پیگیری تفاهم سه جانبه برای استقرار منطقه دیپلماتیک در اصفهان

شهردار اصفهان با درخواست از وزیر امور خارجه برای ایجاد ظرفیت بهره برداری از مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان گفت: اصفهان با ظرفیت مرکز همایش‌ها می‌تواند به شبه پایتختی برای برگزاری مراسم بین المللی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در بازدید وزیر امور خارجه از مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان، با قدردانی از حمایت‌های مداوم وزارت امور خارجه از مدیریت شهری اصفهان به خصوص در پیشبرد این پروژه اظهار کرد: یکی از آرزوهای مجموعه مدیریت شهری این بود که خدمات شما در کشور به نحو دیگری در کشور تداوم پیدا کند تا منشأ تحولات خوبی باشد. به هر حال مسائل سیاسی و اتفاقاتی که افتاده است شاید این روند را تغییر داده است اما شما به عنوان یک افتخار نه تنها برای اصفهان بلکه کشور در عرصه بین المللی برای جهان بوده و خواهید بود.

وی با درخواست از وزیر امور خارجه کشورمان برای کمک به شهر اصفهان در حل دو مسئله تصریح کرد: مسئله آب اولویت اول اصفهان است و انصافاً استاندار اصفهان تمام انرژی خود را برای این کار متمرکز کرده است و باید کمک شود تا میوه این کار چیده شود چراکه ممکن است بعداً با یک بی تدبیری همه زحمات هدر رود.

شهردار اصفهان با اشاره به موضوع بهره برداری از مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان، گفت: اگر این مجموعه تکمیل شود دغدغه من از روز بعد از افتتاح در مورد بهره برداری از این مرکز خواهد بود.

وی افزود: در این مورد با حمایت شما جلساتی با طرف‌های قطری برگزار شد که با بروز برخی مسائل در کشور، معادلات به هم خورد. بنابراین از شما درخواست داریم این مسئله را با وزیر امور خارجه یا سفیر قطر در ایران به عنوان یک مأموریت اصلی در رابطه با اصفهان مطرح کنید.

اصفهان؛ شهر زیرساخت‌ها

نوروزی تصریح کرد: با بخشی از هزینه یک هزار میلیارد تومانی این پروژه می‌توانستیم همه نقاط شهر را مانند چهارباغ ساماندهی کنیم اما ایده ما تکمیل زیرساخت‌ها در اصفهان بود؛ برای همین امر هم ۵ هزار میلیارد تومان در این چند سال در زیرزمین برای ساخت مترو صرف شده است.

وی افزود: با مجوز دولت برای ساخت رینگ چهارم اصفهان که ۸۰ کیلومتر طول دارد، میلیاردها تومان هزینه کرده‌ایم تا بزرگترین پل در شهر اصفهان به نام شهید سردار سلیمانی ساخته شود.

شهردار اصفهان با اشاره به ساخت قطار حومه‌ای و تراموا در شهر اصفهان اظهار کرد: اگر برنامه ۱۴۰۵ اصفهان ادامه پیدا کند تحولات بسیار خوبی در شهر رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: اگر از مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان به عنوان محلی برای رفت و آمد و برگزاری همایش‌های بین المللی بهره برداری شود، اصفهان می‌تواند مقصد گردشگری قرار گیرد و شبه پایتختی برای برگزاری مراسم‌های بین المللی به شمار رود.

نوروزی با اشاره به استقرار منطقه دیپلماتیک در اصفهان اظهار کرد: امیدواریم با حمایت شما و دفتر وزارت امور خارجه در اصفهان تفاهم نامه سه جانبه الزام آور که هیچ اراده دیگری قادر به فسخ آن نباشد، امضا و اینجا به مرکز دیپلماتیک تبدیل شود.

۱۵ طرح شهروند دیپلمات از حمایت مالی شهرداری برخوردار می‌شود

همچنین در این جلسه، ایمان حجتی با بیان اینکه تفکر دکتر نوروزی در رابطه با جوانان این بود که جوانان تحول آفرین هستند و با همین تفکر از جوانان استفاده می‌کنند، اظهار کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهایی که در حوزه وزارت امور خارجه وجود دارد اما دیده نمی‌شود، این است که درهای وزارت امور خارجه به روی همه باز شده تا همه از امکانات این ظرفیت استفاده کنند.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه در دوره‌های گذشته دست نیافتنی بود اما اکنون برای همه دستگاه‌ها این وزارت خانه دست یافتنی شده است که جای قدردانی دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: پیرو فضایی که دکتر نوروزی و شما در سطح شهر برای فعالیت‌های بین المللی ایجاد کرده‌اید، تلاش کردیم ارتباطاتی که با خواهرخوانده‌ها و مجامع شهری داریم و بخشی از آنها غیرفعال بود، فعال شود به طوری که اصفهان خواهرخوانده کویت بود اما در سایه تیرگی دیپلماسی رسمی بین دو کشور قرار گرفته بود اما توانستیم رابطه بین دو شهر را بهبود دهیم و اکنون بین دو شهردار ارتباط وجود دارد.

وی افزود: به این نتیجه رسیدیم اگر بخواهیم فعالیت مثبتی داشته باشیم به عنوان یکی از زیرساخت‌های دیپلماسی عمومی در دیپلماسی شهری، باید کار را از دل یک اداره و شهرداری بیرون بیاوریم که برای این مهم، ابتکار طرحی به نام شهروند دیپلمات را داشتیم.

حجتی افزود: زمینه این کار طی مکاتبه دکتر نوروزی با وزارت امور خارجه فراهم شد به طوری که همراهی با فراخوان این طرح برای ما مایه شگفتی و خرسندی بود.
وی اظهار کرد: تاکنون در راستای ابتکار شهروند دیپلمات، بیش از ۲۵۰ طرح از شهروندان دریافت شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این طرح به نتایج خوبی رسیده و از سوی وزارت امور خارجه در اصفهان پایلوت قلمداد شده است، گفت: اکنون این طرح‌ها در مرحله داوری است و بودجه‌ای هم برای حمایت مالی از این پروژه‌ها از سوی شهردار اصفهان اختصاص یافته است به گونه‌ای که از میان این طرح‌ها ۱۵ پروژه خوب به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی افزود: در تولید محتوا ورود پیدا کردیم و مجموعه کتاب‌های پل و تیزر ویژه اصفهان رونمایی شد و در تیرماه ۱۰ تیزر اصفهان به ۱۰ زبان زنده دنیا رونمایی خواهد شد.

حجتی تصریح کرد: این محتواها ویدئوهای یکسانی ندارد و بر اساس سلایق ملت‌های مختلف این تیزرها آماده سازی شده است تا در همه فضاها بازاریابی خوبی برای اصفهان صورت گیرد.

وی افزود: اصفهان در آستانه خواهرخواندگی با سه شهر حیدرآباد هند، سمرقند ازبکستان و پورتوی پرتغال قرار دارد که با تسریع این کار در ماه‌های آینده این تفاهم نامه‌ها به امضا خواهد رسید.

کد خبر 499857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.