نزدیک به ریه‌های تهران خانه بخرید

تهران به عنوان پایتخت ایران، یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت‌وآمدترین شهرهای پایتخت است. شهری که اسیر آلودگی صوتی و آلودگی هوا به خصوص در فصل سرماست.

اما خوشبختانه شهر تهران در کنار ساختمان‌های تو در تو و برج‌های بلندش، ریه‌های تنفسی خوبی نیز دارد. این سه ریهٔ تنفسی، محله‌های نیاوران، فرحزاد و چیتگر هستند. محله‌هایی که وجود پارک‌های جنگلی و همجواری در کنار کوه، رودخانه و دریاچه، آب‌وهوا را تحت تأثیر قرار داده است. به طوری که این سه محله برای سکونت و زندگی در آرامش و دوری از شلوغی مرکز شهر توصیه می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به قیمت مسکن و خرید خانه در سه محلهٔ نیاوران، فرحزاد و چیتگر داشته باشیم.

خرید خانه در محلهٔ نیاوران

محلهٔ نیاوران یکی از خوش آب‌وهواترین محله‌های شهر تهران در منطقهٔ ۱ است. این محله یکی از مناطق لوکس و مرفه‌نشین شهر تهران است. محله‌ای که قیمت خانه در آن با نگاهی به آگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار یا شابش، بسیار بالاتر از دیگر محله‌های شهر تهران به نظر می‌آید. به طوری که میانگین قیمت هر مترمربع املاک مسکونی در این محله، در خرداد ۱۴۰۰ بین متری ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است. املاکی که گاهی به دلیل مهندسی‌ساز بودن و وجود متریال برند و خاص، تا متری ۱۸۰ میلیون تومان نیز به فروش می‌رسند.

بنابراین می‌توان گفت در بین ریه‌های تنفسی شهر تهران، قیمت املاک در محله نیاوران بالاتر از محله‌های چیتگر و فرحزاد است. اما به همان میزان آب‌وهوایی دلپذیرتر دارد، که به دلیل کوه‌های اطرافش بیشتر ایام سال کوهستانی و دلچسب است. همچنین وجود پارک سنگی جمشیدیه با درختان کهنسال به تمیزی هوای این منطقه افزوده و باعث شده محلهٔ نیاوران یکی از ریه‌های تنفسی شمال تهران باشد.

خرید خانه در محلهٔ فرحزاد

کمتر پیش می‌آید که در محلی راه بروی و بوی جوجه‌کباب و جگر تازه همراه با نسیم خنک و صدای آب در رودخانه همراهی‌ات کند. ویژگی‌هایی که به طور کامل در محلهٔ فرحزاد جمع شده است. محله‌ای که این روزها پاتوق تهرانی‌هاست و دلیل آن آب‌و هوای خوش این محله در کنار رودخانهٔ پر آب آن است. محلهٔ فرحزاد در منطقهٔ ۲ شهر تهران واقع شده است. این محله از غرب با شهرک نفت و کوهسار، از شرق با شهرک پاسارگارد و مخابرات و از جنوب با بزرگراه یادگار امام همجوار بوده و دارای باغ‌های میوهٔ فراوانی است. این منطقه به دلیل نزدیکی به کوه، آب‌وهوای بسیار خوبی دارد. خوشبختانه قیمت خرید آپارتمان در فرحزاد بسیار مناسب‌تر از محلهٔ نیاوران است. به طوری که با مشاهدهٔ آگهی‌های ثبت شده در سایت‌های دونبش و دیوار مشاهده می‌شود که میانگین قیمت خانه در این محله (خرداد ۱۴۰۰) بین متری ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است. البته املاکی با قیمت بالاتر نیز در این محله مشاهده می‌شود. محلهٔ فرحزاد دارای ۳ بخش؛ فرحزاد بالا، فرحزاد پایین و امامزاده است. از جمله خیابان‌های اصلی آن نیز، خیابان گلپاد، خیابان فرحزادی، خیابان تبرک، خیابان آبشار و خیابان امامزاده داوود است. قیمت خانه در هر یک از این خیابان‌ها کمی متفاوت است و بستگی به سال ساخت ملک مسکونی و دسترسی به اتوبان‌های اصلی شهر دارد.

نزدیک به ریه‌های تهران خانه بخرید

خرید خانه در محلهٔ چیتگر

در شمال‌غرب تهران و در منطقهٔ ۲۱ پایتخت، محلهٔ چیتگر قرار گرفته است. محله‌ای که از شمال به ارتفاعات البرز ختم می‌شود و وجود پارک جنگلی چیتگر در کنار دریاچهٔ زیبای آن، آب‌وهوایش را متفاوت‌تر از دیگر محله‌های شهر کرده است. به همین دلیل این محله، ریهٔ شهر تهران در غرب کشور است و افراد زیادی را برای سکونت به سمت خود جذب می‌کند. در این محله تا چشم کار می‌کند، برج‌های بلند و خانه‌های نوساز به چشم می‌خورد و بافتی نو و متفاوت از دیگر محله‌های شهر دارد. در محلهٔ چیتگر، قیمت خانه با توجه به آگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار، از متری ۱۴ تا ۴۴ میلیون تومان است. البته خانه‌هایی با قیمت بالاتر در برج‌های لوکس نیز مشاهده می‌شود. جالب است بدانید بیشتر متراژهای خانه‌های مسکونی در این محله بین متری ۹۰ تا ۱۵۰ متر است. متراژهایی که بیشتر در برج‌های این محله به چشم می‌خورد. محلهٔ چیتگر به دلیل نزدیکی به اتوبان همت، یکی از محله‌های خوش دسترس شهر تهران بوده و وجود پارک بزرگ و زیبای چیتگر با امکانات متنوع آن، تقاضا برای سکونت در این محله را افزایش داده است. در این محله نسبت به دیگر مناطق شهر تهران، آلودگی کمتری دیده می‌شود. همچنین این محله، شامل طرح ترافیک نمی‌شود و خیابان‌های عریض آن رانندگی در محله را آسوده‌تر می‌کند. البته که نباید از ترافیک اطراف دریاچه چیتگر و مراکز خرید آن به خصوص در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها، غافل شد!

کد خبر 500903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.