بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

به‌دنبال انتشار اخبار منفی توسط چین در خصوص ممنوعیت ماینینگ‌ها ترس معامله‌گران به شدت در بازار افزایش پیدا کرده و شاخص ترس و طمع در روز جاری معاملاتی با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته به عدد ۲۱ رسیده‌است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ یکشنبه ۳۰ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۳۵.۸۷۲ دلار
  • اتریوم ۲.۲۱۰ دلار
  • بایننس کوین ۳۳۷ دلار
  • کاردانو ۱.۴۱ دلار
  • دوج کوین ۲۸ سنت
  • ریپل ۷۵ سنت
  • پولکادات ۲۰ دلار
  • یونی سواپ ۲۰ دلار
  • بیت کوین کش ۵۵۹ دلار

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

شاخص ترس و طمع در روز جاری معاملاتی بااندکی کاهش نسبت به روز گذشته به عدد ۲۱ رسیده‌ است.

به‌دنبال انتشار اخبار منفی توسط چین در خصوص ممنوعیت ماینینگ‌ها ترس معامله‌گران به شدت در بازار افزایش پیدا کرده‌ است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار


همکاری تزوس و تیم فرمول یک مک‌لارن برای راه‌اندازی پلتفرم توکن غیر مثلی

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

مک‌لارن، دومین تیم پرافتخار مسابقات فرمول یک قصد دارد با همکاری تزوس Tezos یک پلتفرم برای توکن‌های غیر مثلی راه‌اندازی کند. در بیانیه مطبوعاتی که درباره این همکاری منتشر شده، مک‌لارن اعلام کرده است که قصد دارد یک پلتفرم توکن غیر مثلی ایجاد کند که تجربه‌ای جذاب برای طرفدارانش به ارمغان بیاورد.

هاسکینسون: ایلان ماسک باید کاردانو را به جای بیت کوین بپذیرد

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

چارلز هاسکینسون، مدیرعامل IOHK و بنیانگذار کاردانو در پادکست لکس فریدمن گفت که اگر ایلان ماسک واقعاً به کربن زدایی اعتقاد دارد، باید از بیت کوین دست بکشد. او اضافه کرد که تسلا باید به شکلی منطقی اثبات کند که استفاده از بیت کوین، توسعه انرژی‌های بادی و خورشیدی را به همراه دارد. هاسکینسون می‌گوید در غیر این صورت تسلا باید بر روی سبزترین ارز دیجیتال متمرکز شود و کاردانو ۱.۶ میلیون برابر از این نظر، کارآمدتر از بیت کوین است.

هاسکینسون در ادامه خاطرنشان کرد که بیت کوین کمتر از تمام ارزهای دیجیتال دیگر قابل برنامه‌ریزی است و نمی‌توان با آن کارهای جالب، بی‌نظیر و … انجام داد. خالق کاردانو در این مصاحبه ۵ ساعته، بیشتر زمان خود را به حمله بیت کوین اختصاص داد، با نفی تمام قابلیت‌های آن گفت: «تنها دلیل زنده ماندن بیت کوین، میزان پول سرمایه‌گذاری شده در آن است.»

کاهش ارزش سهام تسلا و رشد سهام مایکرواستراتژی به لطف بیت کوین

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کالین وو، روزنامه‌نگار چینی نمودارهایی به اشتراک گذاشته است که عملکرد سهام شرکت‌های مایکرو استراتژی، تسلا، اسکوئر و کوین بیس را نشان می‌دهد. نکته جالب توجه عقب نشینی بهای شرکت تسلا و رشد همزمان سهام شرکت مایکرواستراتژی است. در این نمودار رشد ۵.۳۶ درصدی ارزش سهام مایکرواستراتژی خودنمایی می‌کند که نتیجه سیاست خرید بیت کوین بیشتر از سوی این شرکت است. در مقابل سهام اسکوئر ۱.۳۹ و سهام صرافی کوین بیس هم ۲.۸۸ درصد افت ارزش را تجربه کرده‌اند.

بهای هر سهم شرکت تسلا که در روز ۲۷ ماه مه به اوج ۶۳۰.۸ دلاری خود رسیده بود، پس از آن که ماسک اعلام کرد این شرکت دیگر بیت کوین نمی‌پذیرد با روندی کاهشی روبرو شد. هر چند با اعلام اخبار جدید از سوی ایلان ماسک در روز ۱۴ ژوئن بهای هر سهم این شرکت به ۶۱۷.۹ دلار هم رسید اما باز هم نتوانست روند خود را حفظ کند و حالا به ۵۹۷.۲ دلار رسیده است.

