بازار ارز دیجیتال امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ دابل اسپندینگ چیست؟

دو بار خرج کرد (Double Spending) یک مشکل احتمالی و بالقوه در طرح و برنامه ارز دیجیتال است که در آن هر رمز دیجیتال یا توکن (digital token) می‌تواند بیش از یکبار مصرف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ سه‌شنبه ۱۸ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ دابل اسپندینگ چیست؟

(منبع: ارز دیجیتال)

دابل اسپندینگ چیست؟

دو بار خرج کرد (Double Spending) یک مشکل احتمالی و بالقوه در طرح و برنامه ارز دیجیتال است که در آن هر رمز دیجیتال یا توکن (digital token) می‌تواند بیش از یکبار مصرف شود.

بر خلاف پول فیزیکی (اسکناس)، هر رمز دیجیتال شامل یک فایل دیجیتالی است که می‌تواند تکثیر یا جعل شود. مثل پول تقلبی، دو بار خرج کردن به واسطه ایجاد مقداری جدید از کپی پول یا ارزی که قبلاً وجود نداشته به سمت تورم سوق داده می‌شود.

این قضیه ارزش ارز را نسبت به دیگر واحدهای پولی یا کالاها کاهش می‌دهد و نیز اعتماد کاربر را همانند گردش و نگهداری پول کم می‌کند. حمله‌های مربوط به مشکل دو بار خرج کردن از جمله حملات بالقوه است که علیه رمز ارزها (ارزهای دیجیتال) صورت گرفته و و طبق آمار ۵۱ درصد از این نوع حملات برای بسیاری رمز ارزها اتفاق افتاده‌ است.

این در حالی است که این اتفاق برای بسیاری از رمز ارزهای بزرگ همانند بیت کوین (با وجود اینکه از سال ۲۰۱۴ ظرفیتش در حال گسترش است) اتفاق نیفتاده است، این اتفاق برای یکی از فورک یا شاخه‌های ارز دیجیتال، بیت کوین گلد و پس از آن ۲۶ مین رمز ارز بزرگ افتاده‌ است.

یکی از مزیت‌ها یا مشکلات ارزهای دیجیتال غیر قابل ردگیری بودن آنهاست، همین امر منجر شده است که باج افزارها (بد افزارها) درخواست پول خود را در قالب رمز ارزها از کاربرها بخواهند این موضوع یکی از مهم‌ترین عامل نگرانی دولت‌ها در خصوص بازار رمز ارزها است.

سناتور آمریکایی: باج افزار و ارز دیجیتال

مارک وارنر، نماینده دموکرات ایالت ویرجینیا در کنگره آمریکا، با اشاره به نقش ارزهای دیجیتال در حمله‌های باج افزاری، خواهان وضع مقررات سخت‌گیرانه‌تری شده است. وارنر در بخشی از صحبت‌های خود گفت که بحث درباره ارزهای دیجیتال و باج افزارها تازه در ابتدای راه است و دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه سال گذشته در زمینه قانون‌گذاری عملکرد بهتری داشتند.

وی به برخی از نکات مثبت ارزهای دیجیتال اذعان کرد و حمله‌های باج افزاری را نقطه ضعف این حوزه برشمرد. این اظهارات در حالی مطرح شد که دو شرکت بزرگ آمریکایی اخیراً هدف حمله‌های باج افزاری قرار گرفتند و مجبور شدند مبالغ هنگفتی را در قالب ارزهای دیجیتال به تبهکاران بپردازند.

دیدگاه به بازار رمز ارزها در هر کشوری متفاوت است در یکی از کشورها رئیس جمهور آن از فعالین حوزه کریپتو کارنسی دعوت می‌کند تا به کشورشان بیایند مانند السالوادور و در برخی از کشورها نیز به دنبال سرمایه گذاری در این بازار هستند مانند هندوستان و در برخی از کشورها نیز درگاه‌های پرداخت بسته می‌شود که تبادلی شکل نگیرد.

