۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری را شناسایی کردیم/اخذ ۴۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت

شهردار اصفهان با بیان اینکه منتقدان در چارچوب ادب، اخلاق و گفت و گوی دقیق و درست برای بهبود شرایط شهر بیش از قبل انتقادات خود را مطرح کنند، گفت: راه هدایت مدیران و عمل درست، باز کردن در نقد برای مردم نسبت به همه مدیران در تمام سطوح کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در شصت و سومین نشست هم‌اندیشی اصفهان فردا، با حضور منتخبین شوراهای معتمدین مناطق شهرداری، اظهار کرد: یکی از شعارهای شهرداری در ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری «اداره امور شهر با تکیه بر نظرات مردم» بوده که خوشبختانه در این سال‌ها تحقق یافته است.

وی افزود: مدیران مناطق به مباحث و موضوعات مطرح شده از سوی معتمدان محلی توجه دارند و به همه امور رسیدگی لازم را انجام خواهند داد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه نظرات معتمدان محلی چراغ راه مدیریت‌ها در مناطق شهرداری بوده و بسیاری از این نظرات تبدیل به تعهد می‌شود، تصریح کرد: اگر امروز اداره شهر به نحوه شایسته‌ای انجام شده، ریشه در برگزاری این جلسات هم‌اندیشی داشته است.

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر شصت و سومین جلسه هم اندیشی "اصفهان فردا" برگزار شده در حالی که اگر کرونا نبود امروز شاهد برگزاری یکصد و بیستمین جلسه بودیم، تصریح کرد: در کنار برگزاری این هم اندیشی‌ها، جلساتی نیز با تعدادی از نخبگان شهر برگزار شده چرا که معتقدیم شنیدن نقطه نظرات آنها کمک بزرگی به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت‌ها دارد.

وی اظهار کرد: اگر امروز اصفهان در بین کلانشهرها پیشرو شده و در این دوره مدیریت شهری بودجه دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومانی شهرداری به ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده و چهار هزار میلیارد تومان از برخی شهرهای همتراز پیشی گرفته به خاطر مشورت‌ها، همفکری‌ها و کار مدیریتی مشارکتی است.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر همکاری‌ها و نقش مؤثر معتمدان در مناطق نبود این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شد؛ البته برگزاری این جلسات، گفت و گو ها و شنیدن صدای مردم محدود به اصفهان نشده بلکه با اصفهانی‌هایی که طی ۴۰ سال گذشته در تهران وزیر، معاون رئیس جمهور یا سمت‌های دیگری داشتند، نیز جلساتی داشته‌ایم، زیرا نظرات آنها بسیار مؤثر بوده و در حل مسائل شهری به شهرداری کمک کرده است.

نقش مردم در تصمیم سازی‌ها موفقیت‌های مدیریت شهری را رقم زد

نوروزی با بیان اینکه انسان جایزالخطا است، گفت: با علم به این موضوع ضعف‌ها و خطاها را تحت نظارت مردم قرار دادیم چرا که پیام‌ها و دلسوزی‌های آنها نقاط ضعف را به نقاط قوت بسیاری تبدیل کرد.

وی ادامه داد: موفقیت‌های مدیریت شهری به این دلیل بوده که مردم در تصمیم سازی‌ها نقش پیدا کردند و امروز این حرکات مسیری را برای اصفهان رقم زده که همه می‌گویند چه اتفاقی افتاده که پروژه‌های بزرگ در این کلانشهر گام به گام پیش می‌رود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۱۵ درصد باقیمانده خط یک متروی اصفهان در مدت زمان چهار ماه با آغاز فعالیت این دوره مدیریت شهری تکمیل شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت، تصریح کرد: اجرای خط دو متروی اصفهان نیز با جدیت در دستور کار است به طوری که در حال حاضر ۱۳ ایستگاه این خط در حال احداث است.

نوروزی با اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر، گفت: این پروژه بزرگ به طول ۸۰ کیلومتر با عرض ۷۰ متر و ۲۳ تقاطع غیر همسطح کار کوچکی نیست؛ یکی از تقاطع‌های حلقه حفاظتی شهر مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی است که با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان احداث شد.

وی با ابراز خرسندی از افزایش درآمدها و کاهش میزان فروش اموال غیرمنقول، گفت: سال ۹۶، ۳۵۵ میلیارد تومان اموال غیرمنقول در شهر فروخته شد و این در حالی است که در سال گذشته علیرغم بودجه هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری فقط ۱۳۸ میلیارد تومان اموال غیرمنقول فروخته شد.

شهردار اصفهان افزود: در سال ۹۷ با توجه به کنترل هزینه‌ها، جلوگیری از ریخت و پاش‌های زائد و هدایت هزینه‌ها، ۱۷۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در مصرف هزینه‌های جاری شهرداری صورت گرفت که با این پول می‌توانیم یک پل شبیه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی احداث کنیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: در چهار سال اخیر در استفاده از اوراق مشارکت بیش از همه شهرها فعالیت انجام شد به طوری که دو هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان پول از این طریق وارد شهر شد، در واقع یک هزار و ۹۰ میلیارد تومان بودجه‌های دولتی در شرایط سخت به کمک مردم شهر اصفهان آمد.

