ایران _ عراق/ شام آخر برای صدرنشینی!

تیم ملی ایران در آخرین دیدار مسابقات مقدماتی جام جهانی، امشب و از ساعت ۲۱ به مصاف عراق خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران امروز (سه شنبه) در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین باید از ساعت ۲۱ به وقت تهران در کشور بحرین به مصاف عراق برود. این دیدار که آخرین بازی تیم کشورمان در مرحله اول دور مقدماتی تکلیف بقا و یا حذف از رقابت‌ها را برای شاگردان اسکوچیچ مشخص خواهد کرد.

وضعیت تیم‌های ایران و عراق

تیم ملی که با دو شکست متوالی در دور رفت مقابل بحرین و عراق، شرایط سختی برای صعود پیدا کرده بود، با نتایجی که در دور برگشت گرفته، این فرصت را دارد تا در صورت پیروزی در بازی امشب مقابل عراق، به عنوان صدرنشین گروه C راهی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی شود. ایران البته با مساوی هم تا حدود زیادی شانس صعود به مرحله بعدی را دارد اما اسکوچیچ و شاگردانش به چیزی جز پیروزی فکر نمی‌کنند. دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که در حال حاضر تیم ملی ایران موفق شده ۱۵ امتیاز از ۷ دیدار خود کسب کند. ما با این ۱۵ امتیاز در رده دوم گروه C ایستاده‌ایم. در آن سو تیم ملی عراق با کسب ۱۷ امتیاز از ۷ دیدار پا به رقابت با ایران می‌گذارد. تیم ملی عراق موفق شده بود در بازی رفت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ایران را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست دهد.

جدال‌های همیشه حساس

جدال‌های ایران و عراق همواره بسیار زیبا و تماشایی از آب درآمده است به ایستگاه بیست و نهم خود رسیده و در ۲۸ دیدار گذشته یوزهای ایرانی ۱۵ پیروزی و ۶ شکست را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند. دو تیم در تاریخ رویارویی‌ها ۷ تساوی داشته‌اند و از مجموع ۵۸ گل به ثمر رسیده در تاریخ این دیدارها سهم تیم ملی کشورمان ۳۷ گل و سهم عراق تنها ۲۱ گل بوده است.

ایران در ۱۰ سال گذشته موفق به شکست عراق در یک بازی رسمی نشده و امیدوار است بعد از شکست طلسم نبردن بحرین در خاک این کشور، امشب عراق هم را هم ببرد و دومین طلسم بزرگ را هم بشکند البته نتیجه بازی رفت به سود عراقی‌ها شده و آنها توانستند در دیداری که آبان سال ۹۸ برگزار شد با نتیجه ۱-۲ تیم مارک ویلموتس را شکست دهند.

ایران _ عراق/ شام آخر برای صدر نشینی!

بررسی نتایج احتمالی

در صورتی که ایران بتواند شکست در بازی رفت را در بازی برگشت جبران کند با ۱۸ امتیاز صدرنشین خواهد شد و همراه با عراق به مرحله سوم صعود می‌کند در عوض اگر عراق این دیدار را پیروز شود آن‌ها صدر جدول را حفظ خواهند کرد و از طرفی راه صعود ایران حتی به عنوان تیم دوم به مرحله بعد تقریباً مسدود خواهد شد و اسکوچیچ و شاگردانش شانس بسیار اندکی در حد یک معجزه، برای صعود به مرحله سوم انتخابی جام جهانی خواهند داشت.

مساوی در این دیدار، باعث صدرنشینی عراق و دوم شدن ایران می‌شود که در این صورت، باید منتظر اتمام مسابقات و تعیین پنج تیم برتر مسابقات شد که در این بخش هم ایران شانس خوبی برای صعود به مرحله بعد دارد.

ایران _ عراق/ شام آخر برای صدر نشینی!

فرسوده مثل ورزشگاه المحرق!

بحرین به عنوان میزبان مسابقات، ورزشگاه مستهلک و فرسوده المحرق را برای این دیدار سرنوشت ساز انتخاب کرده است. پیش از این ایران یک بار در دیدار با هنگ‌کنگ در ورزشگاه المحرق به میدان رفته و در چمن نامساعد این ورزشگاه به پیروزی رسیده است.

دراگان اسکوچیچ و سرچکو کاتانچ بارها نسبت به کیفیت این زمین انتقاد کرده‌اند. کاتانچ قبل از بازی تیمش با کامبوج در این زمین گفت: زمین مسابقه‌ای که قرار است مقابل کامبوج در آن بازی کنیم برای من خنده دار و مسخره است.

با این حال، اسکوچیچ و ملی پوشان ایران با اتمام انتقادها از این زمین، اعلام کردند با توجه به این که نمی‌توان تغییری در زمین مسابقه به وجود آورد، سعی می‌کنند در همین شرایط برنده این تقابل شوند.

ایران _ عراق/ شام آخر برای صدر نشینی!

همه چشم‌ها به بحرین

تیم ایران نسبت به چند ساله اخیر یکی از پر مهره ترین تیم‌های آسیاست و به گفته برخی کارشناسان حتی می‌شود از لحاظ مهره به عنوان یکی از بهترین تیم‌های بعد از انقلاب اسلامی از آن یاد کرد. شاگردان اسکوچیچ در فینال اول برابر بحرین که البته یک نبرد انتقامی هم بود در نهایت توانستند با سه گل بحرین را در خاکش شکست دهند ولی قصه بازی با عراق متفاوت است. فردا ملی پوشان ایران باید برای نشان دادن اقتدار خود در غرب آسیا مقابل عراق به میدان بروند و این دیدار را ببرند تا به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعدی رقابت‌های انتخابی جام جهانی شوند در واقع سرنوشت همین تیم پر مهره و حضور آنها در جام جهانی در همین بازی تعیین خواهد شد البته که دور بعدی رقابت‌ها باقی مانده اما پله اول رسیدن به قطر از همین جا شروع خواهد شد و باید دید تیم اسکوچیچ چه نتیجه‌ای را رقم خواهد زد.

کد خبر 500610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.