نصب بیش از ۸ هزار جایگاه تبلیغاتی در شهر/ تراموا لازمه یک شهر جهانی است

شهردار اصفهان گفت: برای فضاسازی تبلیغات شهری برنامه‌های خوبی را پیش‎ بینی کرده ایم به طوری که بیش از هشت هزار جایگاه تبلیغاتی در سطح شهر برای نصب تبلیغات کاندیداها آماده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _ پنجشنبه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۰ _ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد و شهادت امام جعفرصادق (ع) به عمومی مردم، اظهار کرد: درگذشت «فریدون اللهیاری» مدیر کل میراث فرهنگی استان، استاد تاریخ دانشگاه اصفهان و یکی از افراد بسیار شایسته، خوش اخلاق و از مدیران دلسوز، خبر تلخ هفته جاری بود، ایشان در سال‌های اخیر مبتلا به سرطان شده بود که تا حدودی بر این بیماری غلبه پیدا کرد، اما با ابتلاء به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: هفته قبل نیز خبر جانکاه درگذشت «سید مهدی میربد» مدیر کل جوان و خوش اخلاق نوسازی مدارس استان اصفهان کام همه را تلخ کرد.

شهردار اصفهان با اشاره به در پیش رو بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز ۲۸ خردادماه سال جاری، تصریح کرد: شهرداری برای فضاسازی تبلیغات شهری برنامه‌های خوبی را پیش‎ بینی کرده به طوری که بیش از هشت هزار جایگاه تبلیغاتی در سطح شهر برای نصب تبلیغات کاندیداها آماده شده است.

وی با بیان اینکه در سطح مناطق پانزده گانه شهرداری برای تبلیغات کاندیداها فضاهای مناسب در نظر گرفته شده است، گفت: با انجام این اقدامات زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم را فراهم می‌کنیم.

نوروزی با تاکید بر رعایت مقررات ایمنی در شعب اخذ رأی، افزود: در صورت اعلام نیاز مسئولان برگزاری انتخابات، شهرداری برای استقرار اکیپ‌های خودرویی سازمان آتش نشانی در شعب پر تردد آمادگی لازم را دارد تا در صورت وقوع اتفاق یا حادثه اقدامات لازم در کمترین زمان ممکن انجام شود.

افزایش ضریب ایمنی و تاب‌آوری شهر

وی با اشاره به افتتاحیه‌های اخیر در برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح»، اظهار کرد: روز یکشنبه هفته جاری شاهد رونمایی از تجهیزات خریداری شده برای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بودیم که با انجام این اقدامات آتش نشانی اصفهان موقعیت برتری نسبت به آتش نشانی‌های سراسر کشور پیدا کرده است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: خرید تجهیزات جدید برای آتش نشانی اصفهان با هدف افزایش ضریب ایمنی و تاب‌آوری شهر انجام شده تا هزینه‌های شهر کاهش یافته و ارزان اداره شود.

وی ادامه داد: تاب‌آوری شاخه‌های مختلفی در بخش‌های ساخت و ساز، فرهنگی، اجتماعی و ایمنی دارد که افزایش ضریب ایمنی، انتخاب پیمانکار از طریق برگزاری مناقصه، فروش اموال غیرمنقول از طریق انجام تشریفات قانونی و برگزاری مزایده و سرعت در اجرای پروژه‌ها در شرایط تورم، برقراری انضباط مالی و مدیریت صحیح منابع از مصادیق اداره ارزان شهر است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۵۰ دستگاه خودرو و تجهیزات وارد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شد تا به ایمنی و آرامش شهر کمک کند، اظهار کرد: تعداد ۲۰ دستگاه شاسی ایسوزو، ۱۱ دستگاه تویوتای هایلوکس برای امداد و نجات، یک دستگاه اتوبوس فرماندهی سیار برای استفاده در زمان بحران، هشت دستگاه اسکانیا و سایر لوازم فردی آتش نشانان از جمله تجهیزات خریداری شده است تا در صورت وقوع حریق یا حادثه عقاب‌های تیز رو به محل حادثه فرود آمده و ایمنی را برقرار کنند.

لزوم نظرسنجی از بهره‌برداران شهر

وی با اشاره به مترو گردی بیماران آسیب‌های نخاعی در اصفهان، خاطرنشان کرد: به دعوت خیریه حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان و به همراه جمعی از افراد آسیب نخاعی، در خط یک مترو گرد هم آمدیم تا علاوه بر بررسی میزان رضایت آنها از مناسب‌سازی های انجام شده، اشکالات احتمالی موجود را نیز رفع کنیم.

نوروزی تصریح کرد: گرچه فراهم کردن شرایطی برای استفاده همه افراد از امکاناتی مانند مترو وظیفه شهرداری است، زیرا گامی برای رعایت حقوق شهروندان و توجه اقشار مختلف جامعه برای ادای حق آنها است، اما اعضای این خیریه بابت توجه مدیریت شهری به موضوع مناسب‌سازی مترو، از مدیران شهری تقدیر کردند.

