بهترین گوشی موبایل بین ۸ تا ۱۲ میلیون امروز (۱۳ خرداد)+ لیست جزئیات

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی معایب ومزایا گوشی های موبایل به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید. در این مطلب گوشی های موبایل ال جی Velvet ، سامسونگ گلکسی A52 5G و شیائومی POCO F3 5G بررسی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اطلاع از قیمت انواع گوشی در بازار کنونی می‌تواند برای خریداران فوایدی از جمله مقایسه انواع گوشی در محدوده‌های قیمتی متفاوت داشته باشد. در این گزارش سعی شده مشخصاتی از گوشی‌های مختلف بین رنج هشت تا ۱۲ میلیون تومان ارائه شود.

سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy A52 - A52

سامسونگ گلکسی A52 با رم هشت گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت به عنوان یکی از جدیدترین میان‌رده‌های سامسونگ روانه بازار شده است. این محصول دارای صفحه‌ نمایش سوپر آمولد است و ظاهر زیبایی دارد. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه زیبایی به گوشی داده است.

بهترین گوشی موبایل بین ۸ تا ۱۲ میلیون امروز (۱۳ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات سامسونگ گلکسی Galaxy A52 5G

این محصول سامسونگ با نسخه ۱۱ از سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید. صفحه‌ نمایش استفاده‌ شده در این گوشی ۶.۵ اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌ نمایش در هر اینچ ۴۰۷ پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است.

همچنین روکش این نمایشگر لایه محافظ Corning Gorilla Glass است که از خط و خش و ضربه جلوگیری می‌کند. تراشه این محصول Snapdragon 750G از تراشه‌های هشت نانومتری سامسونگ است که به همراه هشت گیگابایت رم عرضه می‌شود.

تراشه گرافیکی Adreno 619 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است. این نسخه از گوشی با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است. دوربین اصلی A52 سنسور ۶۴ مگاپیکسلی دارد و از نوع عریض (Wide) است. یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و دو سنسور پنج دیگر هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A52 را تشکیل داده است. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر قاب اصلی هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌ وارد است. سامسونگ در ساخت این گوشی از جدیدترین فناوری‌های ساخت گوشی استفاده کرده است تا میان‌رده‌ای با قابلیت‌های نزدیک به یک بالا رده خوش‌ساخت را روانه بازار کند.

معایب سامسونگ گلکسی Galaxy A52 5G

  • مقاوم در برابر گردوغبار Waterand
  • صفحه 120Hz FHD + AMOLED
  • فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا
  • جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری و رادیو FM
  • پشتیبانی از شبکه 5G
  • عملکرد، تصویربرداری و دوام باتری

مزایا سامسونگ گلکسی Galaxy A52 5G

  • سنسور اثرانگشت متوسط

قیمت سامسونگ گلکسی Galaxy A52 5G

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی Galaxy A52 5G با حافظه ۱۲۸ و رام هشت به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده قیمتی در حدود ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

Xiaomi POCO F3 5G - شیائومی POCO F3 5G

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F3 با پذیرش دو سیم کارت و ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت از جمله محصولات برند شیائومی که در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شده است. این محصول دارای ساختاری متوازن و خوش‌ساخت بدون پشتیبانی از تکنولوژی 5G روانه بازار شده است. این محصول از بدنه شیشه‌ای و فریم پلاستیکی ساخته شده است که قاب جلو شیشه‌ای جلوه ویژه‌ای به این مدل بخشیده است.

بهترین گوشی موبایل بین ۸ تا ۱۲ میلیون امروز (۱۳ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات شیائومی POCO F3 5G

صفحه‌ نمایش گوشی موبایل شیائومی مدل POCO F3 دو سیم کارته با ظرفیت ۱۲۸ در اندازه ۶.۶۷ منتشر شده است. این صفحه‌ نمایش کاملاً تمام‌صفحه است و در بالا وسط اثری از بریدگی یا حفره دوربین سلفی وجود دیده می‌شود.

دوربین سلفی این محصول دارای حسگر ۲۰ مگاپیکسلی است. صفحه نمایش گوشی موبایل شیائومی مدل POCO F3 با استفاده از فناوری Corning Gorilla Glass 5 در برابر خط و خش و صدمات احتمالی محافظت می‌شود. گفتنی است چهار دوربین که سنسور اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است در قسمت پشتی این گوشی جا خوش کرده‌اند. این دوربین‌ها قادرند ویدئوی 4K را ثبت و ضبط کنند. دوربین سلفی این محصول هم به سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است. بلوتوث نسخه ۵.۱، نسخه ۱۱ سیستم عامل اندروید و باتری چهار هزار و ۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی جدید هستند.