ایلان ماسک سخنان مدیرعامل کراکن درباره سبز بودن بیت کوین را زیر سوال برد

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

جسی پاول، مدیرعامل صرافی کراکن در گفت‌وگو با خبرگزاری بلومبرگ به اظهار نظر در مورد بیت کوین پرداخت و با اشاره به انتقادات مدیرعامل شرکت تسلا درباره سبز نبودن بیت کوین گفت: «بیت کوین از آن چه منتقدین می‌گویند، سبزتر است و ایلان ماسک باید بیشتر درباره بیت کوین بیاموزد.»

حالا ایلان ماسک نیز در توئیتر پاسخی به ویدئو این مصاحبه در صفحه مجله بیت کوین BitcoinMagazine به وضوح اظهارات مدیرعامل کراکن درباره سبز بودن بیت کوین را زیر سوال برده و گفته که پاول بر چه اساسی چنین ادعایی می‌کند.

گفتنی است که ایلان ماسک اعلام کرده تا زمانی که انرژی مورد نیاز برای استخراج ۵۰ درصد بیت کوین جهان با انرژی تجدیدپذیر تأمین نشود، تسلا بیت کوین را نخواهد پذیرفت.

رقابت صرافی‌های رمزارزها در کره جنوبی برای سازگاری با قوانین جدید

پیرو قوانین سختگیرانه کشور کره جنوبی درباره معامله رمزارزها که از تاریخ ۲۴ سپتامبر سال جاری اجرا خواهند شد، ۵۰ صرافی این کشور برای دریافت مجوز از سامانه مدیریت ایمنی اطلاعات ISMS اقدام کردند.

دریافت این مجوز از ISMS در حقیقت در راستای قانون استفاده و گزارش‌دهی درباره اطلاعات تراکنش‌های مالی است که به عنوان قانون تجارت رمزارزها شناخته می‌شود.

با دریافت این مجوز مشخص خواهد شد که یک شرکت معیارهای لازم برای حراست از اطلاعات مشتریان از قبیل مدیریت ریسک، امنیت و دسترسی را دارد. در نتیجه شرکت‌های فعال در حوزه دارایی‌های دیجیتال ایمن‌تر شده و شفافیت تراکنش‌ها در آن‌ها تضمین می‌شود.

در گام بعدی، صرافی‌ها بایستی با بانک‌های محلی ارتباط برقرار کنند تا حساب مشتریان برای واریز یا برداشت وجه مورد تأیید قرار بگیرد تا از وقوع جرایم مالی از جمله پولشویی جلوگیری شود.

کیوساکی: منتظر سقوط بیت کوین به ۲۴ هزار دلار هستم

رابرت کیوساکی، نویسنده، کارآفرین و اینفلوئنسر مالی در توئیتر با اشاره به برنامه محرک مالی دولت جو بایدن می‌گوید که در نتیجه این برنامه حباب در بازار مالی به سرعت در حال رشد است و باید منتظر بزرگترین سقوط بازار در تاریخ بود.

او همچنین اذعان دارد که در چنین شرایطی منتظر سقوط بهای بیت کوین به ۲۴,۰۰۰ است و می‌خواهد در آن سطح قیمتی بیت کوین بخرد. کیوساکی معتقد است که در زمان چنین سقوط‌هایی بهترین فرصت برای ثروتمند شدن به وجود می‌آید.

تحلیل مدیرعامل شرکت StormX: رونق بازار رمزارزها و افزایش پذیرش آن‌ها

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

مدیرعامل شرکت StormX- Simon Yu- تحلیل خود در رابطه با وضعیت رمزارزها را این گونه بیان کرده که این بازار از سال ۲۰۰۹ تا کنون سیکل‌های صعودی و نزولی متعددی را تجربه کرده. در سال ۲۰۱۷، رشد این صنعت به واسطه رشد قیمت بیت کوین و عرضه اولیه کوین‌ها ICO بود. اما طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، رشد این صنعت مدیون توسعه تأمین مالی غیرمتمرکز DeFi و توکن‌های غیر مثلی NFTs بوده است.

به اعتقاد Yu، پذیرش رمزارزها در جهان رو به رشد است؛ گرچه با افت شدید بازار در سال ۲۰۱۷ رویکرد بعضی افراد نسبت به آن منفی شد اما همچنان مسیر این صنعت روشن و در حال پیشرفت است.

