چراغ نمایشگاه «خطوط خاموش» روشن می‌شود

دومین نمایشگاه «خطوط خاموش» روز جمعه _هفتم خرداد ماه_ در گالری‌های عمارت سعدی حوزه هنری اصفهان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این نمایشگاه شامل بیش از ۵۰ اثر از اساتید خوشنویسی معاصر ایران است و خطوط و اقلام فراموش شده را به نمایش می‌گذارد. نخستین رویداد «خطوط خاموش» سال ۹۵ در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

در این نمایشگاه آثاری از اقلام کوفی، محقق، ریحان، ثلث، رقاع، توقیع، دیوانی و تعلیق از اساتیدی مانند ناصر طاووسی، محسن سلیمانی، سید محمد وحید جزایری، غفور اسکندری سخندری، همایون مقدس، شهاب الدین ارفعی در گالری‌های بوستان و گلستان و همچنین آثاری از زنده یاد حبیب الله فضایلی به همراه اسباب کتابت و قلم‌های این استاد در گالری تک اثر یا نقطه به نمایش گذاشته می‌شود. تعدادی از کتب مرتبط با پژوهش در حوزه خط و خوشنویسی به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی و قرآن‌های چاپی نفیس از خطوط تاریخی نیز در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید.

آزاده کوفگر مدیر گالری‌های حوزه هنری استان اصفهان در خصوص این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه "خطوط خاموش" به سه بخش تقسیم می‌شود که بخش اول آن مربوط به آثار اساتید معاصر است که از این هفته به مدت یک ماه شاهد آن خواهیم بود. سایر بخش‌های برنامه ریزی شده این رویداد به تدریج به مخاطبان اطلاع رسانی می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه «خطوط خاموش» ساعت ۱۸ روز جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا ۲ تیر به گالری‌های حوزه هنری اصفهان واقع در عمارت سعدی در خیابان استانداری مراجعه کنند.

مدیر گالری‌های حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به اینکه هدف حوزه هنری اصفهان از برگزاری این نمایشگاه‌ها احیا و زنده نگاه داشتن هنرهای رو به فراموشی و تولید آثار هنری فاخر است، ادامه داد: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه دکتر شهاب شهیدانی به سخنرانی در خصوص خطوط خاموش خواهد پرداخت.

کوفگر همچنین از ادامه دار بودن رویداد خطوط خاموش در دوره‌های بعدی خبر داد و افزود: دو بخش دیگر رویداد نیز شامل بخش قدما و خوانش معاصر از خطوط فراموش شده (تایپوگرافی و گرافیک) برای ماه‌های آینده برنامه ریزی است که به تدریج اعلام می‌شود.

چراغ نمایشگاه «خطوط خاموش» روشن می‌شود

کد خبر 496553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.