قانون گذاران باید با رمز ارزها همانند طلا یا ملک رفتار کنند

رئیس و بنیانگذار شرکت چند ملیتی Infosys – Nandan Nilekani بر این باور است که کشور هندوستان باید به دنبال جذب سرمایه‌گذاری در بازار ۱.۷ تریلیون دلاری صنعت رمز ارزها باشد و در این راستا از قانونگذاران درخواست کرده است تا امکان ورود شهروندان به حوزه دارایی‌های رمزنگاری شده را فراهم نماید. وی در گفتگو با Financial Times هشدار داد که منع قانونی در این بخش می‌تواند منجر به از دست رفتن فرصت‌های بزرگی شود؛ در صورتی که اتخاذ رویکردهای تسهیل گرانه باعث ورود سرمایه و ثروت به اقتصاد هند می‌شود.

با این وجود Nilekani استفاده از رمز ارزها را به دلیل نوسانات قیمتی بالا و مصرف زیاد انرژی برای انجام پرداخت‌ها و تراکنش‌ها مناسب نمی‌داند؛ در مقابل وی بر این باور است که افراد می‌توانند همانند طلا یا املاک، بخشی از دارایی خود را به صورت رمز ارز نگهداری کنند.

یکی از مشکلاتی که دستگاه‌های ماینر دارند مصرف برق بسیار زیاد اینهاست که امکان استفاده در منزل شخصی را منتفی می‌کند و مشکل دیگر این دستگاه‌های بحث صدای بسیار زیاد این دستگاه‌ها است که شرکت گولد شل به تازگی اعلام کرده دستگاه‌هایی مناسب برای استفاده در منزل را طراحی کرده است.

شرکت Goldshell اعلام کرده است که به طور خاص برای مصارف خانگی در بازارهای آسیا ماینر طراحی می‌کند.

دستگاه‌های جدید این شرکت نسبت به مدل‌های قبلی کوچک‌تر و ساکت‌تر هستند و نیازی به اتصال به رایانه مرکزی ندارند - فقط یک کابل شبکه و اتصال برقی کافیست. Goldshell ادعا می‌کند که مصرف برق آنها نسبتاً کم است، هزینه‌ها پایین‌تر و اثرات زیست محیطی کاهش یافته است. صنعت ماینینگ نیاز به نیمه هادی یا تراشه دارد که در حال حاضر به دلیل مشکلات ناشی از Covid-19 با مشکل کاهش تولید نیمه هادی و افزایش تقاضا برای بالا بردن قدرت پردازش مواجه هستیم.

محدودیت‌های جدید برای صرافی‌های کره جنوبی

کمیسیون خدمات مالی (FSC) کره جنوبی به منظور جلوگیری از دستکاری قیمت‌ها از ممنوعیت مدیران و کارمندان ارشد صرافی‌ها از انجام معاملات در پلتفرم‌های خود خبر داد که با موجی از اعتراضات روبرو شد.

واحد هوش مالی این کمیسیون اخیراً با مسئولان صرافی رمز ارزها دیداری داشته تا اصلاحات آتی قانون "گزارش‌دهی و استفاده از اطلاعات تراکنش‌های مالی" را تشریح کند. طبق این قانون، گردانندگان صرافی‌ها نمی‌توانند دارایی‌های مجازی خود را در بستر صرافی خود مورد معامله قرار دهند. تخطی از این قانون منجر به جریمه نقدی ۸۹ هزار دلاری و لغو جواز فعالیت صرافی خواهد شد.

به گفته خبرگزاری Newsis، نمایندگان صرافی بر این باورند که اعمال این محدودیت مانع ورود جریان نقدی به این صنعت می‌شود چرا که کارمزد تراکنش‌ها نیز به صورت رمز ارز بوده و صرافی برای درآمد خود نیاز به تبدیل آن‌ها به ارز رایج کشور دارد؛ به عبارت دیگر این محدودیت باعث شده تا درآمد صرافی‌ها از واسطه‌گری غیرقانونی شناخته شود.

