بهترین گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان امروز (۹ خرداد)+ لیست جزئیات

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی نقاط ضعف و قدرت گوشی‌های موبایل به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید. گوشی‌های موبایل آنر مدل 9x Lite، سامسونگ گلکسی A11 و سامسونگ گلکسی A10s در این مطلب بررسی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اطلاع از قیمت انواع گوشی در بازار کنونی می‌تواند برای خریداران فوایدی از جمله مقایسه انواع گوشی در محدوده‌های قیمتی متفاوت داشته باشد، در این گزارش سعی شده مشخصاتی از گوشی‌های مختلف تا چهار میلیون تومان ارائه شود:

آنر 9x Lite

Honor 9x Lite

گوشی موبایل مدل 9x Lite یک گوشی میان رده باکیفیت از برند آنر که در تاریخ ۱۷ آوریل ۲۰۲۰ معرفی شده است. شرکت آنر برای این محصول خود از یک صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل استفاده کرده است. این صفحه‌ نمایش در هر اینچ ۳۹۷ پیکسل را نشان می‌دهد که از جزئیات و وضوح تصویر خوبی برخوردار است.

بهترین گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان امروز (۹ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات آنر 9x Lite

در این مدل حسگر اثر انگشت در پشت قاب تعبیه شده است. این مدل دارای دو دوربین با رزولوشن‌های ۴۸ و دو مگاپیکسل است که قابلیت ثبت تصاویر باکیفیتی را دارند. دوربین سلفی این محصول هم به سنسوری هشت مگاپیکسلی مجهز شده است. تراشه این محصول Kirin ۷10F (12 nm) است که به همراه چهار گیگابایت رم عرضه می‌شود.

این گوشی در ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را افزایش دهید. منبع انرژی گوشی 9x Lite یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۳۷۵۰ میلی‌آمپرساعت است. شرکت آنر این گوشی را با طراحی کاملاً مطلوب و امکانات فراوان به بازار عرضه کرده است تا در بازار میان‌رده‌ها هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

نقاط قوت آنر 9x Lite

  • دوربین با کیفیت عالی
  • نمایشگر بزرگ
  • دارای حسگر اثر انگشت

نقاط ضعف آنر 9x Lite

  • برآمدگی زیاد دوربین
  • Android

۹ قیمت آنر 9x Lite

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت آنر 9x Lite با حافظه ۱۲۸ و رام ۴ قیمتی در حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

سامسونگ Galaxy A11

Samsung Galaxy A11

سامسونگ با عرضه گوشی «Galaxy A11» یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین محصولات سری A این شرکت را روانه بازار کرد تا تنوع را در سری محصولات A خود به حداکثر برساند. گوشی موبایل Galaxy A11 از یک صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی با پنل PLS TFT بهره می‌برد.

سامسونگ همچنان تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. قاب پشتی و فریم گوشی A11 از جنس پلاستیک ساخته شده و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه زیبایی به آن بخشیده است. به‌طوری‌که نسبت صفحه‌نمایش نسبت به بدنه آن در حدود ۸۱.۶ درصد است.

بهترین گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان امروز (۹ خرداد)+ لیست جزئیات

نمایشگر به کار رفته در گوشی A11 از کیفیت خوبی هم برخوردار است و در هر اینچ آن ۲۷۱ پیکسل قرار گرفته و نسبت تصویر در آن ۱۹.۵:۹ است. این محصول سامسونگ با سیستم‌عامل اندروید نسخه ۱۰ روانه بازار شده است تا محصولی به‌روز و مدرن به‌حساب آید. این گوشی با ظرفیت ۳۲ گیگابایتی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را افزایش دهید.

سامسونگ برای گوشی A11 از یک دوربین سه‌گانه استفاده کرده است. یک لنز عریض با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل، یک لنز فوق‌عریض با رزولوشن ۵ مگاپیکسل و یک حسگر عمق با رزولوشن دو مگاپیکسل، مجموعه دوربین این گوشی را تشکیل می‌دهند. یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است.

حسگر اثر انگشت بر روی قاب پشتی، باتری چهار هزار میلی‌آمپرساعتی، درگاه ارتباطی USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هم از دیگر مشخصات این محصول جدید است. خرید این گوشی به آن دسته از کاربران توصیه می‌شود که می‌خواهند گوشی ارزان اما مدرن برای انجام کارهای روزمره داشته باشند.

