آخرین جزئیات پرداخت وام اجاره

هفته‌ای که گذشت با اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی همراه بود که از جمله آن می‌توان به اعلام آخرین چزئیات پرداخت وام اجاره اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ثبت‌نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ ظهر _چهارشنبه ۲۶ خردادماه_ در سامانه اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir آغاز می‌شود و تمامی مستأجران واجد شرایط می‌توانند نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلانشهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار باشند.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی باید مربوط به شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ باشد.

چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.

وام اجاره به زنان بالای ۳۵ سال نیز پرداخت می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا همه خانم‌هایی که بالای ۳۵ سال سن دارند، خودسرپرست هستند و با خانواده زندگی نمی‌کنند، می‌توانند از تسهیلات اجاره استفاده کنند.

محمود محمودزاده اظهار کرد: سال گذشته اولویت پرداخت وام اجاره را برای زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار قرار دادیم که تعریف آن با زنان مجرد فرق می‌کند، این مصوبه امسال هم به وقت خود باقی است.

وی در توضیح این بند از شرایط اعطای وام اجاره ودیعه که به اعطای تسهیلات به زنان بالای ۳۵ سال اشاره دارد، افزود: خانم‌هایی که بالای ۳۵ سال سن دارند و خودسرپرست هستند به مفهوم اینکه با خانواده زندگی نمی‌کنند، می‌توانند از تسهیلات اجاره استفاده کنند.

محمودزاده با بیان اینکه به مردان سرپرست خانوار که به دلیل فوت همسر، طلاق و متارکه مجرد هستند نیز وام اجاره تعلق می‌گیرد، گفت: در واقع استثنایی برای زنان مجرد بالای ۳۵ سال در ثبت نام «مسکن ملی» و «وام ودیعه» وجود دارد؛ بر این اساس برای خانم‌های سرپرست خانوار یا خانم‌های خودسرپرست این استثنا وجود دارد که با ۳۵ سال سن بتوانند از تسهیلات ودیعه اجاره و همچنین از امکانات طرح اقدام ملی مسکن استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: نظام بانکی باید با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا هماهنگ باشد و طبق مصوبه ستاد به همه زنان مجرد بالای ۳۵ سال وام اجاره را پرداخت کند.

وام اجاره به مستأجران ۶ ماه دوم سال هم تعلق می‌گیرد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: وام اجاره به مستأجران شش ماه دوم سال هم تعلق می‌گیرد و همه مستاجرانی که متقاضی این تسهیلات هستند می‌توانند تا پایان شهریورماه نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

محمود محمودزاده، در توضیح بندی از مصوبه ستاد مبارزه با کرونا که تصریح دارد «وام اجاره به قراردادهای شش ماه نخست سال تعلق دارد»، اظهار کرد: این بند به معنای آن نیست که برای مستأجران ۶ ماه دوم سال امکان اعطای وام اجاره در نظر گرفته نشده است.

وی توضیح‌داد: همه مستاجرانی که متقاضی این تسهیلات هستند می‌توانند تا پایان شهریورماه نسبت به ثبت‌نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن صفحه مربوط به ودیعه اجاره، اقدام کنند و نظام بانکی هم تا پایان آذرماه فرصت پرداخت تسهیلات را دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کسانی هم که زمان تمدید اجاره‌نامه آنها در نیمه دوم سال است با ثبت‌نام در سامانه و طی مراحل بانکی، اجاره‌نامه تمدید شده و کد رهگیری را ارائه می‌کنند.

وی اضافه‌کرد: مستاجرانی که سال گذشته وام اجاره را دریافت نکردند تا پایان شهریورماه فرصت ثبت‌نام دارند، نظام بانکی هم تا پایان آذرماه وام اجاره را پرداخت خواهد کرد که به احتمال زیاد مثل سال گذشته این زمان تا بهمن‌ماه تمدید خواهد شد.

محمودزاده خاطرنشان‌کرد: بر این اساس، امکان دریافت وام اجاره برای مستاجرانی که تا دی‌ماه قرارداد اجاره خود را تمدید می‌کنند وجود دارد.

وام اجاره به هر متراژ خانه‌ای تعلق می‌گیرد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تکذیب شایعه مربوط به اعطای وام اجاره به واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از ۷۵ متر مربع، گفت: وام اجاره به هر متراژ خانه‌ای تعلق می‌گیرد.

محمود محمودزاده درباره این ادعا که گفته می‌شود وام اجاره فقط به واحدهای مسکونی تا ۷۵ متر مربع تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: مساحت ملک، جز ملاک و شروط اعطای وام اجاره به مستأجران نیست.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته نیز به مستأجران واجد شرایط بدون در نظر گرفتن شرط مساحت خانه وام اجاره تعلق گرفت و امسال نیز تغییری در این زمینه به وجود نیامده است.

کد خبر 502970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • بدبخت . فامیلی: بیچاره IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    3 0
    نظر بنده اینه از کارگریم افتادیم بیچاره شدیم خبری از وام نیست یه بار رفتم بانک ریس بانک گفتش کی بهت گفته وام ودیعه مسکن میدیم برو از همون جا بگیر .منم دست از پا درازتر برگشتم خونه چه خونه ای امان از دسته صاحب خونه .خدا به دادمان نرسه که یه باره تموم بشه بمیریم .
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      1 0
      حاجی اول توی سایت ثبت نام کن اسمت رد شد برو بانک امسال فعلا فقط بانک مسکن پرداخت میکنه این وام را
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 0
    در کدام سایت باید ثبت نان نمود .کجا باید ثبت نام کرد .