دولت چین نقشه راه توسعه بلاک‌چین را بدون اشاره به ارزهای دیجیتال منتشر کرد

دفتر کمیته اطلاعات و امنیت سایبری وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در دستور کار پنج ماده‌ای که برای توسعه بلاک‌چین منتشر کرده، هیچ اشاره‌ای به توکن‌ها و ارزهای دیجیتال نکرده است و به نظر می‌رسد موضع «بلاک‌چین بدون ارز دیجیتال» به قوت خود باقی است.

آن‌ها در این سند که برای پذیرش دقیق‌تر و بهتر بلاک‌چین صادر شده است، چهار کانون اصلی توسعه بلاک‌چین را اقتصاد، بخش مالی، صنعتی سازی و خدمات عمومی عنوان کرده‌اند. در بخش مالی این دستورالعمل هیچ اشاره‌ای به ارزهای دیجیتال نشده و تنها خواهان آن شده است که فصل مشترک و همپوشانی تکنولوژی بلاک‌چین با سایر تکنولوژی‌های نوظهور مانند اینترنت، هوش مصنوعی و رایانش ابری ارتقا پیدا کند. با انتشار این سند که نقشه راه توسعه و پذیرش بلاک‌چین در کشور چین است و در آن هیچ اشاره‌ای به ارزهای دیجیتال نشده است، می‌توان دریافت که پکن همچنان موضع خود در قبال سرکوب ارزهای دیجیتال را حفظ کرده است.

پروژه مونرو ۵۰۰ هزار دلار کمک مالی دریافت کرد

حساب توئیتر پروژه مونرو از دریافت کمک مالی به ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار دلار خبر داد. گفتنی است یک فرد ناشناس به این پروژه هزار و ۷۱۱ واحد مونرو اهدا کرده است. این مبلغ به صندوق عمومی مونرو ارسال شده است و قرار است برای پیشبرد منافع این پروژه صرف شود. این صندوق ماه گذشته هم هزار و ۲۰ واحد مونرو هدیه گرفته بود. ذخایر این صندوق در سال گذشته دو هزار و ۱۰۸ واحد مونرو بوده است.

وزیر اقتصاد نروژ پیشرفت بزرگی را برای بیت کوین پیش‌بینی کرد

وزیر اقتصاد نروژ می‌گوید ارزهای دیجیتال بالاخره دوران نوسان را پشت سر می‌گذارند و به دوران رشد وارد می‌شوند.

وی افزود: یقیناً در گذر زمان پیشرفت‌هایی حاصل می‌شود و می‌توان شاهد ثبات بیشتر در ارزهای دیجیتال بود که این مسئله «در بلند مدت به پیشرفت‌های بزرگ‌تر» منجر می‌شود.

وزیر اقتصاد نروژ همچنین به علاقه وافر مردم به این حوزه اشاره کرد و گفت آنها برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین مختار هستند ولی این ارز دیجیتال هنوز گزینه مناسبی به‌عنوان جایگزین پول نبوده و تا زمانی که قانون‌گذاری مناسبی برای ارزهای دیجیتال صورت نگیرد این حوزه فراگیر نخواهد شد.

نتایج نظرسنجی کراکن: دوپنجم استرالیایی‌ها ارزهای دیجیتال را بهتر از املاک می‌دانند

تحقیقات تازه صرافی کراکن در استرالیا نشان می‌دهد که دو پنجم شهروندان نسل هزاره این کشور، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را نسبت به روش‌های سنتی، گزینه بهتری می‌بینند. بر اساس این نظرسنجی، چیزی در حدود ۴۰ درصد نسل هزاره ارزهای دیجیتال را جایگزینی قابل‌قبول برای سرمایه‌گذاری در املاک می‌دانند. طبق این آمار، چیزی در حدود ۳۱ درصد از شرکت‌کنندگان نسل ایکس هم سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را بهتر از سرمایه‌گذاری در املاک برشمردند.

نقشه بازار رمز ارزها

منابع: کوینبیس، نوبیتکس، یوبیتکس وارزدیجیتال

کد خبر 499203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.