خطر ابتلا به کم شنوایی در میان زنان مبتلا به پوکی استخوان

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که زنان مبتلا به پوکی استخوان بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به مشکل کم شنوایی قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی ارتباط بین پوکی استخوان در میان زنان و افزایش خطر ابتلا به مشکل کم شنوایی مطالعه جدیدی انجام دادند. محققان برای نیل بدین هدف اطلاعات پزشکی مربوط به تقریباً ۱۴۴ هزار زن را به مدت ۳۴ سال ارزیابی کردند. افراد شرکت کننده در مطالعه هر دو سال یک بار به پرسشنامه‌ای در مورد حس شنوایی خود پاسخ می‌دادند علاوه بر این محققان از نوعی تست ارزیابی شنوایی نیز استفاده کردند تا آستانه شنوایی و حساسیت شنوایی افراد را تشخیص دهند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد زنانی که از پوکی استخوان یا کاهش تراکم استخوان (LBD) رنج می‌برند ۴۰ درصد بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به مشکل کم شنوایی قرار گرفته بودند علاوه بر این مصرف داروی بیس‌فسفونات (bisphosphonate) نیز تأثیری در روند ابتلا به مشکل کم شنوایی نداشته است. مصرف این دارو معمولاً مانع از دست دادن توده استخوانی بدن می‌شود و بیشتر برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان تجویز می‌شود.

لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا مشخص شود آیا نوع، دوز و زمان مصرف داروی بیس فسفنات تأثیری بر کاهش خطر ابتلا به مشکل کم شنوایی دارد یا خیر علاوه بر این محققان قصد دارند در آینده این موضوع را بررسی کنند که آیا مصرف کلسیم و ویتامین D ارتباطی با بروز مشکل کم شنوایی دارد یا خیر زیرا در زمینه پیشگیری از بروز پوکی استخوان بسیار مؤثر است. پژوهشگران پیش از این متوجه شده بودند که پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم، ورزش کردن، پرهیز از سیگار کشیدن و حفظ وزن متعادل خطر ابتلا به کم شنوایی را کاهش می‌دهد.

نتایج این مطالعه در مجله the American Geriatric Society منتشر شده است.

کد خبر 496098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.