معلمان در دوران کرونا حماسه آموزشی خلق کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال کرونایی معلمان از وسایل شخصی خود استفاده و با همت و ایثاری که داشتند ساعت‌های زیادی را وقف آموزش آنلاین دانش آموزان کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی شامگاه پنجشنبه (۶ خردادماه) در ویژه برنامه زنده هشت بهشت از شبکه اصفهان به منظور سپاس معلم و تقدیر و تشکر از زحمات معلمان در سال تحصیلی سخت کرونایی، اظهار کرد: سال تحصیلی کرونایی به تعبیری میدان تاریکی بود که ما فرهنگیان رو به روی خود را نمی‌دیدند، اما آنچه که در این سال فرهنگیان و معلمان در سراسر استان اصفهان خلق کردند برای مردم دلچسب بود و دست همه معلمان را می‌بوسم، سراسر وجود معلمان عشق بود و حماسه و جهاد آموزشی را در این سال سخت کرونایی خلق کردند.

رونمایی شبکه شاد کمک زیادی کرد

وی اضافه کرد: ابتدای شیوع این اپیدمی باوجود همه سختی‌هایی که بود زیرساخت‌های لازم را برای ارائه آموزش نداشتیم و اینترنت مشکل داشت، اما همه این موارد با همت همه دستگاه‌ها و قرار گرفتن معلمان در این راه و رونمایی از شب شاد به وسیله وزار ت آموزش و پرورش به تسهیل کار در این سال کرونایی کمک زیادی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: افزون بر این دانش آموزان هم مشکلاتی مثل نداشتن گوشی و تبلت در کرونا داشتند و سال تحصیلی کرونایی میدانی تاریکی بود، با همت خیرین و دستگاه‌ها و کمک اعضای شورای آموزش و پرورش و رأس آن حمایت‌های استاندار اصفهان اتفاقاتی افتاد و توانستیم برای تعداد زیادی از دانش آموزان که توان خرید تبلت را نداشتند برای ادامه تحصیل آنها و اینکه از ارائه آموزش‌های آنلاین عقب نمانند تبلت تهیه کنیم و دست همه خیرین استان را می‌بوسم و قدران زحمات آنها هستم.

اعتدادی با تاکید بر بیان اینکه معلمان در این سال تحصیلی سخت کرونایی با عشق کار را انجام می‌دهند، افزود: کاری که معلمان در این سال کردند ارزش بسیار زیادی دارد، به طور یقین پاداش این کار را پروردگار می‌دهد، آموزش و پرورش هم قدردان این زحمات است، بسیاری از معلمان امکاناتی هم آموزش پرورش در اختیار آنها نگذاشته بود و با همه توان و استفاده از وسایل شخصی خود روند آموزش دانش آموزان را در کرونا ادامه دادند تا آنها از آموزش عقب نمانند.

وی خاطرنشان کرد: در این سال کرونایی شاهد بودیم معرفت یک معلم و فرهنگی باعث شد از وسایل شخصی خود استفاده کرد و با همتی که داشت و گذشتن از زندگی شخصی خود ساعت‌های زیادی را وقف آموزش آنلاین دانش آموزان می‌کرد در حالی که در شرایط عادی معلم شش ساعت در مدرسه به آموزش و تدریس مشغول بود.

بسیاری از معلمان بازنشسته از شرایط سخت خسته شده بودند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: اما در سال تحصیلی سخت کرونایی معلمان از صبح زود مشغول تهیه صوت، فیلم و کلیپ‌های آموزشی برای دانش آموزان بود و بسیاری از معلمان برای تهیه این صوت‌ها و کلیپ‌های مطلوب آموزشی ۱۴ ساعت فعالیت می‌کردند و در طول این مدت و به ویژه در ماه‌های گذشته مراجعاتی در محل اداره داشتم، متأسفانه بسیاری از معلمان با توجه به اینکه در سن بازنشستگی هستند با مشکلات جسمی مواجه شده بودند.

اعتدادی ادامه داد: بسیاری از این معلمان بازنشسته در این سال سخت با همه مشکلاتی که داشتند در فضای مجازی فعالیت کردند و با مراجعه به اداره تقاضای بازنشستگی پیش از موعد را داشتند و از شرایط سخت خسته شده بودند، متأسفانه نتوانستیم به زحمات معلمان در این سال سخت کرونایی بپردازیم و امیدواریم در فرصت‌های آینده و با کمک رسانه‌ها از زحمات معلمان تشکر کنیم.

وی درباره برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان، اظهار کرد: در این مدت که امتحانات نهایی برگزار شده است بیش از ۷۰ تیم نظارتی از حوزه‌های امتحانی بازرسی و نظارت کردند و مطابق گزارش‌های انجام شده مدیران و معلمان زحمت زیادی برای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان به نحو مطلوب انجام دادند.

وی افزود: قبل از کرونا برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان در ۲۰۰ حوزه امتحانی بود و هم اکنون این حوزه‌ها به تعداد ۵۰۰ واحد آموزشی افزایش پیدا کرده است و این اتفاق باعث افزایش فاصله اجتماعی دانش آموزان و کاهش تراکم جمعیت، رعایت فاصله دو متری صندلی‌های برای در حوزه‌های امتحانی شده است.

برگزاری امتحانات نهایی با ۵۰ نفر دانش‌آموز در شماری از حوزه‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: در برخی از حوزه با تعداد ۵۰ نفر دانش‌آموز امتحانات نهایی برگزار می‌شود و قبل از کرونا در هر حوزه ۲۰۰ نفر دانش‌آموز امتحان می‌دهند و این اتفاق‌ها برای کمک به دانش آموزان و آسودگی خیال خانواده‌های آنها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی است.

اعتدادی خاطرنشان کرد: آنچه که بر عهده آموزش و پرورش بوده در این زمینه صورت گرفته و نظارت‌های لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانات نهایی صورت می‌گیرد، پروتکل‌هایی که به وسیله وزارت بهداشت و آموزش و پرورش نوشته است و توجه به همه این پروتکل‌ها در مدارس و واحدهای آموزشی و حوزه‌های امتحانات نهایی مدنظر است و به طور مرتب نظارت‌ها در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش این نظارت‌ها انجام می‌گیرد، گفت: در ستاد استانی مبارزه با کرونا هم تیم‌هایی از استانداری و از مرکز بهداشت به صورت روزانه از حوزه‌های امتحانات نهایی دانش آموزان بازدید روزانه را دارند و همه این اتفاق‌ها نشان می‌دهد که برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان به نحو مطلوبی است و خانواده از این نظر نگرانی نداشته باشند، حتماً ماسک را در اختیار فرزندان خود قرار دهند و به دانش آموزان توصیه کنند که در تجمعات بیرون از مدرسه حضور پیدا نکنند.

کد خبر 496698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.