وی ادامه داد: معتقدیم باید از بهره‌برداران خدمات در شهر، نظرسنجی‌های لازم برای رفع مسائل و مشکلات انجام شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در آخرین نظرسنجی‌های انجام شده مردم از خدمات و اقدامات انجام شده توسط شهرداری قدردانی و ابراز رضایت کردند، گفت: قطعاً هر کسی در این حوزه‌ای کاری انجام می‌دهد بر حسب وظیفه است و درصد بالای رضایتمندی از عملکرد مدیریت شهری نشان می‌دهد که توانستیم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید از تک تک مدیران شهرداری، کارکنان تمام بخش‌ها، رانندگان تاکسی به جهت برخورد شایسته با مردم، رانندگان اتوبوس، پارکبانان شهر به جهت شاداب نگهداشتن چهار هزار هکتار فضای سبز، پاکبانان برای حفظ پاکیزگی شهر و تمام افرادی که نقش هدایتگری و مدیریت تمام این بخش‌ها را بر عهده دارند، قدردانی کرد و امیدواریم این خدمات هر روز رفاه عمومی را تقویت کرده و بتوانیم همیشه شهری سرشار از شادابی و زیبایی داشته باشیم.

برای رفع معضل سد معبر فقط شهرداری مسئول نیست!

نوروزی در خصوص سد معبر کسبه بازار، گفت: بازار اصفهان به طول شش کیلومتر در بافت تاریخی شهر قرار دارد، اما شاهد سد معبر مغازه‌ها هستیم در حالی که حقوق شهروندی شهروندان نباید تضییع شود.

وی با بیان اینکه از سال‌ها قبل سد معبر به ویژه در بازار کفاش‌ها وجود داشته است، ادامه داد: کسبه باید برای کاهش دغدغه‌های مردمی همکاری لازم را داشته باشند؛ البته برای رفع معضل سد معبر شهرداری محور بوده، اما تنها مسئول در این باره نیست چرا که سایر دستگاه‌ها از جمله میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، انجمن بازار و دیگر ادارات دخیل نیز باید هم افزایی و تعامل داشته باشند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: بر اساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از فضای میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب، سکنی یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری کرده و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن، توسط مأموران خود اقدام کند.

وی افزود: بر اساس این قانون اخطارهای لازم به کسبه متخلف ارائه می‌شود، البته برای اعمال قانون اصل انسانی و حقوق شهروندی را مورد توجه قرار می‌دهیم.

ایجاد خط پرش در خیابان امام خمینی (ره)

نوروزی با اشاره به ایجاد خط پرش در خیابان امام خمینی (ره)، گفت: برای افزایش سرعت حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌ها در خیابان امام خمینی (ره)، حدود ۱۵۰ متر قبل از تقاطع خیابان شریف، اتوبوس‌ها به سمت زیر پل و سپس به تقاطعی که چراغ راهنمایی و رانندگی آن ابتدا برای اتوبوس سبز شده و با فاصله اندکی برای سایر خودروها نیز سبز می‌شود، می‌رسند.

وی تاکید کرد: هدف از ایجاد خط پرش در خیابان امام خمینی (ره) افزایش سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی و رضایتمندی شهروندان است.

شهردار اصفهان در خصوص راه اندازی خط تراموا در خیابان امام خمینی (ره)، اظهار کرد: برای اصفهان سه مسیر تراموا پیش بینی شده که مبدا هر سه مسیر درازه تهران است که از این نقطه شهر خطوط تراموا به سمت خیابان امام خمینی، میدان شهدا و دروازه شیراز تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در مسیر دروازه تهران به سمت خیابان امام خمینی دو طرح تراموا و اتوبوس‌های هدایت شونده در نظر گرفته شده است، ادامه داد: تراموا یک موضوع جدی برای شهر اصفهان است، البته برخی مخالف راه اندازی تراموا در این کلانشهر هستند، اما قطعاً در یک شهر جهانی نبود تراموا بی‎‌معنا است و به همین جهت پیگیری‌های لازم انجام شده و فرایندهای آن در شورای عالی ترافیک سپری خواهد شد، البته طرف قرار داد برای مشارکت در اجرای تراموا نیز مشخص شده است.

نوروزی گفت: گام نخست برای ایجاد تراموا در شهر حدفاصل دروازه تهران تا دروازه شیراز خواهد بود، فاز دوم به سمت امام خمینی و فاز سوم به سمت میدان شهدا خواهد بود.

وی تاکید کرد: شهرداری برای توسعه شهر هیچ کاری را منتفی نکرده، بلکه اقدامات لازم را به درستی تداوم داده و کارهای جدید را در دستور کار قرار دادیم.

شهردار اصفهان با اشاره به احداث خط دو مترو در این کلانشهر، تصریح کرد: مردم باید بدانند یک شهر زیر شهر با عدم ایجاد ترافیک در سطح شهر و صرف هزینه‌های هزاران میلیاردی در حال احداث است.

خیابان عشوریون به آتشگاه متصل می‌شود

وی با اشاره به اتصال خیابان عشوریون به آتشگاه، گفت: خیابان عشوریون حدفاصل کهندژ و آتشگاه در محدوده منطقه ۹ شهرداری واقع شده که برای اتصال این خیابان به کهندژ در بودجه سال آینده اعتبار لازم در نظر گرفته خواهد شد.

نوروزی ضمن قدردانی از شهروندان در انتقال مسائل و مشکلات شهر از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری، گفت: بی شک پیام‌های شهروندان نقش نظارتی و هدایتگری برای خادمان آنها در شهرداری دارد تا بر اساس این پیام‌ها برای رفع مشکلات گام‌های لازم برداشته شود.

کد خبر 498274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.