بورس امروز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با رشد ۱۲۷ درصدی به ۳۲ هزار میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۱۱۶ درصدی به ۱۵ هزار میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۱۱۷ درصدی به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ یکشنبه ششم تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۴.۷۴۷ واحدی به سطح ۱.۲۳۸.۴۸۵ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۱.۴۱۶ واحدی در سطح ۳۸۲.۳۲۶ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۰.۳۸ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۳۷ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۰.۰۹ و احدی به سطح ۱۷.۷۶۷ واحد رسید.

بورس امروز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۷۲.۹۱۷ و ۲۱.۵۷۳ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۹.۵B و ۱.۵۹۰B بود.( B به معنای میلیارد و M به معنای میلیون است)

پس از عبور از مقاومت هزار و ش ۲۰۰ هزار واحد کمی منطقی است که بازار با افزایش حجم عرضه‌ها روبرو شود، اما اگر نگاهی به خروج پول از صندوق‌ها درآمد ثابت و ورود پول حقیقی به بازار داشته باشیم می‌بینیم که پول جدید در حال ورود به بخش معاملات سهام استف بنابراین انتظار افزایش ارزش معاملات را خواهیم داشت، بر اساس بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد دیگر اصلاح عمیقی در بازار وجود نخواهد داشت و صرفاً برخی از نوسانات کوتاه مدت خواهد بود.

شرکت گل گهر

بورس امروز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نگاهی به عملکرد تولید و فروش شرکت

(تمامی عددها در صورت مالی به میلیون ریال است)

بورس امروز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت رشد ۱۲۶ درصدی داشته است و به ۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سود ناخالص شرکت رشد ۱۱۶ درصدی داشته است و به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص شرکت رشد ۱۱۷ درصدی داشته است و به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص هر سهم معادل با ۱.۹۴۴ ریال است که با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریالی سهم پی بر ای ۱۲ واحد را به خود می‌گیرد.

سرمایه ثبت شده شرکت ۷۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته شرکت با رشد ۱۴۳ درصدی به شانزده هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. حقوق مالکانه شرکت رشد ۱۰۴ درصدی داشته است و به ۲۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با وضعیت مناسب سودآوری و پی بر ای ۱۲.۴۲ واحدی پتانسیل رشد قیمتی را دارد.

اخبار بازار بورس

ورود پول حقیقی بازار سرمایه

بورس امروز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تغییرات ارزش معاملات

بورس امروز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار شرکت‌ها

عبور تولید فصلی تختال از مرز دو میلیون تن

فولادمردان شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ناحیه ریخته‌گری مداوم و فولادسازی توانستند در بهار امسال تولید دو میلیون و ۳۳ هزار تن تختال را به ثبت برسانند.

اکبری محمدی، معاون فولاد مبارکه اصفهان گفت: طی سه ماه گذشته علی‌رغم محدودیت‌های مختلف به‌ویژه در تأمین مواد اولیه، همچنین محدودیت‌هایی که به‌تازگی در زمینه تأمین آب و برق به وجود آمده، با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و همت همکاران بیش از دو میلیون تن تختال در فولاد مبارکه تولید شد. این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بسیار بیشتر است. (میزان تولید صورت‌گرفته در سه‌ماهه ۹۹ به میزان یک‌میلیون و ۸۹۶ هزار تن تختال بوده است).

وی با اشاره به اینکه تولید بیش از دو میلیون تن تختال در سه‌ماهه اول سال می‌تواند نویدبخش خبرهای خوش در زمینه تولید سال ۱۴۰۰ باشد نیز گفت: با برنامه‌ریزی که برای سال ۱۴۰۰ انجام‌شده و همچنین با توجه به شعار سال ۱۴۰۰، امیدواریم بتوانیم افزایش تولید قابل‌توجه نسبت به سال ۹۹ داشته باشیم.

گزارش ماهانه دپارس

دپارس در خرداد ماه ۲۱۸ هزار شیشه، بطری و تیوب محصول تولید کرده است که نسبت به ماه گذشته ۱۶ درصد رشد تولید داشته است. همچنین پارس دارو در خرداد ماه ۱۷۴ هزار شیشه، بری و تیوب فروخته است که با افزایش نرخی که داشته است، مبلغی معادل ۵۰ میلیارد تومان درآمد محقق نموده است. به طور کلی در فصل بهار، مبلغی معادل ۱۰۶ میلیارد تومان فروش داشته که ۲۴ درصد کل درآمد سال گذشته است.

مدیرعامل شستا می‌گوید: این شرکت افزایش سرمایه ۱۲۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در دستور کار دارد که رکورد افزایش سرمایه را خواهد شکست.

