بهترین گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان (۲ خرداد)+ لیست جزئیات

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی نقاط ضعف و قدرت گوشی‌های موبایل به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید. گوشی‌های موبایل شیائومی Redmi 9A، سامسونگ گلکسی A21S و هوآوی Y7 در این مطلب بررسی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اطلاع از قیمت انواع گوشی در بازار کنونی می‌تواند برای خریداران فوایدی از جمله مقایسه انواع گوشی در محدوده‌های قیمتی متفاوت داشته باشد، در این گزارش سعی شده مشخصاتی از گوشی‌های مختلف تا ۴ میلیون تومان ارائه شود.

شیائومی Redmi 9A

Xiaomi Redmi 9A‌

شرکت شیائومی به‌تازگی دو عضو ارزان‌قیمت از خانواده «Redmi 9» را معرفی کرده است. گوشی Redmi 9A یکی از این گوشی‌ها است که مانند نسخه‌های قبلی، از صفحه‌نمایش بزرگ، باتری پرقدرت، طراحی جذاب دوربین و سخت‌افزار مناسب برخوردار است.

مشخصات شیائومی Redmi 9A

صفحه‌نمایش گوشی Redmi 9A 6.53 اینچ است و از فناوری IPS LCD بهره می‌برد. این نمایشگر حدود ۸۱ درصد از بدنه را به خود اختصاص داده است. شیائومی برای این محصول خود از یک دوربین با لنز عریض ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی هم در مرکز گوشی و بالای نمایشگر این گوشی به‌کار گرفته‌ شده است.

ازنظر سخت‌افزاری هم این گوشی به تراشه Helio G25 شرکت مدیاتک مجهز شده که با پردازنده هشت‌هسته‌ای و قدرتمند Cortex-A53 و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 همراه شده است. حافظه رم با ظرفیت ۲ گیگابایت هم در کنار این مجموعه قرار گرفته است تا بتواند علاوه‌ بر کارهای معمول از قابلیت‌های جدید گوشی‌های امروزی پشتیبانی کند.

برای این گوشی حافظه داخلی با ظرفیت ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است که با استفاده از یک کارت حافظه SD قابل ارتقا است. باطری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۵ هزار میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ با توان ۱۰ وات و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هم از دیگر مشخصات این محصول جدید است.

نقاط قوت شیائومی Redmi 9A

  • فناوری صفحه‌ نمایش IPS
  • نمایشگر بزرگ
  • حسگر انگشت قوی

نقاط ضعف شیائومی Redmi 9A

  • وزن زیاد
  • Android 10
  • رام ۲

قیمت شیائومی Redmi 9A

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی Redmi 9A با حافظه ۳۲ و رام ۲ قیمتی در حدود ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

سامسونگ گلکسی A21S

Samsung Galaxy A21S

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A21S با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را تا ۵۱۲ گیگابایت دیگر هم افزایش دهید. شرکت سامسونگ برای این محصول خود از یک صفحه‌ نمایش ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل استفاده کرده است. این صفحه‌ نمایش در هر اینچ ۲۷۰ پیکسل را نشان می‌دهد که از جزئیات و وضوح تصویر خوبی برخوردار است.

بهترین گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان (۲ خرداد)+ لیست جزئیات

بهترین گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان (۲ خرداد)+ لیست جزئیات

تراشه این محصول Exynos 850675 از تراشه‌های ۸ نانومتری سامسونگ است که با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای Cortex-A55 و پردازنده گرافیکی Mali-G52 همراه شده است. این تراشه برای باز کردن چندین برنامه به‌صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است.

روی قاب پشتی A21S یک دوربین چهارگانه قرار گرفته است. یک لنز عریض با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل، یک لنز فوق عریض با رزولوشن ۸ مگاپیکسل، یک لنز ماکرو با رزولوشن ۲ مگاپیکسل و یک حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی مجموعه دوربین A21S را تشکیل می‌دهد. برای دوربین سلفی هم یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی از نوع عریض انتخاب شده است که در گوشه بالای صفحه‌ نمایش قرار گرفته است.

