بازار ارز دیجیتال امروز ۲ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

در روز جاری شاید بازگشت خریداران قدرتمند به بازار ارز دیجیتال بودیم، بیت کوین به عنوان یک پرچمدار که روز گذشته تا زیر ۳۰ هزار دلار سقط داشت توانست خود را مجدد بالای ۳۰ هزار دلار تثبیت کند.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ سه‌شنبه یکم ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین

۳۳.۷۷۳ دلار
اتریوم ۲.۰۰۰۵ دلار
بایننس کوین ۲۸۶ دلار
کاردانو ۱.۲۴ دلار
دوج کوین ۲۰ سنت
ریپل ۶۰ سنت
پولکادات ۱۶ دلار
یونی سواپ ۱۷.۹۲ دلار
بیت کوین کش ۴۶۹ دلار

بازار ارز دیجیتال امروز ۲ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

در حالی که در چند روز اخیر بازار رمز ارزها دستخوش اصلاح عمیقی شده بود و بسیاری از کوین و آلت کوین‌ها هفته‌ای با بازدهی منفی را پشت سر گذاشته بودند و بسیاری از تحلیلگران نیز سطح فعلی را خطرناک می‌دانستند و احتمال اصلاح بیشتری را می‌دادند در روز جاری شاید بازگشت خریداران قدرتمند به این بازار بودیم، بیت کوین به عنوان یک پرچمدار که روز گذشته تا زیر ۳۰ هزار دلار سقط داشت توانست خود را مجدد بالای ۳۰ هزار دلار تثبیت کند، این سطح برای این کوین بسیار مهم است، به صورت کلی همچنان احتمال اصلاح وجود دارد و پیشنهاد می‌شود کسانی که تصمیم به ورود به این بازار را دارند اقدام به یادگیری تحلیل تکنیکال بکنند، برخی از اخبار مهم که در روز جاری بر این بازار تأثیر گذاشت را می‌بینیم.

نسیم طالب اعتقاد دارد بیت کوین پول نیست و منبع ذخیره ارزش نخواهد شد

بازار ارز دیجیتال امروز ۲ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

نسیم نیکلاس طالب نویسنده کتاب مشهور قوی سیاه که پیش تر حامی بیت کوین بود، اخیراً به یکی از منتقدان آن و به طور کلی رمز ارزها تبدیل شده و با انتشار مقاله‌ای نظرات خود را درباره دلایل شکست بیت کوین به عنوان پول و حتی یک فناوری نوین ارائه کرده است.

این تحلیلگر معتقد است طلا با گذشت قرن‌ها و به واسطه ارزش ذاتی خود تبدیل به یک دارایی ارزشمند شده و نمی‌توان از بیت کوین انتظار داشت طی چند دهه و به پشتوانه وایت پیپر خود جایگاه آن را بگیرد. از طرف دیگر، بیت کوین نمی‌تواند نقش پول را داشته باشد؛ زیرا پول بایستی با گذر زمان ارزش نسبتاً ثابتی داشته باشد و در حال حاضر بیت کوین به دلیل نوسانات شدید این عملکرد را نخواهد داشت.

وی بر این باور است که بیت کوین به دلیل حباب بزرگ قیمتی خود، نسبت به نقدینگی واکنش نشان می‌دهد و باعث حفظ ارزش دارایی‌ها نخواهد شد. نسیم طالب همچنین اعتقاد دارد هر فناوری بزرگی الزاماً مفید نیست و بلاک‌چین هیچ نقشی در بهبود وضعیت جامعه نخواهد داشت.

سرمایه‌دار میلیاردر: فرصت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را از دست نمی‌دهم

بازار ارز دیجیتال امروز ۲ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

استیو کوهن، مدیرعامل میلیاردر شرکت پوینت ۷۲، در مصاحبه‌ای گفت: «شیرجه عمیقی در ارزهای دیجیتال خواهم زد و این فرصت را از دست نخواهم داد.» او درباره زمان ورود به بازار گفت: «زمان‌بندی هیچ‌وقت مناسب نیست. نمی‌دانم که آیا این ارزها رشد خواهند داشت یا خیر.» کوهن همچنین خاطر نشان کرد اهمیتی به بیت کوین نمی‌دهد و توجهش بیشتر به فناوری بلاک چین و نحوه تحول‌آفرینی آن جلب شده است. گفتنی است دارایی تحت مدیریت شرکت پوینت ۷۲ حدوداً ۲۲.۱ میلیارد دلار است.