در بورس کالا، الکیل بنزن خطی ۳۸۳ میلیون ریال، اوره ۶۸-۷۵ میلیون ریال، بیلت فایرا ۵۶۱ میلیون ریال، PVC شپترو ۳۱۰ میلیون ریال، تیرآهن بال ۱۴۲۰ – ۱۵۲ میلیون ریال، سیمان تیپ ۵ فله سه هزار و ۵۳۴ هزار ریال، سیمان تی پ۲ قله سه هزار و ۴۵۰ هزار ریال، لوب کات ۸۹-۹۱ میلیون ریال، ورق گالوانیزه لوازم خانگی تاراز ۲۶۸ میلیون ریال قیمت خورد.

در خردادماه سال جاری ۱۰۱ هزار و ۱۶۵ احراز هویت در سجام انجام شده است. استان تهران، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و البرز در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها در کل کشور قرار دارند.

در شفاف سازی واتی آمده است که پیرو دعوی مطروحه علیه شرکت مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان (خریدار سهام شرکت پلی اکریل) به منظور وصول مطالبات و ایفای تعهدات به این شرکت، از طریق اجرای احکام مدنی مجتمع قضائی صدر تهران، بخشی از مطالبات با احتساب خسارت تأخیر تأدیه وفق شاخص تورم بانک مرکزی مجموعاً به مبلغ ۶۰۷ میلیارد ریال به حیطه وصول درآمده است که منجر به شناسایی مبلغ ۵۱۹ میلیارد ریال درآمد خسارت تأخیر تأدیه در دفاتر شد.

غکورش در شفاف سازی خود می‌گوید که ماشین آلات تصفیه روغن را به ارزش ۱۶۵ میلیون روپیه وارد کرده است. پیش بینی می‌گردد نصب و راه اندازی ماشین آلات مذکور تا پایان آذر ماه ۱۴۰۰ به اتمام برسد و نسبت به بهره برداری آن اقدام گردد. که این امر موجب افزایش تولید ماهانه ۱۲ هزار تن (سالانه ۱۴۴.۰۰۰ تن) روغن خواهد گردید. ظرفیت تولید مالکیتی شرکت ماهیانه ۲۵ هزار تن تصفیه روغن می‌باشد که با راه اندازی ماشین آلات جدید به ماهیانه ۳۷ هزار تن افزایش خواهد یافت. با بهره برداری ماشین آلات مذکور تولید کارمزدی در سایر شرکت‌ها حذف می‌شود.

ساروم و گزارش خرداد ماه

ساروم برای سال ۴۰۰ متوسط درآمد آن برابر ۳۶ میلیارد تومان بوده است. درآمد شرکت در خرداد ماه به عدد فوق‌العاده ۷۱.۴ میلیارد تومان رسیده است و متوسط درآمد فصل بهار سال جاری به ۶۲.۷ میلیارد تومان رسیده است.

ساروم ۱.۸ میلیون تنی است.(به ازای هر ماه ۱۵۰ هزار تن). اما برای خرداد ماه حدود ۱۷۵ هزار تن سیمان فروخته است. تولید هم رو به روال است. نرخ فروش سیمان در خرداد ماه ۳۸۰ تومان به ازای هر کیلو بوده است.

در مورد نرخ توجه داشته باشیم که تیپ‌های متفاوتی دارد و بسته به این دارد که فله یا پاکت باشد ولی طبق گزارشات بورس کالا در حال حاضر نرخ‌های سیمان برای ساروم بالاتر از متوسط صنعت است. (با توجه به افزایش نرخ‌ها قاعدتاً درآمد در ماه‌های بعدی هم بالا خواهد بود). بنابراین انتظار بر این است که فصلی مناسبی از این شرکت منتشر خواهند شد.

بازارهای جهانی

عرضه روی در چهار ماهه اول ۲۰۲۱، حدود ۳۱ هزار تن از تقاضا پیشی گرفت. تولید معادن روی با توجه به اینکه معادن در برخی کشورها مانند چین و پرو در ظرفیت کامل تولید می‌کنند، حدود ۱۱.۳ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

چین تصمیم گرفته برای کنترل قیمت، بخشی از ذخایر استراتژیک مواد معدنی خود را در بازار عرضه کند. چین ۲۰ هزار تن مس، ۳۰ هزار تن روی و ۵۰ هزار تن آلومینیوم را پنجم یا ششم جولای حراج عمومی خواهد کرد.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نقشه بازار بورس

بورس امروز یکشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 503457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.