هیچ رقابتی در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد

یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: زمانی که رهبر انقلاب می‌فرمایند باید زمینه مشارکت حداکثری ایجاد شود مخاطب این سخن مقام معظم رهبری تنها مردم نیستند بلکه مخاطب این سخنان تمامی گروه‌ها و نهادها نظارتی در عرصه انتخابات هستند.

رضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد وضعیت سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در حال حاضر کشور درگیر مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا است و رئیس جمهور وظیفه دارد برای حل این مشکلات اقدام کند، اما باید به این نکته توجه کرد که رئیس جمهور برای رفع موانع و مشکلات نیاز به پشتیبانی قوی مردمی دارد.

وی افزود: متأسفانه شورای نگهبان زمینه حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری را فراهم نکرده و هیچ رمقی برای شرکت در انتخابات برای مردم وجود ندارد؛ زیرا معتقدند گزینه مطلوب آنها در بین کاندیداهای تأیید صلاحیت شده وجود ندارد.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: در حال حاضر تناقض‌هایی در خصوص کاندیداهای تأیید صلاحیت شده وجود دارد؛ زیرا برخی از این کاندیداها مانند مهرعلیزاده و زاکانی در گذشته توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند، اما امروز برای انتخابات ریاست جمهوری تأیید صلاحیت شده‌اند.

اکرمی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به آرایش سیاسی کاندیداها، هیچ رقابتی در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد و این موضوع می‌تواند آسیب جدی بر میزان مشارکت مردم در انتخابات وارد کند؛ این نگرانی وجود دارد که میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری مانند انتخابات مجلس یازدهم کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند باید زمینه مشارکت حداکثری ایجاد شود، مخاطب این سخن نه تنها مردم بلکه تمامی گروه‌ها و نهادها نظارتی در عرصه انتخابات هستند.

کد خبر 496514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.