بازار ارز دیجیتال امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

بانک دیجیتال استارلینگ (Starling) بریتانیا تمام پرداخت‌ها به صرافی‌های ارزهای دیجیتال را معلق کرده است. این بانک چلنجر نگرانی در رابطه با اعمال تبهکارانه مالی مرتبط با ارزهای دیجیتال را دلیل این تصمیم خود عنوان کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ سه‌شنبه ۱۱ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

مقابله دولت‌ها با رمز ارزها

یکی از نکات مهم در خصوص بازار رمز ارزها بحث عدم توانایی رهگیری تراکنش‌ها است که این موضوع نگرانی‌های زیادی برای دولت‌ها در سراسر دنیا ایجاد کرده است، این یک مزیت برای فعالین بازار رمز ارزها است زیرا می‌توانند از پرداخت مالیات دوری کنند و یک تهدید برای دولت‌ها و یا حتی بحث امنیت کشورها است زیرا ممکن است تراکنش‌هایی که بر اساس جرایم مختلف انجام می‌شود قابل ردگیری نباشد و امکان یافتن مبدا و مقصد نیست، این موضوع باعث شده که برخی از کشورها که بزرگترین استخراج کنندگان رمز ارز هستند نیز برخی از محدودیت‌ها را بر روی آن فعال کنند.

بانک دیجیتال بریتانیایی همه پرداخت‌ها به صرافی‌های ارز دیجیتال را متوقف کرد

به گزارش دیلی تلگراف، بانک دیجیتال استارلینگ (Starling) بریتانیا تمام پرداخت‌ها به صرافی‌های ارزهای دیجیتال را معلق کرده است. این بانک چلنجر نگرانی در رابطه با اعمال تبهکارانه مالی مرتبط با ارزهای دیجیتال را دلیل این تصمیم خود عنوان کرده است. سخنگوی این بانک با اعلام موقتی بودن این تصمیم گفت که هدف آن‌ها از تعلیق پرداخت‌ها، حصول اطمینان در رابطه با حمایت بانک از مشتریانش بوده است. این بانک تحت حمایت بانک گلدمن ساکس قرار دارد و در ماه آوریل ۵۰ میلیون پوند پول نقد از این بانک وال استریتی را به سیستم خود تزریق کرد و در حال حاضر نیز منتظر عرضه اولیه سهام خود می‌باشد.

افت ۱۶ درصدی سختی استخراج بیت‌کوین در پی محدودیت‌های اعمال شده از سوی چین

پس از اعمال محدودیت‌های دولت چین، سختی استخراج بیت‌کوین در نیمه شب گذشته تا ۱۶ درصد کاهش یافت. داده‌های درون-زنجیره‌ای بیانگر آن است که سختی شبکه‌ی بیت‌کوین به ۲۱.۰۵ تریلیون و در ارتفاع بلاک ۶۸۵،۴۴۰ رسیده است که در مقایسه با بالاترین مقدار خود در ۱۳ می با افت ۱۶ درصدی همراه است. در حقیقت مدت زمان ایجاد یک بلاک جدید در شبکه‌ی بیت‌کوین از تاریخ ۱۳ می (جدیدترین تنظیم سختی استخراج) تا ۲۱ می، افزایش یافته و به ۱۱.۸ دقیقه رسیده است. دولت چین در ۲۱ می اعلام نمود که تصمیمات تازه‌ای برای محدودیت ماینینگ و فعالیت‌های تجاری بیت‌کوین اتخاذ نموده است. این بازه‌ی جدید حتی از مدت زمان پیش‌فرض ۱۰ دقیقه‌ای شبکه‌ی بیت‌کوین برای ایجاد هر بلاک ۱۸ درصد کمتر است. به تعبیر دیگر، میانگین نرخ هش در بازه‌ی ۱۳ تا ۲۱ می تا ۱۴۷ اگزاهش در ثانیه (هر اگزاهش: ۱ به‌همراه ۱۸ صفر) کاهش یافته است.

سختی شبکه چیست؟

سختی شبکه ایجاد یک مکانیسم برای مدیریت زمان تولید شدن یک بلاک جدید است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

به طور کلی اساس کار سختی شبکه و یا سختی استخراج در تمامی ارزهای دیجیتال یکسان است. اما برای اینکه با مفهوم سختی شبکه آشنا شوید بهتر است یک نمونه ارز دیجیتال همچون بیت کوین را در نظر بگیرید.

سختی شبکه ارز دیجیتال بیت کوین، هر دو هفته یک بار تغییر کرده و تا زمان پیدا کردن هر بلاک، به صورت میانگین ده دقیقه باقی می‌ماند. در این صورت، وقتی سختی شبکه وجود نداشته باشد، با ورود ماینرهای بیشتر به شبکه، هش های بیشتری برای هر بلاک زده می‌شود. با حدس‌های بیشتر، احتمال اینکه هر بلاک در مدت زمان کمتری پیدا شود، بیشتر است.

بنابراین با وجود چنین شرایطی، هیچ عامل کنترل کننده‌ای وجود ندارد تا از ورود ماینرها جلوگیری کند. پس با تصور اینکه سختی شبکه بیت کوین هر دو هفته یک بار تغییر می‌کند و اینکه زمانی که برای حل هر بلاک مورد نیاز است، در حدود ده دقیقه بوده، بنابراین کل زمان مورد نیاز برای حل این این تعداد بلاک، ۲۰۱۶۰ دقیقه است. اما مشکل اینجاست، زمانی که تعداد ماینرها در طی این دو هفته افزایش یابد، احتمال اینکه تعداد بلاک‌ها زودتر از موعد مشخص و یا اینکه دیرتر حل شوند، وجود دارد. در این صورت سختی استخراج باید تعداد خود را با تعداد ماینرها منطبق کند.