مزایا شیائومی POCO F3 5G

  • ساختار شیشه‌ای با فریم فلزی
  • دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی آمولد با نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز
  • تراشه 5G اسنپدراگون ۸۷۰
  • بلندگوهای استریو با صدای بلند و مجهز به دالبی اتموس

معایب شیائومی POCO F3 5G

  • بدنه ضعیف. جنس فریم پلاستیکی
  • کم شدن نور تصویر در حین اجرای بازی‌های سنگین
  • ضد آب نبودن گوشی
  • تولید گرمای زیاد در حین اجرای بازی سنگین

قیمت شیائومی POCO F3 5G

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی POCO F3 5G با حافظه ۱۲۸ و رام شش به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده قیمتی در حدود ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

LG Velvet - ال جی Velvet

شرکت ال‌جی گوشی هوشمند جدید خود را با نام «Velvet» معرفی کرد. شرکت ال‌جی در نام‌گذاری و طراحی این گوشی خود سنت‌شکنی کرده است. گوشی Velvet با طراحی کاملاً متفاوت با سری‌های V و G روانه بازار شده است. این گوشی از یک صفحه‌ نمایش با اندازه ۶.۸ اینچ با فناوری P-OLED بهره می‌برد. لبه‌های صفحه‌ نمایش با انحنای ملایمی همراه شده است که با طراحی‌های قبلی شرکت ال‌جی کاملاً فرق دارد. وزن ال‌جی Velvet تنها ۱۸۰ گرم است که باعث می‌شود تا از جمله فبلت‌های سبک موجود در بازار محسوب شود.

بهترین گوشی موبایل بین ۸ تا ۱۲ میلیون امروز (۱۳ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات LG Velvet

تراشه این گوشی Qualcomm SDM845 Snapdragon 845 است که از تراشه‌های ۱۰ نانومتری شرکت کوالکام است. در کنار این تراشه یک پردازنده هشت هسته و پردازنده گرافیکی Adreno 630 قرار گرفته است که برای باز کردن چندین برنامه به‌صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است.

این گوشی با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است که کاربر با استفاده از یک کارت حافظه جانبی قادر خواهد بود میزان حافظه داخلی را افزایش دهد. روی قاب پشتی Velvet یک دوربین سه‌گانه قرار گرفته است. یک لنز عریض با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل، یک لنز فوق عریض با رزولوشن هشت مگاپیکسل و یک حسگر عمق پنج مگاپیکسلی مجموعه دوربین Velvet را تشکیل می‌دهد.

برای دوربین سلفی هم یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی استاندارد انتخاب شده است که در مرکز بالای صفحه‌ نمایش قرار گرفته است. برای گوشی Velvet حسگرهای متنوعی در نظر گرفته شده است؛ حسگر شتاب سنج، مجاورت، ژیروسکوپ، قطب‌نما، فشارسنج و اثر انگشت از جمله حسگرهای به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند است.

البته حسگر اثرانگشت Velvet از نوع اپتیکال است که در زیر صفحه‌ نمایش قرار گرفته است. منبع انرژی گوشی Velvet یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت چهار هزار و ۳۰۰ میلی‌آمپرساعت است که از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی و شارژ سریع بی‌سیم با توان ۹ وات هم پشتیبانی می‌کند، استفاده شده است.

مزایا LG Velvet

  • صدا
  • دوربین
  • صفحه نمایش

معایب LG Velvet

  • عدم پشتیبانی از 5G
  • سخت افزار ضعیف

قیمت LG Velvet

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت LG Velvet با حافظه ۱۲۸ و رام شش به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده در حدود ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

مقایسه گوشی‌های معرفی شده در یک نگاه

Samsung Galaxy A52 5G

شیائومی POCO F3 5G

LG Velvet

تاریخ معرفی

۲۰۲۱

۲۰۲۱

۲۰۲۰

وضعیت

موجود در بازار

موجود در بازار

موجود در بازار

وزن

۱۸۹ گرم

۱۹۶ گرم

۱۸۰ گرم

نوع صفحه نمایش

Super AMOLED, 90Hz, 800 nits

AMOLED, 120Hz, HDR10++, 1300 nits

صفحه نمایش لمسی خازنی Super AMOLED, با ۱۶ میلیون رنگ

اندازه صفحه نمایش

۶.۵ اینچ

۶.۶۷ اینچ

۶.۸ اینچ

رام

۶/‏‬ ۸ گیگابایت

۶/‏۸

۶/‏‬ ۸

حافظه داخلی

۱۲۸ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه

میکرو اس دیXC (از اسلات مشترک سیم کارت استفاده می‌کند)

-

میکرو اس دیXC

دوربین اصلی

۳۲ مگاپیکسل

سه ماژول دوربین ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسل

سه ماژول دوربین ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسل

فیلمبرداری

4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

4K با سرعت ۳۰ فریم

4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

سیستم عامل اولیه

اندروید ۱۱

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

موارد ذکر شده در این جدول صرفاً مربوط به همان گوشی معرفی شده با رنج قیمتی خاص می‌باشد

کد خبر 498203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • Moohammad IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    12 2
    داداش اشتباه گفتی معایب با مزایا a52 رو جابجا گفتی درستش کن لطفا
  • قدرت طهماسبی IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    4 0
    آیا استاندارد کشور روی گوشی نظارت دارد و کاری می کند ؟