وی به این آمار که بیش از ۲.۳ میلیون نفر در انگلستان بخشی از دارایی خود را به صورت رمزارز نگهداری می‌کنند، اشاره کرد و آن را نشانه پذیرش ارزهای رمزنگاری شده دانست به گونه‌ای که دیگر صرفاً دارایی نیستند؛ بلکه جایگزینی برای سیستم‌های مالی مبتنی بر ارزهای فیات خواهند بود.

اظهارات بانک فدرال باعث کاهش بیشتر قیمت بیت‌کوین و بازار سهام آمریکا شد

قیمت بیت کوین پس از آنکه جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو St. Lous اعلام کرد نرخ بهره می‌تواند تا پایان سال جاری افزایش یابد، یک پله کاهش یافته و بازار سهام دچار افت شد.

نظرات بولارد از اظهارات روز چهارشنبه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، که بیان می‌کرد این افزایش نرخ در سال ۲۰۲۳ رخ می‌دهد، بیشتر به سیاست‌های انقباضی اشاره داشت. نظرات پاول با تقویت شاخص دلار آمریکا باعث فشار فروش بیشتر در بازارهای مالی شد.

فشار فروش هماهنگ در انواع دارایی‌ها از جمله سهام، طلا و ارزهای رمزنگاری شده این فرض که بیت کوین یک دارایی غیر مرتبط است را از بین برد ، زیرا داده‌ها نشان می‌دهد که همبستگی BTC با طلا و سهام در طول سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

تعطیلی روز جمعه در بازارهای سنتی یکی از بدترین هفته‌ها را برای Dow از ماه اکتبر رقم زد و این شاخص در این هفته شاهد ۵ مرحله ریزش با افت کلی ۳ درصدی بود.

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت رمزارز Perlin به دلیل ارائه راهکارهای سبز

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

علیرغم روند نزولی بازار ارزهای رمزنگاری شده، قیمت رمزارزPerlin (PERL) از ۰.۰۵۲ دلار در تاریخ ۸ ژوئن به سقف تاریخی ۰.۱۳۴ دلار در تاریخ ۱۸ ژوئن رسید که ۱۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

همچنین حجم معامله این رمزارز طی ۲۴ ساعت گذشته از ۳ میلیون به ۱۲۲ میلیون دلار رسید. تحلیلگران دلایل تقاضای ناگهانی برای این رمزارز را معرفی لجر ثبتی PERL.eco، راه‌اندازی PerlinX در زنجیره هوشمند بایننس BSC و فرصت‌های جذاب استیک کردن و کسب درآمد می‌دانند. در معرفی PERL.eco گفته شده که این لجر ثبتی امکان تبدیل دارایی‌های واقعی بیولوژیکی به توکن‌ها را فراهم می‌کند و هدف آن ترویج اقتصاد محیط زیستی از طریق استخرهای نقدینگی و توکن‌سازی حفظ تنوع زیستی و اعتبار انتشار کربن در بستر تأمین مالی غیرمتمرکز DeFi است. به منظور تشویق هلدرهای PERL در نظر گرفته شده تا به آن‌ها توکن اعتبار انتشار کربن هدیه داده شود تا پس از انتشار توکن از طریق معامله آن در استخر نقدینگی بتوانند ردپای اکولوژیکی خود را جبران کنند.

کمپانی Alibaba Cloud می‌گوید ممکن است سرویس دهی به شرکت‌های ماینینگ در چین را متوقف کند

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پورتال خبری ۸BTC چینی و روزنامه نگار چینی، کالین وو، گزارش داده‌اند که دومین ارائه دهنده خدمات ابری در چین ، Alibaba Cloud، به تمام شرکت‌های رمزنگاری از جمله شرکت‌های ماینینگ هشدار داده است که ممکن است به دلیل الزامات قانونی اخیر، کار با آنها را متوقف کند.

پیش از این ، U.Today بر اساس گزارش وو گزارش داد که مقامات استان سیچوان چین به شرکت‌های تولید برق دستور داده‌اند که سرویس دهی به مؤسسات ماینینگ را در منطقه متوقف کنند. کالین وو توئیت کرده است که این تصمیم Alibaba Cloud تأثیر چندانی بر روی صرافی‌های رمزارزها نخواهد داشت، زیرا سرورهای آنها در خارج از چین قرار دارند. با این حال شرکت‌های ماینینگ مجبور به پیدا کردن یک ارائه دهنده خدمات ابری دیگر هستند.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 501936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.