۹ شهرستان استان در وضعیت زرد/کنترل مبادی ورودی از ۱۲ تا ۱۷ خرداد

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با اشاره به ممنوعیت سفرهای بین استانی از ۱۲ تا ۱۷ خردادماه گفت: برگزاری جلسات سخنرانی یا گفت‌وگو با افراد باید در فضاهای باز باشد و از برگزاری مراسم در فضاهای سرپوشیده امتناع شود.

حجت الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص محدودیت‌های انتخاباتی و کرونایی در روزهای ۱۲ تا ۱۷ خردادماه، اظهار کرد: جلسه ستاد ملی کرونا همزمان با سراسر کشور برگزار شد و در خصوص محدودیت‌های انتخاباتی مهمترین بحث این بود که برگزاری جلسات سخنرانی یا گفت‌وگو با افراد تنها در فضاهای باز صورت بگیرد و از برگزاری مراسم در فضاهای سرپوشیده باید امتناع کرد و لازم است مسئولان ستادهای انتخاباتی به این امر واقف و نظارت کافی بر اجرای دستورات داشته باشند.

ستادهای انتخاباتی بر رعایت پروتکل‌ها نظارت کنند

وی افزود: هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا فضاهای روباز همچون حیاط مدارس، ورزشگاه‌های روباز و یا مکان‌های روبازی که ادارات دارند در اختیار فرمانداری‌ها قرار بگیرد تا به طور منظم و مساوی برای همه کاندیداها مورد استفاده قرار بگیرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان تصریح کرد: محدودیت ۸ متر مربع به ازای هر نفر را در فضای باز باید رعایت کنند و نباید بیش از ۳۰ درصد مساحت فضای باز برای برگزاری مراسم اشغال شود و مدت زمان مراسم نباید بیشتر از ۲ ساعت باشد، نظارت بر ورودی‌ها و خروجی‌هایی که احتمال تجمع دارد لازم است و مسئولان ستاد در این زمینه باید پاسخگو باشند همچنین در سطح شهرها در این دوره به دلیل محدودیت‌های کرونایی کارناوال‌ها و استقبال از کاندیداهای انتخاباتی را نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی خوب ستادهای انتخاباتی و هماهنگی آنها با فرمانداری‌ها و استانداری انتخابات خوبی داشته باشیم.

در ۹ محور اصلی از ورود به استان جلوگیری می‌شود

غلامی در خصوص ممنوعیت ترددها، تصریح کرد: از روز چهارشنبه ۱۲ خرداد تا دوشنبه ۱۷ خردادماه همه سفرهای بین استانی ممنوع است و در استان اصفهان هم اجازه ورود خودروهای غیربومی را نخواهد داد.

وی با بیان اینکه در داخل استان تردد از شهرهای نارنجی به زرد ممنوعیت دارد، گفت: در محورهای تعریف شده قبلی که ۹ محور اصلی استان بود همچنان کنترل شدید در این محورها با هماهنگی نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود و اجازه ورود به استان از مبادی ورودی را نخواهیم داد.

۹ شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارند

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان اظهار کرد: جرایم تخلفات منع ترددها و محدودیت‌های کرونایی هم مشابه قبل برای افراد متخلف انجام می‌شود که جریمه خروج از شهرهای قرمز یک میلیون تومان و خروج از شهرهای نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان است.

غلامی با بیان اینکه ممنوعیت تردد شبانه همچنان ادامه دارد و تخلف از آن هم مشمول جریمه می‌شود، افزود: در رنگ بندی جدید استان اصفهان ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند که شامل بوئین و میاندشت، فریدونشهر، خوانسار، چادگان، تیران و کرون، دهاقان، برخوار، نائین و خور بوده و سایر شهرهای استان در وضعیت نارنجی هستند.

وی در خصوص فعالیت مشاغل هم تصریح کرد: طبق برنامه مدیریت هوشمند کرونا در شهرهای زرد مشاغل گروه‌های ۱ ،۲ و ۳ فعال هستند و در شهرهای نارنجی مشاغل گروه ۱ و ۲ فعالیت دارند همچنین تالارها می‌توانند با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت دقیق پروتکل‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر 497157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.