صعود را شوخی گرفته اند!

تیم ملی فوتبال خود را برای یک ماراتن بزرگ آماده می‌کند، اما کمی دیر.

به گزارش ایمنا، روزنامه جام جم نوشت: به قول مهدی طارمی، فدراسیون فوتبال می‌توانست هفته آخر لیگ برتر را برگزار نکند تا تیم ملی زمان بیشتری داشته باشد. روز ششم خرداد ماه (پنجشنبه گذشته) تازه تیم ملی اولین تمرینش را با تمام نفرات انجام داد. مهدی طارمی ستاره ایران مکثی می‌کند و می‌گوید: «این اصلاً خوب نیست.» حرف او البته حرف تمام بازیکنان تیم ملی است. مهدی معتقد است مسئولان کار را «شوخی» گرفته‌اند. او می‌گوید: «این همه بازی در طول سال کنسل شد، نمی‌شد یک بازی آخر لیگ کنسل شود؟ در این برهه حساس تیم ملی نباید بیشتر تمرین کند؟ یکسری بازیکنان تازه آمده‌اند. نیاز به هماهنگی بیشتری است. این چند روز شاهد بی برنامگی بود. دو سه روز درگیر تست کرونا. تازه از پنجشنبه با همه نفرات تمرین کردیم. هنوز کسی به فکر تیم ملی نیست.» طارمی با لبخندی معنادار اضافه می‌کند: «و بعد توقع این است همه بازی‌ها را ببریم.»

به جام جهانی می‌رویم

با این پیش مقدمه بد، همچنان همه امیدوار به صعود تیم ملی هستند. مهدی قائدی ستاره جوان ایران می‌گوید: «شک نکنید به جام جهانی می‌رویم.» سردار هم اضافه می‌کند: «انشاا… این اتفاق می‌افتد.» هاشمیان از الان نمی‌خواهد به صعود فکر کند: «بله، چون باید بازی به بازی جلو برویم.» تمرینات تیم ملی با نشاط برگزار می‌شود؛ حتی اگر بچه‌ها بدانند کارشان برای صعود سخت‌تر شده است. با کناره‌گیری کره شمالی از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، AFC برای آنکه توازن را در گروه‌ها ایجاد کند نتایج تمام تیم‌ها با تیم پنجم جدولشان را حذف کرد. تیم پنجم جدول گروه ایران، کامبوج است و بنابراین نتیجه ۱۴ بر صفری که مقابل این تیم به دست آوردیم حذف شد! یعنی تفاضل ما از ۱۴+ به صفر رسید. قانون عجیبی که کنفدراسیون آن را اجرا کرد. جهانبخش می‌گوید: «این اتفاقی است که افتاده و ما الان تمرکزمان روی چیز دیگری است.» تیم ملی تنها و تنها باید هر ۴ بازی خود را ببرد تا بتواند به جام جهانی برسد.

تجمع عجیب

«لطفا تجمع نکنید»؛ احتمالاً باید بنری با این مضمون جلوی هتل تیم ملی در کیش بزنند. مردم برای گرفتن عکس و امضا با بازیکنان تیم ملی، هتل را روی سرشان گذاشته‌اند. از لحظه ورود ملی‌پوشان تجمع بوده. صدای بازیکنان درآمده. طارمی می‌گوید: «وظیفه ماست عکس بگیریم و امضا بدهیم ولی الان کروناست. اگر ۴-۵ بازیکن تیم ملی کرونا بگیرند چه اتفاقی می‌افتد؟ ما به تک تک بازیکنان نیاز داریم. باید طوری برنامه‌ریزی می‌شد که این مشکل را نداشتیم.» طارمی درست می‌گوید. در دوره کی روش هیچ گاه از این اتفاق‌ها نیفتاد چون کادر فنی به تمام این جزئیات دقت می‌کرد. اسکوچیچ اما مدیریت کارلوس را ندارد و نتوانسته روی این مسائل به درستی مدیریت کند.

باید تیم باشیم

قطعاً ستاره‌ها برای بردن کافی نیستند و باید تیم باشید تا برنده شوید. این جمله در دوره کی روش معنا شد. حالا هر چند نظرم به اندازه گذشته نیست ولی بازیکنان با تجربه هستند و مردم امیدوار. تیم ملی در هر پست چند ستاره دارد. جهانبخش لبخند می‌زند و می‌گوید: «بله، این جزو دردسرهای شیرین آقای اسکوچیچ است.» اضافه شدن کریم باقری به تیم ملی هم انگیزه‌ها را دو چندان کرده. طارمی می‌گوید: «آقا کریم که بزرگ ماست و قطعاً حضورشان به کل تیم انگیزه می‌دهد و کمک می‌کند.» وحید هاشمیان هم اضافه می‌کند: «کریم باقری علاوه بر توانایی فنی، از نظر شخصیتی هم جایگاه و هم گزینه خوبی است. می‌توانیم از تجربیات وی در کادر فنی تیم ملی استفاده کنیم. ضمن اینکه باقری ارتباط خوبی با بازیکنان دارد و این موضوع می‌توان مفید باشد. در مجموع از انتخاب باقری خوشحال هستم.»

کد خبر 496916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.