حسگر شتاب سنج، مجاورت، ژیروسکوپ، قطب‌نما و اثر انگشت از جمله حسگرهای به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند است که حسگر اثرانگشت آن بر روی قاب پشت قرار گرفته است. منبع انرژی گوشی A21S یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است که از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند. شرکت سامسونگ این گوشی را با طراحی کاملاً مطلوب و امکانات فراوان به بازار عرضه کرده است تا در بازار میان‌رده‌ها هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

نقاط قوت سامسونگ گلکسی A21S

  • طراحی زیبا و خوش دست
  • قیمت مناسب با توجه به امکانات

نقاط ضعف سامسونگ گلکسی A21S

  • نور صفحه کم

قیمت سامسونگ گلکسی A21S

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی A21S با حافظه ۶۴ گیگابایت و رام ۴ به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده قیمتی در حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

هوآوی Huawei Y7

Huawei Y7

سری Y هوآوی همیشه محصولات مقرون‌ به‌ صرفه و پرطرفداری را روانه بازار کرده است. مدل «Y7p» در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد تا نسل جدیدی از گوشی موبایل هوآوی باشد. این محصول با نمایشگری ۶.۳۹ اینچی از نوع LCD در گروه فبلت‌ها دسته‌بندی می‌شود.

امروزه ابعاد صفحه‌نمایش به یکی از ویژگی‌های مهم برای خرید گوشی موبایل تبدیل شده است. همین امر به تولید محصولاتی با عنوان فبلت منجر شد که از نظر قد و قواره از گوشی‌های موبایل بزرگ‌تر و از تبلت‌ها کوچک‌تر هستند. نمایشگر بزرگ Y7P دارای پنل IPS است که وضوح تصویر ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل را به نمایش می‌کشد. با توجه به رزولوشنی که این نمایشگر دارد تراکم پیکسلی ۲۶۹ پیکسل در هر اینچ برای آن به‌دست می‌آید که نشان می‌دهد از این نظر سری Y تغییرات زیادی در سال‌‎های اخیر نداشته است.

سخت‌افزار این فبلت را تراشه 710F یک پردازنده هشت‌ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 تشکیل می‌دهد. برای این دستگاه ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گفته شده است که توسط کارت حافظه microSD تا ۵۱۲ گیگابایت قابل افزایش است. وجود سه سنسور با دقت ۴۸، ۸ و ۲ مگاپیکسل به‌عنوان دوربین‌های اصلی این گوشی موبایل، امکان ثبت تصاویر با رزولوشن بسیار زیاد را فراهم کرده‌اند همچنین دوربین سلفی در Y7p به سنسور ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است که برای مکالمه تصویری و گرفتن عکس برای شبکه‌های اجتماعی عملکردی مطلوب دارد.

نقاط قوت هوآوی Huawei Y7

  • طراحی رنگارنگ و چشم نواز
  • رام ۴ گیگ
  • فناوری صفحه‌نمایش IPS

نقاط ضعف هوآویHuawei Y7

  • دوربین نه چندان مناسب
  • ضعف در روشنی صفحه نمایش

قیمت هوآویHuawei Y7

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت هوآویHuawei Y7 با حافظه ۶۴ و رام ۴ به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده در حدود ۳ میلیون تومان تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

مقایسه گوشی‌های معرفی شده در یک نگاه

Xiaomi Redmi 9A‌

Samsung Galaxy A21S

Huawei Y7

تاریخ معرفی

۲۰۲۰

۲۰۲۰

۲۰۱۷

وضعیت

موجود در بازار

موجود در بازار

موجود در بازار

وزن

۱۹۴ گرم

۱۹۲ گرم

۱۶۵ گرم

نوع صفحه نمایش

لمسی خازنی IPS LCD, با ۱۶ میلیون رنگ

PLS IPS

صفحه نمایش لمسی خازنی IPS LCD, با ۱۶ میلیون رنگ

اندازه صفحه نمایش

۶.۵۳ اینچ

۶.۵ اینچ

۵.۵ اینچ

رام

۲ گیگابایت

۴/‏۳

۲

حافظه داخلی

۳۲ گیگابایت

۶۴ گیگابایت

۶۴ گیگابایت

کارت حافظه

میکرو اس دیXC میکرو اس دیXC

میکرو اس دی

دوربین اصلی

۱۳ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

فیلمبرداری

۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم

۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم

۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

سیستم عامل اولیه

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

اندروید ۷

موارد ذکر شده در این جدول صرفاً مربوط به همان گوشی معرفی شده با رنج قیمتی خاص می‌باشد

کد خبر 495465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.