۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
اطفای حریق منزل دوطبقه در شیراز

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: آتش نشانان با مدیریت دقیق در حادثه وقوع حریق در منزل دو طبقه مسکونی مانع از گسترش شعله‌های آتش شدند.

محمد هادی قانع در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساعت ۱۵ و ۴۱ دقیقه بعد از ظهر امروز، یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی واقع در خیابان لاله به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شیراز اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله ایستگاه‌های شماره دو و شش به عنوان تیم‌های اصلی عملیات و ایستگاه‌های ۵ و ۱۱ به عنوان تیم‌های پشتیبان در صحنه عملیات حضور پیدا کردند، عنوان کرد: محل حادثه یک منزل مسکونی دو طبقه قدیمی با سقف شیروانی بود که شعله‌های آتش از کالاهای انباشته شده در قسمت تراس طبقه دوم آن آغاز و به سرعت سقف و فضای داخلی را در بر گرفته بود.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز تصریح کرد: در زمان حضور نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه، مشاهده شد که ساکنان ساختمان در هر طبقه شامل دو مرد، دو زن به همراه سه فرزند از محل خارج شده و به دلیل حجم بالای مواد قابل اشتعال و سقف شیروانی ساختمان، طبقه دوم این بنا شعله‌ور شده است.

وی ادامه داد: شیروانی بودن سقف این ساختمان، عملیات اطفای حریق را حساس و چند منظوره کرده بود چرا که در این نوع حوادث مصالح به کار رفته در سقف سرعت اشتعال را بالا، دسترسی به کانون حریق دشوار بوده و با توجه به قدیمی بودن بنا و سقف یکپارچه این ساختمان با منازل همجوار، همزمان با عملیات اطفای حریق تدابیر ویژه ای جهت جلوگیری از سنگین شدن و تخریب بنا در زمان پاشش آب و گسترش حریق باید توسط نیروهای آتش نشانی در نظر گرفته شود.

قانع با اشاره به مدیریت دقیق آتش‌نشانان در این عملیات، افزود: علی رغم مشکلات رو به رو در این حادثه تیم‌های اطفا با بررسی همه جانبه این حادثه موفق شدند با برش دادن بخش‌های از سقف به کانون حریق دسترسی پیدا کرده و آتش را تحت کنترل درآوردند.

وی با بیان اینکه از سرایت آتش به منازل اطراف جلوگیری شد، گفت: به دلیل سقف شیروانی این ساختمان و اتصال آن به ساختمان‌های همجوار حریق در حال سرایت به منازل اطراف بود که در نهایت آتش‌نشانان موفق شدند از سرایت آن به منازل همجوار و طبقه اول ساختمان جلوگیری کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز تصریح کرد: علت این حادثه در حال بررسی است.

کد خبر 497649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    0 0
    خداروشکر خونمون نسوخت