برزیلی‌ها ملزم به ثبت دارایی‌های دیجیتال در اظهارنامه مالیاتی شدند

سازمان امور مالیاتی برزیل اعلام کرد برزیلی‌هایی که در سال گذشته میلادی ۹۶۰ دلار دارایی دیجیتال در اختیار داشته‌اند باید آن را در اظهارنامه‌های مالیاتی خود اعلام کنند. مردم این کشور تا ابتدای ژوئن (۱۱ خرداد) فرصت دارند اظهارنامه‌های خود را ثبت کنند در غیر این صورت با جریمه‌های سنگین مواجه خواهند شد. جریمه‌ها از ۳۰ دلار شروع می‌شود و تا ۲۰ درصد مقدار مالیات ممکن است افزایش یابد ولی افرادی که عمداً از ثبت دارایی‌های دیجیتال خود در اظهارنامه مالیاتی خودداری کنند احتمالاً تا ۱۵۰ درصد مقدار مالیات جریمه شوند. گفتنی است مالیات بر ارزهای دیجیتال در برزیل تنها مشمول افرادی می‌شود که سود ماهانه آنها از محل این دارایی‌ها بیشتر از ۶۷۰۰ دلار بوده است.

مدیرعامل بایننس دارایی پرتفوی خود را اعلام کرد

کالین وو، روزنامه‌نگار چینی حوزه بلاک چین جزئیاتی از مصاحبه با چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس را منتشر کرده است. ژائو در این مصاحبه اعلام کرده است که ۹۹ درصد ثروت شخصی خود را به دارایی‌های دیجیتال اختصاص داده است. بیشتر دارایی دیجیتال وی به صورت بایننس کوین و درصدی کمی نیز به صورت بیت کوین ذخیره شده است.

وی همچنین به مقایسه اسمارت چین بایننس و اتریوم پرداخته و عنوان کرده است: «اتریوم را می‌توان به خودروی مرسدس تشبیه کرد، اما پلتفرم قراردادهای هوشمند بایننس مرسدسی است با ۱۰ برابر سرعت بیشتر.»

کریپتو کینگ: دوج کوین ۳۷ میلیارد دلار نمی‌ارزد

بری سیلبرت، مدیرعامل دیجیتال کارنسی گروپ باز هم دوج کوین را مورد انتقاد قرار داد. او در مشاجره توییتری جدید خود با بیلی مارکوس، هم‌بنیانگذار این میم کوین که در توئیتر با نام «شیباتوشی ناکاموتو» فعالیت می‌کند، نوشت که دوج کوین ۳۷ میلیارد دلار نمی‌ارزد. بری سیلبرت که تحت عنوان «کریپتو کینگ» نیز شناخته می‌شود، در گذشته همواره انتقادات زیادی را نسبت این میم کوین مطرح کرده و حالا معتقد است که ارزش دوج کوین به جای آن که حاصل مفیدبودن و کارایی آن باشد، حاصل یک ایمان جمعی است.

مفهوم میم کوین‌ها تقریباً با شت کوین یکسان است، میم کوین به رمز ارزهایی گفته می‌شود که به منظور هیچ هدفی ساخته نشده است و ناگهان بر اساس وایرال شدن و مورد توجه قرار گرفتن بازار پامپ می‌شوند (رشد سریع)، حال ممکن است عکس سگ بر روی اینها باشد. باید اشاره کرد که، میم کوین (memecoin) یا جوک کوین ارز دیجیتالی است که از رواج یک شوخی اینترنتی آغاز می‌شود. درواقع، می‌توان گفت میم کوین ایده طنزی است که تبدیل به یک ارز دیجیتال می‌شود و جالب اینجاست که بسیاری از میم کوین‌ها ارزش بازار بالایی پیدا می‌کنند

سرمایه گذاری طولانی مدت، سودآورترین شیوه سرمایه گذاری برای صندوق‌های سرمایه گذاری رمزارزهاست

در یک مقاله PwC آمده است که صندوق‌های سرمایه گذاری متمرکز بر رمزارزها، دارایی‌های تحت مدیریت خود را در سال ۲۰۲۰، تقریباً ۱۰۰٪ نسبت به سال قبل افزایش داده‌اند. بنابر گزارش تخمینی که اخیراً توسط PwC تهیه شده است به طور متوسط نشان می‌دهد، برگشت سرمایه در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲۰ درصد بوده است، در حالی که این درصد در سال ۲۰۱۹ فقط ۳۰٪ بود. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۲۱ درصد از صندوق‌های تأمینی سنتی در ارزهای رمزنگاری شده مختلف سرمایه گذاری کرده اند و بیت کوین بیشترین موقعیت را به خود اختصاص داده است. اگرچه متوسط تخصیص آنها فقط ۳٪ از کل اوراق بهادار آنها را نشان می‌دهد، اما بیش از ۸۵٪ آنها قصد دارند سرمایه بیشتری را تا پایان سال ۲۰۲۱ به کار گیرند.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

منابع: کوینبیس، نوبیتکس، یوبیتکس وارزدیجیتال

کد خبر 497741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.