را ایمن سازی کردند و پس از قطع برق دستگاه، تیم امدادی عملیات آوار برداری را انجام داد.

قانع گفت: پس از تلاش بی‌وقفه با استفاده از تجهیزات ویژه نجات، نیروهای آتش نشانان توانستند به پیکر کارگر ۲۸ ساله دسترسی پیدا کرده و آن را از زیر خاک و سنگ بیرون آورند.

وی با اشاره به این که علت این حادثه در دست بررسی است، ادامه داد: رعایت اصول ایمنی قبل از انجام هر کاری ضروری است و تمام کارگران باید به رعایت نکات ایمنی در کار توجه ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد بروز چنین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: عوامل اورژانس حاضر در محل، بلافاصله مصدوم را مورد معاینه قرار دادند که پس از انجام معاینات اولیه و تائید مرگ وی، اعلام کردند این کارگر در همان لحظات اولیه وقوع حادثه جان خود از دست داده است.

مهار آتش سوزی در یک انبار

وی در خصوص حادثه دیگری اظهار کرد: ساعت ۰۰:۵۰ بامداد امروز در پی گزارش آتش سوزی در بلوار سیبویه توسط شهروندان، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شیراز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۹ را به محل  اعزام کرد.

قانع افزود: این حادثه آتش سوزی در طبقه دوم یک انبار لوازم و ابزار آلات ساختمانی در نبود مالک رخ داده بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: نیروهای عملیات پس از قطع برق ساختمان و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی از طریق پشت بام وارد ساختمان شدند و به مهار آتش سوزی پرداختند.

قانع با اشاره به این که آتش‌نشانان با استفاده از لوله‌های آبدهی موفق شدند شعله‌های آتش را قبل از سرایت به طبقه اول به طور کامل خاموش کنند، گفت: این حادثه تلفات جانی نداشت و علت بروز آن توسط کارشناسان آتش‌نشانی در دست بررسی است.

کد خبر 503746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.