حاجی میرزایی: نتایج سنجش دانش آموزان تحلیل شود

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر تحلیل نتایج سنجش دانش آموزان، گفت: اصلی ترین راه اجرای سند تحول، افزایش توانمندی‌های معلمان است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در اختتامیه گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات حضوری گفت: این کار نیاز به مراقبت، توجه و نظارت کافی دارد تا دغدغه‌های آموزش و پرورش و اولیای دانش آموزان مرتفع شود.

وی با اشاره طبقه بندی تجربیات خود در چهار دسته اظهار کرد: در کاری مسؤولیت بپذیرید که در آن «آرمان و هدف» داشته باشید. مطمئناً اگر کاری، آرمان نداشته باشید، خسته، دلزده و تهی شده و نتایج مطلوب به دست نخواهید آورد.

عضو کابینه تدبیر و امید، دومین تجربه خود را «دستاورد داشتن» عنوان کرد و گفت: تلاش کنید در دوران خدمت خود، دستاورد داشته باشید.

وی دستاورد را حاصل نگاه عمیق‌تر به کار و فراموش نکردن نگاه‌های اصلی دانست و افزود: به گونه‌ای امور را مدیریت نمائید که حضور معناداری در کارها داشته باشید.

حاجی میرزایی با اشاره به تجربه سوم خود گفت: در کارها «عقلانیت» داشته باشید و آن را در سطوح مختلف مدیریت خود، توسعه و رواج دهید؛ هرچقدر مجموعه‌ای، نگرش عاقلانه تر داشته باشد تأثیر پذیری عمیق‌تری خواهد داشت.

وی تجربه چهارم خود را «داشتن نگاه راهبردی» دانست و گفت: در موضوعات یکسان، باید سطح توجه متفاوت وجود داشته باشد. مدیران در جایگاه راهبردی باید خطوط کلی و سرنخ‌های اصلی را در دست بگیرند. کارشناسان نیز باید در مورد موضوعات خوب بیندیشند و برای آن راه حل ارائه دهند، راه حل‌هایی که نسبتی با عقلانیت داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: یکی از موضوعاتی که همواره از ما خواسته می‌شود، سند تحول است. سند تحول یک روح و کالبد دارد، اگر منحصر به کالبد سند شویم، فقط تولید کتاب، جزوه و گزارش خواهد شد.

فهم من از روح سند تحول این است که نظام یادگیری با معلم با کیفیت انجام می‌شود و باید پرسید آیا همه تولیدات ما در حوزه سند تحول، منجر به داشتن معلم با کیفیت شده است؟ و اگر نمی‌توانیم به این پرسش پاسخ دهیم یعنی روح سند را رها کرده و در کالبد آن، اسیر شده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: برای افزایش توانمندی معلمان، باید برنامه ریزی داشته باشیم و اگر امروز نمی‌توانیم همه معلمان را توانمند کنیم، برنامه ریزی کنیم تا هر سال درصدی از معلمان را توانمند کنیم. باید تبادل تجربیات معلمان، رقم بخورد و از این طریق توانمندی‌های آنان افزایش یابد.

کد خبر 496607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.