۵۲ پروژه عمرانی در امامزادگان شهرستان اصفهان اجرا شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان گفت: در سال گذشته ۵۲ پروژه با اعتبار ۱۳ میلیاردتومان در بقاع متبرکه شهرستان اصفهان اجرایی شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف استان اصفهان، حجت الاسلام روح‌الله بی درام در آئین روز ملی تکریم امامزادگان و افتتاح ضریح جدید امامزاده مختار (ع) با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت روز ملی امامزادگان، اظهار کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و محور بودن این مراکز در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای برنامه فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه نیاز به ایجاد زیرساخت‌های اولیه برای رفاه و آسایش زائران داریم، اضافه کرد: از این رو در سال ۹۹ سرفصل‌های عمرانی بقاع متبرکه شهرستان اصفهان شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی لازم انجام شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان اصفهان ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای ۵۲ پروژه هزینه شده است، افزود: از این میزان برای ۲۰ پروژه در ناحیه یک ۵.۵ میلیارد تومان و برای ۳۲ پروژه ناحیه دو ۷.۵ میلیارد تومان بودجه هزینه شده است.

وی اضافه کرد: هزینه پروژه‌ها از ۱۰ میلیون تومان به بالا بوده است و با توجه به نیاز هر امامزاده پروژه‌ها اجرا شده‌اند. همچنین در سه ماهه نخست امسال نیز ۷ میلیارد تومان هزینه سرفصل امور عمرانی برای ۲۰ پروژه در بقاع متبرکه شهرستان اصفهان بوده است، امور این پروژه‌ها توسط کارکنان نواحی یک و دو شهر اصفهان در حال پیگیری است.

بی درام با بیان اینکه در برخی از بقاع متبرکه استان اصفهان مانند حرم زینبیه و امامزاده شاه کرم همه فعالیت‌های عمرانی از سوی خیران انجام می‌شود، ادامه داد: این امر قابل تقدیر است و هر روز شاهد تغییر و فعالیت در این دو بقعه هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان با بیان اینکه برای تکریم امامزادگان هر سال در حداقل سه امامزاده ویژه برنامه برگزار می‌شد، ادامه داد: امسال به دلیل شرایط کرونا این مراسم محدود و در امامزادگان شهرستان به صورت محلی برنامه‌ریزی انجام شد.

کد خبر 501633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.