اشتغال بیش از ۵ هزار زندانی در ۱۰ ماه گذشته

مدیرکل سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان گفت: در ۱۰ ماه گذشته حدود پنج هزار و ۹۰۰ زندانی مشغول به کار شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود ضیایی‌فرد، عصر امروز_ پنجشنبه سوم تیرماه_ در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان با گرامی داشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: امیدوارم همه در دستگاه قضا فعالیت خود را به درستی انجام دهند، حدود ۱۰ ماه در زندان‌های اصفهان خدمت کردم که جزو بهترین سال‌های زندگی من بوده است. به دلیل مشکلات شخصی و دوری از خانواده نتوانستم در اصفهان خدمت کنم و مدیرکل سازمان زندان‌های کشور این دغدغه را رفع کرد و در مسئولیت دیگری خدمت خواهم کرد.

وی ادامه داد: در این ۱۰ ماه اتفاقات خوبی از جمله در حوزه اشتغال زندانیان در استان اصفهان افتاده است و حدود پنج هزار و ۹۰۰ زندانی مشغول به کار شدند. این آمار در شروع فعالیتم در استان اصفهان کمتر از این تعداد بوده است.

رشد ۷۰ درصدی دادرسی الکترونیک در اصفهان

مدیرکل سابق زندان‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد: اولین مرکز مدیریت جذب کمک‌های مردمی در قالب "طرح شهید سلیمانی" از جمله اقدامات مؤثری بوده که آن را در استان اصفهان اجرا کرده‌ایم و در حوزه عمرانی نیز پروژه زندان کاشان بود که بعد از ۱۲ سال راه‌اندازی شد. همچنین ساخت اندرزگاهی ویژه زندانیان مالی و محکومان جرایم غیر عمد به توصیه آیت‌الله طباطبایی‌نژاد آغاز کردیم و امیدوارم به زودی به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه صدور احکام آزادی مشروط در استان اصفهان حدود ۵۴ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: در این استان دادرسی الکترونیک نیز حدود ۷۰ درصد رشد داشته و همراه با سایر نقاط کشور در این زمینه گام برداشته‌ایم. در ماه مبارک رمضان هم حدود ۲۶ میلیارد تومان برای آزادی حدود ۱۶۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی جمع‌آوری شد که همکاری دادستانی و دادگستری در این زمینه بسیار مؤثر بوده است.

گام‌های بلندی در جهت اشتغال زندانیان برداشته شد

علیرضا بابایی فارسانی، مدیرکل جدید زندان‌های استان اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: در شروع فعالیتم در سیستان و بلوچستان حدود ۱۱ هزار و ۵۹۰ مددجو در زندان‌های این استان وجود داشت و در سال ۹۷ حدود شش هزار مددجو و اکنون کمتر از پنج هزار نفر در زندان‌های این استان هستند که این کاهش جمعیت کیفری تنها با تلاش شبانه‌روزی و تعامل با دیگر دستگاه‌ها ممکن شده است.

وی ادامه داد: به همکاری و تعامل تمام دستگاه‌ها نیاز داریم و باید مانع اخلال در امور و باعث تعامل بیشتر شویم، ظرفیت شورای قضائی در این زمینه بسیار مهم است و باید از آن برای پیش برد بهتر اهداف بهره برد.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته گام بلندی در اشتغال زندانیان برداشته شد و این موضوع اراده همگانی را می‌طلبد. باید در این راستا قدم برداریم تا مانع بازگشت زندانیان به زندان شویم، قطعاً تمام تلاشم این است که خدمتگزار باشم تا به اهداف تربیتی و اصلاح زندانیان در استان اصفهان دست یابیم.

زندان باید آموزشگاه نیکی‌ها شود

محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌های کشور نیز در این مراسم با گرامی داشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: صحبت‌های شهید بهشتی بسیار مرتبط با مأموریت ما در زندان‌ها است؛ بر اساس گفته‌های شهید بهشتی انسان باید عاشق باشد تا شعله‌های زندگی در او روشن شود، محور تلاش‌ها و شرط موفقیت ما در مواجه با زندانیان اصلاح و ارتباط آن‌ها با اسلام است و باید در امر زندانبانی با محبت و عاشقانه عمل کنیم تا به این هدف برسیم.

وی با تاکید بر اینکه ذهن و فکر زندانیان در طرح حاج قاسم سلیمانی به این شهید بزرگوار معطوف شده است، افزود: زندان باید آموزشگاه نیکی‌ها شود و این امر دغدغه تمام مسئولان است، باید مربیان خوبی در زندان‌ها داشته باشیم تا در کنار اصلاح زندانیان به این موضوع نیز توجه شود.

شهدا را در امر زندان بانی الگو قرار دهیم

رئیس سازمان زندان‌های کشور خاطرنشان کرد: برای پرسنل زندان قوانینی در نظر گرفته شده تا مشکلات کمتری داشته باشند، باید شهید لاجوردی، مدیر سازمان زندان‌های کشور را در امور مربوط به این سازمان الگو قرار دهیم، همچنین نباید در امور مربوط به زندان‌ها غفلت کنیم. لازم است توصیه‌های شهدا مانند شهید همت را در مأموریت زندانبانی الگو قرار دهیم که می‌گفت: "ما در قبال تمام کسانی که راه کج می‌روند، مسئول هستیم."

وی با اشاره به تلاش‌های خیران استان اصفهان در جهت آزادی زندانیان، تصریح کرد: خیران با احساس مسئولیت برای آزادی زندانیان تلاش می‌کنند، همچنین به واسط اشتغال و برنامه‌های فرهنگی و توجه به خانواده زندانیان در تلاش هستیم تا زندانیان را حتی بعد از گذراندن دوره حبس در راه درست نگه داریم و به اصلاح آن‌ها کمک کنیم.

حاج‌محمدی اضافه کرد: رویکرد مجموعه قضائی استان اصفهان در امر اصلاح مجرمان و ارتباط با زندان‌ها ستودنی است و این ارتباط باید تقویت شود تا زحمات در این زمینه هدر نرود و امیدوارم این تلاش‌ها در دوره مدیریت جدید هم مانند گذشته در رسیدن به اهداف مؤثر باشد، همین‌طور اگر فضایی برای تفکیک و طبقه بندی در زندان‌ها نباشد، قطعاً نمی‌توانیم به اصلاح زندانیان بپردازیم و فلسفه زندان بی‌معنا می‌شود.

وی گفت: نیروی انسانی ما سرمایه‌های مهمی هستند و باید به آن‌ها و خانواده آنان توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا قابلیت‌های خود را نشان دهند.

کد خبر 502930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 0
    سلام.منظورتون ازاشتغال همون بیگاری هستش ؟صبح تا شب از زندانی کارمیکشن کارهای سخت اما دریغ از حقوقی شاید یوقت دلشون بسوزه ۵۰هزارتومن یا ۱۰۰تومن واریزکنن کدام اشتغال بکار بیایید کرمانشاه وفساد بنیادتعاون روببینید