هاشمی رفسنجانی: بیکار نمی‌مانم، پسته می‌کارم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع شهردار شدن من بحث انحرافی است و اگر آن را مطرح نکنید بهتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه صحن علنی اظهار کرد: جلسه امروز با حضور ۱۸ نفر از اعضا تشکیل شد و بعد از تذکرات که نسبت به گذشته کمتر و تعداد آن به دو مورد رسیده، وارد دستور شدیم.

وی ادامه داد: اولین دستور بحث جلب مشارکت‌های مردمی یا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نمایشگاه شهر آفتاب بود. هنوز طرح جامع نمایشگاه آفتاب ناقص است و بر اساس تصمیم شورای شهر باید سرمایه‌گذاری در آن توسط بخش خصوصی انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: چندین بار احداث ساختمان‌های مورد نظر در طرح به مزایده گذاشته شد اما با وضعیت رکود اقتصادی حاکم سرمایه‌گذاری نمی‌آمد و به همین دلیل شهرداری تهران درخواست داشت بر اساس لایحه‌ای تخفیفی لحاظ شود تا بتوانند سرمایه‌گذار جذب کنند.

وی ادامه کرد: این مساله بحث برانگیز بود و در نهایت این لایحه رأی آورد و قرار شد شهرداری برای اجرای فعالیت‌های عامل المنفعه تخفیف در نظر بگیرد.

هاشمی در پاسخ به این سئوال که چه میزان تخفیف در نظر گرفته شده، گفت: بستگی دارد. در پنج پکیج سرمایه‌گذاری از ۱۵ تا ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است البته این تخفیف‌ها نیز باید به مزایده گذاشته شود و عموم مردم می‌توانند به صورت مساوی در مزایده شرکت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در ادامه جلسه واگذاری محلی به انجمن خوشنویسان در دستور کار قرار گرفت، گفت: این ملک بیش از ۲۰ سال است که در اختیار انجمن خوشنویسان قرار دارد و یک سال از مدت قرارداد آن‌ها گذشته بود و لایحه‌ای از شهرداری آمد که به مدت پنج سال تمدید شود و امروز در صحن شورای شهر تصویب شد.

هاشمی در پاسخ به این سئوال که فرسودگی اتوبوس‌ها علت بسیاری از تصادفات در کشور است، گفت: دولت در سال ۹۶ مصوبه خیلی خوبی داشت و باید ۱۹ هزار اتوبوس شهری و بین شهری تأمین می‌شد اما مصوبه اجرایی نشد و ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری امروز فرسوده است. در شهر سرعت اتوبوس‌ها پایین است اما در بین شهری سرعت بالا است و در نتیجه نداشتن نقص فنی مساله بسیار مهمی است لذا این مشکل در کشور وجود دارد و باید برای آن فکری اساسی کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم دولت جدید هرچه زودتر آن مصوبه را اجرا کند به ویژه با توجه به این که مساله تولید مطرح است و با وجود ۱۰ کارخانه تولید داخل امیدوارم هرچه زودتر تولید داخل را فعال کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره پایان دوره پنجم شورای شهر، گفت: بر اساس قانون باید ۱۳ مرداد شورا را به اتمام برسانیم و در هیأت رئیسه تصمیم گرفتیم آخرین جلسه شورای پنجم ۱۲ مرداد ماه باشد و ۱۳ مرداد این مکان را تحویل شورای ششم خواهیم داد و از ۱۴ مرداد این آمادگی را داریم که مراسم تودیع و حضور نمایندگان دوره ششم را برگزار کنیم و بستگی دارد که وزارت کشور بخواهد در چه تاریخی مراسم را برگزار کند. وزارت کشور هنوز تاریخی را اعلام نکرده است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که بعد از شورا چه شغلی را انتخاب خواهد کرد گفت: اساس استخدام من ابتدا ریاست جمهوری بود و بعد به مجمع تشخیص مصلحت نظام آمدم و حدود ۸ ماه از دوره ۳۵ ساله خدمتم مانده و قطعاً یا خودم را بازنشسته می‌کنم یا از اینجا به مجمع تشخیص می‌روم.

وی در واکنش به این که آیا شهردار تهران نمی‌شوید به شوخی گفت: این بحث انحرافی است و اگر آن را مطرح نکنید بهتر است.

هاشمی در ادامه درباره واگذاری شهر آفتاب با توجه به نزدیک شدن به پایان دوره شورا و احتمال عملی شدن آن در این دوره گفت: مخالفت من به دلیل پایان دوره نبود بلکه بحث من این بود که چون سرمایه گذار نیامده و ما مجبور هستیم تخفیف بدهیم، شاید با تغییر مدیریت‌ها در کشور شرایط تغییر کند و از این رکود دربیاییم و سرمایه گذار پیدا بشود. این مصوبه شاید آن زمان نتواند درست استفاده شود و بخواهند آن را عوض کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که مشکل اصلی شهر آفتاب بسته نشدن نمایشگاه در شمال شهر است، گفت: این نمایشگاه در شمال مسائل ترافیکی زیادی ایجاد می‌کند و اگر بسته شود یا دو نمایشگاه سهامدار هم شوند به نظر می‌رسد مشکل برطرف شود.

هاشمی درباره مقصد خود بعد از بازنشستگی گفت: ما نیروهایی هستیم که باید همیشه در خدمت مردم باشیم. من فعالیت‌های فرهنگی زیادی دارم، دفتر نشر معارف انقلاب، خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، موزه رفسنجان، سرای فرهنگ و قرآن در قم و یک مقدار پسته کاری هم انجام می‌دهیم. اینگونه نیست که بیکار بمانیم. هر جا از ما خدمتی بخواهند انجام می‌دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: من عضو حزب کارگزاران سازندگی هستم و در چارچوب جبهه اصلاحات حرکت می‌کنیم و در بطن سیاست‌های کشور خواهیم بود.

وی در واکنش به این که سوال شهردار شدن شما انحرافی نبود به شوخی گفت: به نظر الان درست نبود و باعث سوختن من می‌شد.

کد خبر 503506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.