واکسیناسیون ۲۰  درصد افراد بالای ۷۰ سال سن در گلپایگان

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: در شهرستان گلپایگان تاکنون بیش از ۲۰ درصد از جمعیت بالای ۷۰ سال سن تزریق دز اول واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر رستمی امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران از آغاز واکسیناسیون تجمیعی در شهر گلپایگان خبر داد و اظهار کرد: اکنون در چهار مرکز درمانی در شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر و روستای سعیدآباد تزریق واکسن برای افرادی که در سامانه ثبت نام کرده بودند با تماس کادر درمانی و مراجعه آن‌ها به این مراکز انجام می‌شود.

وی افزود: در شهرستان گلپایگان تاکنون ۴ هزار دز واکسن به کادر بهداشت و درمان، پرستاران، تمامی بیماران دیالیزی، ۳۵۰ بیمار خاص و ۷۶ درصد افراد بالای ۸۰ سال سن تزریق شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰ درصد از جمعیت بالای ۷۰ سال سن نیز تزریق دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رستمی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود به تمام افراد واجد شرایط در صورت تأمین واکسن تا شهریور ماه سال جاری تزریق شود که امیدواریم با تحقق این اقدامات بتوانیم شرایط ایمن را در جامعه داشته باشیم.

وی در رابطه با واکسن تزریقی به مراجعین مراکز گفت: در شهرستان گلپایگان واکسن تزریق از نوع آسترازنکا تولید کشور کره جنوبی است، دز دوم این نوع واکسن طی ۱۲ هفته آینده به دریافت کنندگان دز اول تزریق خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان افزود: ساعت کاری مرکز تجمیع واکسیناسیون در گلپایگان، گوگد، گلشهر و سعیدآباد از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر و تعداد تزریق واکسن به مراجعین روزانه طی ساعات اعلام حدود ۷۰۰ دز است، در صورت تأمین واکسن ساعت کاری در این مراکز در دو شیفت صبح و عصر انجام خواهد شد.

رستمی با بیان اینکه شهرستان گلپایگان از نظر رنگ‌بندی بیماری کرونا نارنجی است که از شهروندان خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرکت نکردن در تجمعات و مراسم‌های مختلف هستم، گفت: هفته گذشته از یک خانواده دو نفر در یک مراسم جشن شرکت کرده بودند که بر اثر این بیماری فوت شدند.

کد خبر 495355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.