سلامت دانش‌آموزان اولویت آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات است

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های استان تهران با اشاره به اجرای خوب پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در حوزه‌های امتحانی، گفت: حفظ سلامت دانش آموزان به ویژه کودکان استثنایی مهمترین اولویت آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات است.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا دژن روز سه شنبه در بازدید از حوزه‌های امتحانی دانش آموزان با نیازهای ویژه ناحیه ۲ شهرری اظهار کرد: خوشبختانه دستورالعمل‌های بهداشتی با همکاری معلمان و مسئولان مدارس به خوبی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت دانش آموزان موجب افزایش اعتماد و کاهش استرس و نگرانی خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم دوران سخت و شرایط کرونایی هرچه زودتر کنترل و تمام شود تا در سال تحصیلی آینده و نوبت‌های بعدی امتحانات شاهد اجرای فرآیند آموزش و ارزشیابی دانش‌آموزان به صورت حضوری برای تمامی دانش آموزان باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران اضافه کرد: سال تحصیلی جاری با تمام فراز و نشیب‌ها، مشکلات و کمبودها، با همت بلند مدیران و معلمان و همراهی دانش‌آموزان به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و برگزاری آزمون‌ها به صورت عملی و حضوری برای مدارس دانش آموزان نیاز ویژه که دروس مهارتی و کارگاهی دارند و امتحانات همپای تمام مناطق و مدارس با درایت و هوشمندی مدیریت، شورای معاونین و کارکنان واحدهای اداره در واحدهای مختلف، مدیران، عوامل اجرایی و دبیران مدارس با استقبال و رضایت‌مندی دانش‌آموزان و خانواده‌ها مواجه شد و در حال برگزاری است.

دژن با بیان اینکه آموزش مهارت، فن و حرفه به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه است، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها با آینده شغلی و استقلال دانش آموزان در ارتباط تنگاتنگ است، دست‌اندرکاران در مدارس استثنایی مانند مشاوران مددکاران بایستی با خلاقیت و دیدی وسیع‌تر برگرفته از تجارب و تخصص خود به امور دانش‌آموزان استثنایی بپردازند.

وی ادامه داد: مثلاً مشاوران و مددکاران فعالیت‌هایی جهت شناسایی منطقه داشته و فرصت‌های شغلی اطراف را شناسایی کنند یا معلمان آموزش را براساس وضعیت اجتماعی و فرهنگی منطقه و اهداف آموزش استثنایی انجام دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: فعالیت‌ها باید در جهت افزایش اطلاعات و آگاهی و همکاری نیروهای محلی برای دانش آموزان استثنایی باشد، امیدواریم در سال تحصیلی آینده با حضوری شدن آموزش‌ها بر کارهای عملی تاکید بیشتر شود تا در آینده دانش آموزانی داری شغل و استقلال مالی داشته باشیم در این زمینه نیز مسئولان آموزش و پرورش باید از فعالیت‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه حمایت کنند.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 496165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.