کریپتوکوانت: میزان فروش بیت کوین از سوی ماینرها کاهش یافته است

کی یانگ جو، مدیرعامل شرکت تحلیلی کریپتوکوانت، در توئیتر خود نموداری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد ماینرها، از ماه مارس بیت کوین کمتری را به صرافی‌ها می‌فرستند و به جای فروش، به هولد کردن ادامه می‌دهند. وی نمودار شاخص فروش مستقیم ماینر را منتشر کرده است که بر اساس آن میزان بیت کوین ارسال شده به صرافی‌ها توسط استخرهای استخراج اخیراً کاهش یافته است.

مایکرو استراتژی ۴۸۹ میلیون دلار بیت کوین خرید

شرکت مایکرواستراتژی با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که در میانه بازار نزولی دست به خرید بیت کوین‌های بیشتری زده است. این شرکت در اقدام جدید خود دست به خرید ۱۳ هزار و پنج بیت کوین با قیمت میانگین ۳۷,۶۱۷ دلار زده است که در مجموع ارزشی بالغ بر ۴۸۹ میلیون دلار دارد. مایکرو استراتژی با انجام این خرید تعداد بیت کوین‌های خود را شش رقمی کرد و حالا این شرکت ۱۰۵ هزار و ۸۵ بیت کوین در ترازنامه خود دارد.

سقوط سهام مایکرواستراتژی در بازار سرمایه همزمان با ریزش بیت کوین

بازار ارز دیجیتال امروز ۲ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

سهام شرکت مایکرو استراتژی با سقوط بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین روزهای خوشی را در بورس سپری نمی‌کند. بهای هر سهم این شرکت در معاملات روز دوشنبه ۱۶ درصد کاهش یافت و در ساعات نخستین معاملات سه شنبه نیز ۱۲ درصد دیگر افت کرد و به ۵۱۳ دلار در هر سهم رسید. البته در ساعات بعدی توانست خود را به بالای ۵۵۰ دلار برساند، اما هنوز فاصله زیادی با قیمت خود در ۲ جلسه معاملاتی پیشین دارد. این عملکرد ضعیف مایکرو استراتژی در حالی رقم می‌خورد که بازار سهام روزهای بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارد و در معاملات دوشنبه شاخص‌های نزدیک کامپوزیت و اس اند پی ۵۰۰ با رشد همراه شده بودند.

گفتنی است که بهای هر سهم مایکرو استراتژی در روزهای اوج بازار بیت کوین در ماه فوریه به ۱,۳۱۵ دلار نیز رسیده بود، اما با شروع روند ریزشی ارزهای دیجیتال، قیمت سهام این شرکت نیز با افت شدیدی مواجه شد.

ورود بانک مرکزی روآندا به عرصه ارز دیجیتال ملی

بانک مرکزی روآندا جدیدترین بانک قاره آفریقا محسوب می‌شود که از ورود خود به فضای ارزهای دیجیتال ملی خبر داده است. به گفته یکی از کارکنان بانک، این نهاد مالی در حال بررسی فرایند صدور ارز دیجیتال ملی است. به گفته او، بانک مرکزی روآندا در بررسی‌های خود به جنبه‌های اقتصادی، مالی و فنی مربوط به ارزهای دیجیتال ملی و «مدلی برای پیاده‌سازی» آن می‌پردازد. در این مطالعات همچنان بر تأثیر ارزهای دیجیتال ملی بر سیاست‌های پولی و ثبات مالی رسیدگی می‌شود. پیش از این کشورهای نیجریه، غنا و تانزانیا تحقیقات خود را درباره ارزهای دیجیتال ملی شروع کرده بودند.