وی گفت: میزان وصول درآمد شهرداری در چهار سال اخیر ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که با این منابع تحولات اقتصادی بزرگی در شهر صورت گرفته و هر نقطه آن دستخوش تحولات بزرگ عمرانی شده است.

شناسایی ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات شهرداری از سایر دستگاه‌ها

شهردار اصفهان با بیان اینکه یک هزار و ۱۶۰ مورد توافق آزادسازی برای توسعه و آبادانی شهر، تعریض خیابان‌ها و احداث میادین انجام شده است، ادامه داد: ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دیگر شناسایی شده است همچنین مشارکت را فقط به گفت و گو اختصاص ندادیم بلکه مشارکت را به سرمایه‌گذاری در شهر نیز تعمیم دادیم به طوری که یک هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان مشارکت مردمی داشتیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در شهر، گفت: در سال ۹۶ سهم شهرداری از پروژه‌های مشارکتی ۵۳ درصد بود که در حال حاضر به ۲۹ درصد رسیده که به معنای افزایش سهم بخش خصوصی و مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها بوده است.

نوروزی ادامه داد: روزهای دوشنبه با وجود شرایط سخت در تهران حضور یافته و مذاکراتی با مسئولان برای رفع مشکلات و مشکلات شهر داریم که در هفته جاری جلسه‌ای با مدیرعامل ایران خودرو مربوط به وسایل نقلیه سنگین برگزار و مقرر شد با پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری و به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه کنیم؛ همچنین پنج دستگاه خودروی ون برای جا به جایی معلولان شهر خریداری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری توانسته ۴۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را زنده کند و این ارتباطات، تعاملات و همکاری‌ها با کسانی که در تهران و اصفهان هستند نتایج خوبی به همراه داشته است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مردم باید در بودجه‌ریزی و تقسیم بودجه مشارکت داشته باشند، گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان از کل بودجه با نظر معتمدان و همکاری شهرداران مناطق برای انجام کارهایی که معتمدان محلی تشخیص داده بودند، اختصاص یافته که نشان از توجه به نظرات معتمدان دارد.

وی تاکید کرد: مردم در محله‌های خود بهتر مشکلات را تشخیص می‌دهند و باید به نظرات آنها توجه کرد، این افراد را نباید بی ارزش تلقی کرد که اگر اینگونه شود، جانب‌داری‌ها، مخالفت‌ها و موافقت‌ها مغرضانه می‌شود.

بیان انتقادها دقت شهرداری را نسبت به مسائل افزایش می‌دهد

نوروزی افزود: از زبان معتمدان محلی باید در جریان مشکلات مردم قرار گفته و البته راهکارهای مرتبط را بدانیم؛ معتمدان برای رفاه شهروندان باید همکاری و رفت‌وآمد بیشتری داشته باشند و مدیران مناطق نیز رابطه و تعامل خود را با معتمدان ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه اگر درک درستی از مسائل پیدا کنیم شهر به جایگاه واقعی خود می‌رسد، گفت: اگر کسی در انجام این کارها توقف و خللی ایجاد کند مسیر سرعت حرکت‌های عمرانی با توقف مواجه می‌شود.

شهردار اصفهان با قدردانی از شورای شهر به جهت تصویب لوایحی که ریشه در تجربه و پشتوانه نظرات مردمی داشته و با عملیاتی شدن آنها اقدامات خوبی انجام و این شهر در جایگاه خوبی قرار گرفته است، گفت: یکی از جلسات روز گذشته با مدیر عامل شرکت مپنا بود که ایشان برای اجرای پروژه چهارباغ از شهرداری اصفهان تشکر کرد زیرا این محور به کانون آمد و شد مردم از تمام نقاط کشور تبدیل شده است و بی‌شک با مساعد شدن شرایط کشور رفت و آمدها فراوان می‌شود که ورود هر گردشگر به معنای تحول، اشتغال و گفت و گوی ادیان و قبایل مختلف کشور است.

وی تاکید کرد: منتقدان بدانند که انتقاد آنها دقت شهرداری را نسبت به مسائل افزایش می‌دهد از این رو از آنها تشکر کرده و می‌خواهیم که در چارچوب ادب، اخلاق و گفت و گوی دقیق و درست برای بهبود شرایط شهر بیش از این انتقاد کنند چرا که راه هدایت مدیران و عمل درست، باز کردن در نقد برای مردم نسبت به همه مدیران در تمام سطوح کشوری است.

نوروزی ضمن قدردانی از نقش شایسته معتمدان محلی در اداره شهر، از حضور «محمدمهدی» نوجوان اصفهانی در این جلسه تشکر کرد و اظهار کرد: حضور این نوجوان در نشست هم‌اندیشی، دوستدار کودک بودن شهر اصفهان را اثبات کرد.

کد خبر 496265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.