ثبت‌نام هنرستان‌ها از ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود

رییس اداره آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: معمولاً هر سال ۱۵ تیرماه هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم آماده می‌شود ‌و امسال هم از همین تاریخ به صورت رسمی ثبت ‌نام هنرستان‌ها آغاز می‌شود.

پیمان شاهپوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص روند ثبت‌نام دانش آموزان هنرستانی، اظهار کرد: شروع ثبت‌نام‌ها به صورت رسمی با آمدن هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم رقم می‌خورد، معمولاً هر سال ۱۵ تیرماه هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم آماده می‌شود و امسال هم از همین تاریخ به صورت رسمی ثبت نام هنرستان‌ها آغاز خواهد شد.

خانواده‌ها برای پیش ثبت‌نام به هنرستان‌ها مراجعه کنند

وی اضافه کرد: برخی از هنرستان‌ها متقاضی بیشتری دارند و بحث پیش ثبت نام آنها از هم اکنون به روش‌های مختلف مانند مراجعه به سایت ثبت نام و یا به صورت حضوری شروع شده است که خانواده‌ها برای پیش ثبت نام فرزند به هنرستان‌ها مراجعه می‌کنند.

رئیس اداره آموزش فنی‌وحرفه ای و کاردانش اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: امسال ثبت نام هنرستان‌ها الکترونیکی شده و باید متقاضیان در سامانه «پادا» تقاضای خود را ثبت کنند و سپس هنرستان این تقاضا را بررسی کرده و بر مبنای ظرفیت موجود برای پذیرش در هر رشته‌ای دانش آموزان را می‌پذیرد.

شاهپوری افزود: زمانی که هدایت تحصیلی در اختیار دانش آموزان پایه نهم قرار بگیرد ثبت نام دوره متوسطه شروع می‌شود، با توجه به اینکه رشته‌های شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش خاص است، احتمال دارد در یک ناحیه رشته‌های خاصی وجود داشته باشد و در ناحیه دیگر این رشته‌ها موجود نباشد و دانش‌آموز علاقمند به تحصیل در آن رشته می‌تواند در هر منطقه‌ای که هنرستان رشته موردنظر را دارد ثبت نام کند.

وی خاطرنشان کرد: محدوده بندی برای ثبت نام هنرستانی‌ها نداریم، در سطح شهر هنرجویان از هر نقطه‌ای که محل سکونت آنها است می‌توانند به هنرستانی که رشته مورد علاقه آنها را دارد برای ثبت نام مراجعه کنند و محدوده بندی منطقه‌ای در هنرستان‌ها مانند دبیرستان‌ها برای ثبت نام هنرجویان وجود ندارد.

فعالیت ۴۵۰ هنرستان با ۱۳۰ رشته در سطح استان اصفهان

رئیس اداره آموزش فنی‌وحرفه ای و کاردانش اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان اظهار کرد: قریب به ۴۵۰ باب هنرستان در سطح استان اصفهان فعال است که در هر دو شاخه فنی و حرفه‌ای و کار دانش در حال پذیرش هنرجو هستند، از بین رشته‌های این مجموعه حدود ۴۰ رشته در شاخه فنی و حرفه‌ای و بیش از ۹۰ رشته در شاخه کار و دانش وجود دارد و قریب به ۷۳ هزار نفر در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

شاهپوری به خانواده‌ها توصیه کرد: والدین بر اساس علاقه‌ای که فرزند آنها به رشته تحصیلی دارد، همان رشته را انتخاب و برای ثبت نام به هنرستان مراجعه کنند، به طور یقین نیاز است که خانواده‌ها در زمینه رشته‌ها مطالعه لازم را داشته باشند و با شناخت کامل از رشته‌ها و بر اساس علاقمندی دانش‌آموز گزینش موفقی داشته باشند.

وی در مورد نرم افزار «هنرستان یاب»، تصریح کرد: اپلیکیشنی به اسم «هنرستان یاب» ویژه استان اصفهان تدارک دیدیم که علاوه بر اینکه معرفی رشته‌ها داخل این نرم افزار موجود است، این امکان را دارد که خانواده‌ها بتوانند رشته مدنظر خود را در آن جستجو کنند و همین نرم افزار مشخصات هنرستان و موقعیت جغرافیایی آن را روی نقشه به آنها نشان می‌دهد تا بتوانند آدرس هنرستان را پیدا کرده و آسان‌تر برای ثبت نام مراجعه کنند.

رئیس اداره آموزش فنی‌وحرفه ای و کاردانش اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد: اگر خانواده آدرس اینترنتی هنرستان را داشته باشد می‌تواند از طریق سایت، ثبت‌نام فرزند خود را انجام دهد یا به صورت حضوری مراجعه کرده تا پیش ثبت نام صورت بگیرد، سپس ۱۵ تیرماه با آماده شدن هدایت تحصیلی دانش آموزان، هنرستان بر اساس ظرفیتی که در هر رشته دارد اقدام به پذیرش هنرجو می‌کند.

کد خبر 503386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.