نقاط قوت سامسونگ گلکسی A11

  • گوشی مناسب نسبت به قیمت
  • اندروید ۱۱

نقاط ضعف سامسونگ گلکسی A11

  • کیبورد فارسی ندارد
  • کیفیت نامناسب دوربین

قیمت سامسونگ گلکسی A11

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی A11 با حافظه ۳۲ گیگابایت و رام سه به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده قیمتی در حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

سامسونگ Galaxy A10s

Samsung Galaxy A10s

گوشی موبایل «Galaxy A10s» از سری تولیدات مقرون‌به‌صرفه سامسونگ است که شباهت زیادی به گوشی Galaxy A10 دارد اما با ویژگی‌هایی مانند باتری قدرتمندتر، حسگر اثرانگشت و دو دوربین اصلی به‌روزتر شده است. تفاوت اصلی این گوشی با بیشتر اعضای خانواده A در استفاده از پنل IPS برای صفحه‌نمایش این محصول است. گوشی موبایل Galaxy A10s با صفحه‌نمایش IPS و پنل LCD به بازار عرضه شده است تا با قیمت تمام شده کم‌تری به دست طرفداران گوشی موبایل سامسونگ برسد.

سامسونگ همچنان تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه زیبایی به گوشی داده است. این محصول سامسونگ با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید (Pie) روانه بازار شده است تا محصولی به‌روز و مدرن به حساب بیاید. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی ۶.۲ اینچ با رزولوشن HD+ است که با استفاده از ۱۶ میلیون رنگ را به نمایش می‌گذارد.

بهترین گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان امروز (۹ خرداد)+ لیست جزئیات

این صفحه‌نمایش در هر اینچ ۲۷۱ پیکسل را نشان می‌دهد و نسبت تصویر در آن ۱۹:۹ است. تراشه این محصول، Helio P22 مدیاتک است که به همراه ۲ گیگابایت رم عرضه می‌شود. این تراشه برای باز کردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو مناسب است و نمی‌توان از آن انتظار اجرای بازی‌های سنگین را داشت. تراشه گرافیکی PowerVR GE۸320 هم برای این محصول در نظر گرفته شده است.

این گوشی با ظرفیت ۳۲ گیگابایتی عرضه شده است. دوربین اصلی A10s سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دارد و فلش LED برخوردار است. این حسگر از نوع عریض (Wide) است و قابلیت عکاسی HDR را هم دارد. در کنار این حسگر یک سنسور عمق دو مگاپیکسلی قرار گرفته است. دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری چهار هزار میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از نسخه پنجم از فناوری بلوتوث، درگاه ارتباطی microUSB و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هم از دیگر مشخصات این تازه‌وارد است که نشان از محصولی اقتصادی و مقرون به صرفه دارند. خرید این گوشی به آن دسته از کاربران توصیه می‌شود که می‌خواهند گوشی ارزان اما مدرن برای انجام کارهای روزمره داشته باشند. گفتنی است سامسونگ برای این مدل از محصولات خود، حسگر اثرانگشت را هم در قاب پشتی به‌کار گرفته است.

نقاط قوت سامسونگ Galaxy A10s

  • صفحه نمایش با کیفیت خوب‌
  • اثر انگشت و تشخیص چهره عالی‌
  • باتری قدرتمند
  • سخت افزار قوی
  • سرعت بالا
  • دوربین با کیفیت

نقاط ضعف سامسونگ Galaxy A10s

  • داغ شدن گوشی حین کار

قیمت سامسونگ Galaxy A10s

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ Galaxy A10s با حافظه ۳۲ و رام ۲ به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده در حدود ۳ میلیون تومان تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

مقایسه گوشی‌های معرفی شده در یک نگاه

سامسونگ Galaxy A10s آنر 9x Lite سامسونگ Galaxy A11

تاریخ معرفی

۲۰۱۹

۲۰۲۰

۲۰۲۰

وضعیت

موجود در بازار

موجود در بازار

موجود در بازار

وزن

۱۶۸ گرم

۱۸۸ گرم

۱۷۷ گرم

نوع صفحه نمایش

لمسی خازنی IPS LCD, با ۱۶ میلیون رنگ

لمسی خازنی IPS LCD, با ۱۶ میلیون رنگ

لمسی خازنی TFT, با ۱۶ میلیون رنگ

اندازه صفحه نمایش

۶.۲ اینچ

۶.۵ اینچ

۶.۴ اینچ

رام

۲ گیگابایت

۴

۲/‏۳

حافظه داخلی

۳۲ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

۳۲ گیگابایت

کارت حافظه

میکرو اس دی, تا ۵۱۲ گیگابایت (اسلات اختصاصی)

میکرو اس دیXC (از اسلات مشترک سیم کارت استفاده می‌کند)‌

میکرو اس دیXC (اسلات اختصاصی)

دوربین اصلی

۱۳ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

فیلمبرداری

۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم

۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم

۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

سیستم عامل اولیه

اندروید ۹

اندروید ۹

اندروید ۱۰

موارد ذکر شده در این جدول صرفاً مربوط به همان گوشی معرفی شده با رنج قیمتی خاص می‌باشد

کد خبر 497149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.