فیلم دیدن در فضایی عاشقانه با قلیان !

«دو نفره و عاشقانه، قلیونتم سفارش می دی می بری تو سینما» این گزاره احتمالا صفت عجیب ترین رخداد در سال های کرونایی سینما سینمای ایران را از آن خود کرده و حفظ خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، روزنامه ایران نوشت: تصمیم غیرمعمول یک پردیس سینمایی برای جذب مخاطب به جای اینکه ابتکاری نجات دهنده شود به اقدامی پردردسر بدل شد. شامگاه جمعه سینما دیلی با انتشار اطلاعیه‌ای از پردیس سینمایی شهرک اعلام کرد که این پردیس در راهکاری برای برون رفت از بحران مخاطب سراغ اکران‌های محدود و خانوادگی و حتی دو نفره و عاشقانه با قلیان رفته است. طبق اطلاعات منتشر شده این پردیس برای اکران اختصاصی بالای ۲۰ نفر، نفری ۵۰ هزار تومان، بین ۱۰ تا ۲۰ نفر، نفری ۱۰۰ هزار تومان، زیر ۱۰ نفر نفری ۱۷۰ هزار تومان و اما دو نفره و عاشقانه نفری ۲۵۰ هزار تومان در نظر گرفته است. در روزهایی که به خاطر شیوع کرونا استعمال قلیان حتی در رستوران‌ها ممنوع است در بخشی از این اطلاعیه ذکر شده: «قلیونتم سفارش می دی می‌بری تو سینما» با وجود سیستم نظارتی دستگاه‌های مربوطه اتخاذ چنین تصمیمی و اطلاع رسانی درباره آن عجیب و حتی در نگاه اول شوخی به نظر می‌رسید. استعمال هرگونه دخانیات حتی سیگار در سالن‌های سینما ممنوع است و طبق استانداردهای سالن سازی، سالن‌های سینما به آژیر و سیستم‌های اطفای حریق مجهز هستند و در صورت مشاهده کمترین دود این سیستم‌ها فعال می‌شوند.

«این حرف‌ها درست نیست. قلیان کجا بود؟! این خبر صحت ندارد.» این عبارات اولین واکنش به تأیید یا تکذیب این خبر بود. محمدرضا صابری دبیر انجمن سینماداران اگر چه در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران، خبر استعمال قلیان در سینماها را تکذیب کرد اما در ادامه انتشار ویدئویی از استوری صفحه اینستاگرام پردیس سینمایی شهرک، صحت انتشار چنین اطلاعیه‌ای را تأیید کرد.

امیر پدرام علیزاده مالک سینما شهرک در گفت‌وگویی با «ایران» انتشار این اطلاعیه را تأیید کرده و در عین حال آن را حاصل یک اشتباه در تبلیغ و فضاسازی رسانه‌ای عنوان می‌کند. او در توضیحات تکمیلی می‌گوید: «به دنبال راهکاری برای جذب مخاطب بودیم. به همین منظور از اوایل هفته گذشته یک گروه ایده پرداز به تیم اجرایی اضافه شد، با تعدادی بلاگر اینستاگرامی که با فیلمسازان و پخش کننده‌های سینما ارتباط داشت. قرار بود در ساعاتی که مخاطب نداریم کلاس آموزشی و برنامه‌های فرهنگی برگزار کنند، تئاتر اجرا کنند، سریال‌های شبکه نمایش خانگی را بخریم و در سالن نمایش بدهیم. ادمین این گروه اطلاعیه‌ای در استوری منتشر کرد که استفاده از دو کلمه در آن حساسیت برانگیز بود. تذکر دادم که کلمه عاشقانه و استعمال قلیان حذف شود. استوری ۱۰ صبح حذف شد اما انتشار آن در یک سایت سینمایی خبرساز شد.»

او تاکید می‌کند که تاکنون چنین برنامه‌ای در این پردیس اجرایی نشده است: «همانطور که در این اطلاعیه ذکر شده تمام برنامه‌ریزی‌ها برای بعد از ۱۵ خرداد بود. قرار بود در این مدت تقاضای تغییر کاربری بدهیم و برای تابستان برنامه‌هایمان را اجرا کنیم. سالن من به سرور وصل است مگر می‌شود با سی دی و فلش فیلم پخش کنم. الان در رستوران‌ها هم به خاطر کرونا حق استفاده از قلیان را نداریم. از صبح به ده‌ها ارگان دولتی و غیردولتی پاسخ پس می‌دهم و تیم‌های نظارتی را همراهی می‌کنم.»

علیزاده در ادامه می‌افزاید: «به دنبال طرحی برای زنده شدن سینما و جان گرفتن سالن‌ها بودیم. دو سال است که سینما مرده و هیچ درآمدی از سالن سینما نداریم. تعطیلی سالن‌های سینما، فود کورت ها و رستوران‌های همجوار سالن‌ها را هم به تعطیلی کشانده است. من مالک خصوصی هستم. نه به حوزه هنری وابسته هستم و نه وابسته به شهرداری، باید هزینه آب و برق و دستمزد کارمندان را بدهم. در حالی که از ابتدای سال ۱۰ بلیت هم نفروخته‌ایم.»در سال‌های سخت اکران و ایام بی رونقی گیشه سینما برخی از سالن‌های سینما برای همیشه از نمایش فیلم خداحافظی کردند و تغییر کاربری دادند تا شاید به قول معروف با اقدام به موقع جلوی ضرر بیشتر را بگیرند و به منفعت برسند. کرونا به اقتصاد سینما ضربه زده و صاحبان سالن‌های سینما در خط مقدم بحران اقتصادی هستند. با وجود آغاز فعالیت سالن‌های سینما، صاحبان فیلم‌های پرفروش میل و انگیزه‌ای برای اکران فیلم‌هایشان ندارند و نه از سوی صنف و نه از سوی مدیران برنامه‌ای برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر ارائه نشده است. با این همه اما برای کشاندن مخاطب به سینما نمی‌توان به ابزار غیرفرهنگی متوسل شد.

کد خبر 495494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.