ایران مشکلی در تولید تکنولوژی ندارد

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به تجربه اجرای طرح‌های بزرگ فناورانه این نهاد در سال‌های مختلف گفت: مشکل کشور تولید تکنولوژی نیست و اگر منابع مالی داشته باشیم توان انجام پروژه‌های بزرگ را داریم.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا طیبی در حاشیه آئین بازدید از زیرساخت‌ها و طرح‌های عمرانی و فیزیکی مجتمع تحقیقاتی و پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت مجتمع تحقیقاتی از سال ۱۳۶۵ اظهار کرد: به منظور استقرار مراکز تحقیقاتی واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی در مکانی خاص این مجتمع راه‌اندازی شد و پس از آن با توجه به راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری در کشور پارک علم و فناوری البرز جهاد دانشگاهی در این مکان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز در حال حاضر به قطب علم و فناوری استان البرز تبدیل‌شده است گفت: در این پارک با بیش از ۹۰ هکتار مساحت بیش از ۷۰ شرکت فناور مستقر شده‌اند که تعداد قابل توجه‌ای از میان آن‌ها شرکت دانش‌بنیان هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه با اشاره به برخی از فعالیت‌های شاخص جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی گفت: باگذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی و ۴۰ سال از تشکیل جهاد دانشگاهی زیرساخت‌های خوبی در کشور و این نهاد شکل‌گرفته است و ما توان انجام کارهای بزرگ فناورانه که امکان تجاری‌سازی آن‌ها وجود دارد را داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تجربه اجرای طرح‌های بزرگ فناورانه جهاد دانشگاهی در سال‌های مختلف گفت: مشکل کشور تولید تکنولوژی نیست و اگر منابع مالی داشته باشیم توان انجام پروژه‌های بزرگ را داریم.

منبع: ایسنا

کد خبر 502265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.