بنک آو آمریکا: ارزهای دیجیتال در رشد اقتصادی کشورها مؤثر هستند

بازار ارز دیجیتال امروز ۲ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

گزارش جدید بنک آو آمریکا حاکی از آن است که ارزهای دیجیتال بانکی و خصوصی احتمالاً به رشد اقتصاد کشورهای در حال توسعه کمک خواهد کرد. بر طبق این گزارش، ارزهای دیجیتال از کارمزد تراکنش‌ها می‌کاهد و امکان فعالیت‌های اقتصادی بیشتر را در بازارهای نوظهور فراهم می‌کند. در همین حال، یکی از مدیران این بانک خاطر نشان کرد استفاده از ارزهای دیجیتال می‌تواند محدودیت‌های موجود در حیطه خدمات مالی را در کشورهای کم‌بضاعت کاهش دهد.

جیم کرمر: اگر بیت کوین به ۱۰ هزار دلار برسد دوباره خرید می‌کنم

بازار ارز دیجیتال امروز ۲ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

جیم کرمر، معامله‌گر معروف سهام، اخیراً در شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفته است که اگر بیت کوین دوباره به سطوح ۱۰,۰۰۰ دلار، ۱۱,۰۰۰ دلار و ۱۲,۰۰۰ دلار برسد، دوباره خرید می‌کند. وی در روز دوشنبه اعلام کرد که به دلیل نگرانی از از سرکوب صنعت ماینینگ در چین، همه بیت کوین‌های خود را فروخته است. کرمر همچنین حملات باج‌افزاری اخیر را از دلایل فروش بیت کوین‌های خود برشمرده است.

تأمین سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری بلاک‌چین کپیتال با مشارکت پی‌پل و ویزا

بازار ارز دیجیتال امروز ۲ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

صندوق بلاک‌چین کپیتال Blockchain Capital در سری جدید تأمین سرمایه خود توانست با مشارکت پی‌پل و ویزا ۳۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کند. گفتنی است که در این دور از تأمین سرمایه بلاک‌چین کپیتال که به پایان رسیده طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران مشارکت کرده‌اند که فارغ از سرمایه‌گذاران بزرگ نهادی مانند پی‌پل و ویزا، شامل دفاتر خانوادگی و صندوق‌های بازنشستگی هم شده است.

گفتنی است که صندوق بلاک‌چین کپیتال یکی از قدیمی‌ترین صندوق‌های متمرکز بر صنعت بلاک‌چین است. این صندوق در حال حاضر از پروژه‌های بزرگی چون صرافی‌های کوین بیس و کراکن و همچنین پروتکل‌های دیفای مانند آوه و نکسوس پشتیبانی می‌کند.

نامزد معاونت وزارت خزانه‌داری اولویت خود را اجرای مقررات مرتبط با ارز دیجیتال عنوان کرد

بازار ارز دیجیتال امروز ۲ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

برایان نلسون، نامزد جو بایدن برای معاون وزیر خزانه‌داری ایالات متحده در امور تروریسم و اطلاعات مالی در جلسه استماع مجلس سنا عنوان کرد که در صورت انتخاب برای این سمت، یکی از اولویت‌های اصلی او اجرای مقررات جدید مرتبط با ارزهای دیجیتال خواهد بود. نلسون اظهار داشت که قوانین مبارزه با پول شویی مصوب سال ۲۰۲۰ کنگره آمریکا قابلیت اجرا برای هر نوع ارزی را دارد و او در صورت کسب سمت معاونت وزارت خزانه‌داری اجرای این قانون و مقررات جدید پیرامون ارزهای دیجیتال را در اولویت کاری خود قرار می‌دهد.

منظور نلسون از مقررات جدید پیرامون ارزهای دیجیتال، پیشنهاد شبکه مقابله با جرایم مالی است که خواهان قرار گرفتن دارایی‌های دیجیتال تحت محدودیت‌های ضد پول شویی و تأمین مالی تروریسم بود. همچنین ماه گذشته اداره درآمد داخلی آمریکا خواهان آن شد که صرافی‌های ارز دیجیتال، تمامی تراکنش‌های بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار را به این نهاد گزارش کنند.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۲ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

منابع: یوبیتکس، کوینبیس، نوبیتکس، ارزدیجیتال، فیندو کریپتوکارنسی

کد خبر 502616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.