احداث پاتوق شهری «پهلوانان شهر» در منطقه ۳

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: عملیات کاهگل دیواره‌های خیابان سنبلستان در سال گذشته انجام و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت در ادامه اجرای این طرح زمینی به وسعت حدود یک هزار مترمربع در این خیابان به پاتوق شهری تبدیل خواهد شد.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پاتوق، محل حضور آزادانه افراد است که به منظور تبادل افکار، گفت و گو، بازی، کسب اطلاعات، استراحت کردن و… به کار می‌رفته است که به صورت‌های مختلف مانند حضور و گفتگوی افراد در سربینه حمام‌ها، قهوه خانه‌ها، گردآمدن افراد در سر کوچه و برزن‌ها شکل می‌گرفته که با زندگی مدرن شهری، رنگ و بوی پاتوق‌ها تغییر کرده است، به طوری که امروزه اشخاص با یکدیگر در فضاهای مجازی به تبادل نظر مشغول می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان محله‌های مختلف را به سبک جدید و مدرنیته ساماندهی کرده و با قرار دادن مبلمان شهری زمینه ارتباطات چهره به چهره را فراهم کرده است، تصریح کرد: در محله قدیمی سنبلستان که هنوز زندگی‌های سنتی در آن قابل مشاهده است، زمینی وجود دارد که مخروبه بود و موجب آزار و اذیت سایر ساکنان این محله شده بود، لذا با طراحی خاص، زمینه‌ای برای ایجاد پاتوق شهری سنتی در این محل فراهم شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به ساماندهی محور تاریخی _ گردشگری دردشت، اظهار کرد: عملیات ساماندهی محور دردشت از سال‌های گذشته در بازارچه دردشت با سنگفرش کف، سبک سازی، ایزولاسیون و آجرفرش بام انجام شد و از سال ۱۳۹۷ ادامه آن توسط این منطقه از مسجد پاگلدسته و گذر از محل درس (مدرس) به سمت خیابان ابن سینا حدود یک هزار مترمربع آسفالت برداری، زیرسازی و بلوک فرش شد.

وی افزود: فاز بعدی از سمت بازارچه دردشت به سمت بازار شیخ بهایی در سال گذشته با زیرسازی، سنگفرش یا بلوک فرش شد که در طول مسیر دیواره‌های مخروبه نیز با زیرسازی کاهگل شده است.

کارگر به استقبال شهروندان از طرح اجرای کاهگل معابر اشاره و تصریح کرد: سال گذشته با توجه به دیواره‌های مخروبه حاصل از طرح آزادسازی خیابان سنبلستان، عملیات زیرسازی و کاهگل آن‌ها انجام شد که ساکنان نسبت به زمین رها شده در این گذر نارضایتی داشته و با مطرح کردن طرح پاتوق شهری، خوشبختانه با موافقت مالکان و سازمان طراحی شهرداری اصفهان با مشارکت منطقه سه طرح تصویب و در دست اقدام قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات زیرسازی دیواره‌ها طی طراحی سنتی اجرا شده و عملیات کاهگل آن به اتمام رسیده و مسیر آماده کف‌سازی است، خاطرنشان کرد: طراحی این پاتوق شهری به سبک سنتی، محیطی دلنشین را برای شهروندان رقم خواهد زد و با راه اندازی آن به دلیل این که این محله در قدیم معروف به محله پهلوانان بوده به نام پاتوق «پهلوانان شهر» نامگذاری خواهد شد.

کد خبر 495481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.