ابتکار: پرتاب توپ وعده‌های عملی نشده به زمین دولت بعدی!

با وجود وعده انتخاباتی روحانی مبنی بر انتصاب وزیر زن، این وعده هیچ گاه عملی نشد و حال معصومه ابتکار آن را از دولت بعدی مطالبه کرده است.

به گزارش ایمنا، وعده به کارگیری زنان در ۳۰ درصد سطوح مدیریتی وعده‌ای بود که حسن روحانی در دوران انتخابات ریاست جمهوری داده بود.

وعده‌ای که در سال ۹۲ و ۹۶ بارها تکرار شده بود و روحانی قول داده بود که علاوه بر اعطای ۳۰ درصد جایگاه‌های مدیریتی به بانوان کشور، در کابینه دولت خود یک وزیر زن نیز انتخاب کند.

هرچند که با وجود گذشت ۸ سال از عمر دولت تدبیر و امید، هیچ گاه این وعده عملی نشد. به طوری که روحانی بر خلاف وعده‌های خود نه تنها هیچ وزیر زنی را در لیست وزرای خود قرار نداد بلکه هنوز قول خود مبنی بر حضور ۳۰ درصدی زنان در سطوح مدیریتی را نیز عملی نکرده است.

حال به تازگی معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در اظهار نظری در برنامه کلاب هاوس گفته است: هیچ بهانه‌ای برای رئیس جمهور بعدی برای استفاده نکردن از وزیر زن وجود ندارد.

ابتکار در حالی نسبت به انتصاب وزیر زن در دولت بعدی واکنش نشان داده است، که در دو دوره دولت حسن روحانی و با وجود قول بارز روحانی در این خصوص، شاهد عدم تحقق این وعده و خالی بودن صندلی‌های وزارت از زنان هستیم.

حتی شهیندخت مولاوردی معاون سابق امور زنان و خانواده روحانی نیز سال ۹۶ گفته بود: در دولت بعدی (دولت دوازدهم) شرایط برای استفاده از وزرای زن به طور کامل فراهم است.

با این وجود به نظر می‌رسد که دولت بعدی یا همان دولت روحانی شعار انتصاب وزیر زن را تنها را هدف کسب رأی بانوان جامعه سر داد اما با وجود اذعان مدیران خود نسبت به امکان انتخاب وزیر زن، هیچ گاه اراده‌ای برای محقق کردن این وعده نداشت.

روحانی نه تنها تاکنون به زنان اجازه ورود به منصب وزارت نداده است بلکه حتی وعده انتخاب ۳۰ درصدی مدیران زن را نیز اجرا نکرده است.

به طوری که ابتکار بهمن ماه سال ۹۹ نیز در آئین بزرگداشت مقام زن به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) گفته بود: آقای روحانی وعده و هدف گذاری حضور ۳۰ درصدی زنان در سطوح مدیریتی را داده بود و امیدوارم تا پایان دولت این وعده عملی شود.

منبع: مهر

کد خبر 497059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.