پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیت قطار

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته از پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیت قطار خبر داد و گفت: تا کنون خبری از تصمیم‌گیری و موافقت با این پیشنهاد در شورای عالی ترابری نشده است.

به گزارش ایمنا، محمد رجبی اظهار کرد: در راستای افزایش هزینه‌های صنعت حمل و نقل ریلی پیشنهاد افزایش قیمت ۶۰ درصدی بلیت قطار را به شورای عالی ترابری ارائه کرده‌ایم اما تا کنون خبری مبنی بر برگزاری جلسه برای بررسی، تصمیم‌گیری و موافقت با این پیشنهاد نشده است.

وی افزود: با وجود اینکه وضعیت پذیرش مسافر و سفرهای ریلی نسبت به سال گذشته و به ویژه نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۳۹۹ بهتر شده و رونق گرفته است اما شرکت‌های ریلی توان پرداخت حقوق پرسنل خودشان را هم ندارند و عوامل بسیاری مانند انرژی، حقوق و دستمزد، تأمین تجهیزات و… چند برابر شده است، هزینه تمام شده شرکت‌های ریلی ۲۴۰ درصد افزایش یافته اما مردم کشش این میزان افزایش قیمت را ندارند.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته با بیان اینکه در ایام کرونا هیچیک از کارگران و کارمندان در صنعت ریلی تعدیل نشده‌اند، ادامه داد: بر این اساس و با توجه به محاسبه و آنالیز هزینه‌های مترتب بر صنعت ریلی، پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیت قطار را ارائه کردیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 499405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.