شورای راهبردی برای حل مشکلات دستیاران پزشکی تشکیل می شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات دستیاران پزشکی در نشست روز گذشته این کمیسیون با حضور ذینفعان و مسئولان وزارت بهداشت خبر داد.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست اخیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این نشست مشکلات کارورزان و دستیاران پزشکی با حضور سیما سادات لاری و علی اکبر حقدوست معاونان فرهنگی و آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعدادی از ذی‌نفعان و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.

وی افزود: در ادامه نشست، مشکلات و مسائل دستیاران از جمله سختی کار، حقوق اندک و تعدد و طولانی بودن کشیک‌های بیمارستانی بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی از مشکلات دستیاران باید در کمیسیون آموزش و برخی دیگر در کمیسیون بهداشت مجلس بررسی شود و آنچه که مطالبه نمایندگان است توجه به رفع مشکلات متعدد آنها مثل وضعیت معیشتی دانشجویان در طول تحصیل پزشکی به ویژه دوران تخصص است؛ انترن‌ها و رزیدنت‌ها در خط مقدم سیستم بهداشت و درمان هستند و برای مبارزه با بیماری تلاش می‌کنند بنابراین باید سلامتی آنها به لحاظ جسمی، روحی و معنوی مورد توجه قرار گیرد.

شیخی ادامه داد: ما به دنبال راهکارهای دائم برای حل مشکلات دستیاران پزشکی هستیم نه موقت؛ پس از بحث و گفت‌وگوهای صورت گرفته در نهایت مقرر شد برای اینکه به راه حل عملیاتی برسیم شورای راهبردی متشکل از اعضای کمیسیون بهداشت و مسئولان وزارت بهداشت تشکیل و راهکارهای عملی برای رفع مشکلات تبیین شود

کد خبر 497476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.