هک‌شدن در واتساپ ‌

پیام جدیدی در واتساپ در حال دست به دست شدن است که می‌تواند امکان هک حساب شما را به هکرها بدهد.

به گزارش ایمنا، پیام‌رسان واتس‌اپ در میان محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی قرار دارد و علاوه بر جلب توجه کاربران عمومی، برای هکرها نیز جذاب است. چند روزی است پیام جدیدی در واتس‌اپ در حال دست به دست شدن است که می‌تواند به افراد ناشناس اجازه دسترسی به حساب و پیام‌های قربانی را بدهد. باز کردن این پیام باعث می‌شود کاربران در معرض کلاهبرداری و هک قرار بگیرند.

مقابله با هک واتساپ از راه دور

یک مدل کلاهبرداری در واتساپ، که سال گذشته هم از آن اخباری منتشر شد، به این پیام‌رسان بازگشته و کاربران را تهدید می‌کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در این پیام آمده است: "سلام، ببخشید، من به اشتباه یک کد ۶ رقمی برای شما ارسال کردم، لطفاً می‌توانید آن را به من منتقل کنید؟ ضروری است؟ " و اگر آن کد را بفرستید تبدیل به قربانی بعدی خواهید شد و داده‌ها و اطلاعات خود را با هکرها به اشتراک خواهید گذاشت.

هک‌شدن در واتساپ ‌

این کلاهبرداری با روشی ساده‌ای انجام می‌شود به همین دلیل باعث می‌شود مردم آن را باور کنند. کاربران واتساپ از طریق یک پیام جعلی (تصویر بالا) با کد امنیتی توسط هکرها هدف قرار می‌گیرند. ممکن است کسی این مورد را به عنوان یک اشتباه صادقانه تلقی کند و جدی بگیرد و کد شش رقمی را برای طرف مقابل ارسال کند، اما کاربر باید دقت و توجه کند که حتی پیام را باز نکند، پاسخ دادن که اصلاً عقلی نیست!

اکنون که از این موضوع آگاهی دارید، آن را با دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک بگذارید تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند و اگر چنین پیامی را دریافت کردید بلافاصله فرستنده را مسدود کنید تا خیالتان راحت شود.

منبع: ایسکانیوز

کد خبر 495707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    2 0
    من بلدم همه رو هک کنم