چه تعداد از افراد در انگلستان از کووید طولانی رنج می‌برند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیش از دو میلیون نفر در انگلستان از کووید طولانی رنج می‌برند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، علائم کووید طولانی شامل خستگی، درد عضلات، تنگی نفس و درد قفسه سینه می‌شود. گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی علائم کووید طولانی مطالعه جدیدی انجام دادند، آن‌ها برای نیل بدین هدف اطلاعات مربوط به ۵۰۸ هزار و ۷۰۷ بزرگسال انگلیسی را بین سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی تا فوریه سال ۲۰۲۱ مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیش از دو میلیون نفر در انگلستان به یک یا چند علائم بیماری کووید طولانی مبتلا شدند، این علائم حداقل بیش از ۱۲ هفته طول کشیده است. بیش از یک سوم افرادی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند علائم مربوط به آن را برای مدت زمان طولانی تجربه کرده‌اند. کرونای طولانی مدت عملکرد زندگی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین افراد مبتلا نمی‌توانند همانند گذشته کارهای روزمره خود را انجام دهند.

به گفته محققان، افراد مسن بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به علائم کرونای طولانی مدت قرار دارند. علاوه بر این، زنان، افرادی که سیگار می‌کشند، افراد چاق، بیمارانی که در بیمارستان بستری شده‌اند یا در مناطق محروم زندگی می‌کنند بیشتر از دیگران علائم کرونای طولانی مدت را تجربه می‌کنند. انجام دادن مطالعاتی از این قبیل باعث می‌شود درک عمیق‌تر و بهتری از تأثیر همه گیری کرونا بر زندگی افراد کسب کنیم و به دنبال راه حل‌های مناسب برای آن‌ها باشیم.

کد خبر 502873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.