رابطه دوسویه انتخابات و انقلاب اسلامی 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ضمن دو سویه خواندن رابطه انتخابات و انقلاب، مهم‌ترین وجه تمایز جمهوری اسلامی با سایر حکومت‌ها را التزام به احکام شرعی و نقش مردم در اداره و تداوم حکومت دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره نسبت انتخابات با انقلاب اسلامی، گفت: بین انقلاب اسلامی و انتخابات یک نسبت دو طرفه وجود دارد، از یک طرف انقلاب اسلامی انتخابات را به ارمغان آورد و از سوی دیگر انتخابات تداوم بخش انقلاب اسلامی است.

وی درباره اینکه سلامت انتخابات و حکمرانی رئیس جمهور بر اساس آرمان‌های انقلاب اسلامی و شرع مقدس را چه چیزی تضمین می‌کند، گفت: به عقیده میرزای نائینی وقتی در رأس یک حکومت امام معصوم است، به اعتبار عصمت امام معصوم، به این حکومت اعتماد داریم، اما زمانی که امام معصوم در رأس حکومت نیست، تمام آنچه اهداف یک حکومت الهی است در منظومه به هم پیوسته ای به نام قانون اساسی قرار می‌گیرد که به تأیید فقها و مردم می‌رسد و قانون اساسی در حقیقت قوه عاصمه برای حکمرانی در کشور است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: تمام قوانین کشور و اختیارات و وظایف ولی فقیه و رئیس جمهور در متن قانون اساسی تنظیم شده است و در واقع قانون اساسی چتر بالای سر همه اضلاع حکومت و راهنمای حکمرانی است.

قطبی اضافه کرد: ما در منظومه حاکمیت پذیرفته ایم که فقیهی که در صدر جامعه قرار دارد بر اساس قانون اساسی حکومت می‌کند و مهم‌ترین وجه تمایز حکومت اسلامی ایران با سایر حکومت‌ها، التزام به احکام شرعی و نقش مردم در اداره و تداوم حکومت است.

وی تصریح کرد: ما بر قاعده قوه عاصمه وفاق کردیم، پای آن می‌ایستیم و طبق همان پیش می‌رویم. قانون اساسی نقطه عطف ولایت فقیه و جمهوریت است و در همه ادوار، ملزم و متکی به آن هستیم.

کد خبر 499918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.