وعده‌های اقتصادی غیرعملیاتی، کشور را به دردسر می‌اندازد!

یک کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه گفت: وعده‌های اقتصادی غیرعملیاتی نامزدها در صورت پیروز شدن‌شان در انتخابات ریاست جمهوری، کشور را به دردسر می‌اندازد.

مصطفی ایمانی‌پور در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با بیان این که وعده‌های اقتصادی مطرح شده از سوی نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، غیرعملیاتی است، اظهار کرد: متأسفانه بینش دقیق و صحیحی نسبت به نظام اقتصادی در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد و وعده‌های اقتصادی غیرعملیاتی نامزدها در صورت پیروز شدن‌شان در انتخابات ریاست جمهوری، کشور را به دردسر می‌اندازد.

وی افزود: اغلب نامزدها در این انتخابات، سعی دارند با استفاده از جو موجود در جامعه، وعده‌های اقتصادی و معیشتی شاخص و قابل توجهی را به مردم ارائه کنند؛ این در حالی است که بر اساس عملکرد سه دولت قبلی و دولت فعلی، مجموعاً اختیارات خاص و چندانی برای دولت به جهت تغییر در نظام اقتصادی باقی نمانده و نظام اقتصادی دچار افسارگسیختگی و فرمان‌های مافیایی از سوی تعدادی از افراد خاص شده است.

این کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه با بیان این که تلاش برای اصلاح نظام اقتصادی ستودنی است اما وعده‌های غیرعملیاتی مشکل می‌آفریند، تصریح کرد: وضعیت جامعه نباید به سمت و سویی پیش برود که وعده‌های اقتصادی و معیشتی جای همه وعده‌های سیاسی و اجتماعی را بگیرد؛ حال آن که ریشه اغلب مشکلات کشور به ویژه معضلات اقتصادی و معیشتی در جامعه و نظام اجتماعی است و بدون اصلاح نظام اجتماعی نمی‌توانیم اقتصاد پویا و دانش‌بنیانی داشته باشیم.

ایمانی‌پور اضافه کرد: سیاست‌های کلان و دستگاه‌های سیاست گذار اقتصادی دچار مشکلات متعدد و حل نشدنی هستند و تنها با اصلاح قوانین دست و پا گیر است که دستگاه‌های سیاست گذار اقتصادی می‌تواند برای رونق کسب‌وکارها در جامعه ریل‌گذاری کنند.

وی در پیش‌بینی وضعیت نوسانات در بستر بازارهای مختلف پس از سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: به نظر نمی‌رسد با روی کار آمدن دولت جدید، شاهد تغییرات جدی در بازارهای مختلف مالی و اقتصادی باشیم و با توجه به نهادینه شدن برخی از جوهای روانی در بسیاری از بازارها همچون بازار معاملات آزاد ارزهای شاخص، نوسانات در این بازارها طبیعی خواهد شد.

ایمانی‌پور یادآور شد: البته هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه اتفاقی برای بازارهای اقتصادی و مالی ایران بعد از انتخابات خواهد افتاد و به همین دلیل صحبت کردن در این باره زود است.

کد خبر 496871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.