جدیدترین آمار از سرعت اینترنت ثابت در جهان و ایران

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران، ۱۹.۱۷ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۶ از میان ۱۷۵ کشور می‌رساند.

به گزارش ایمنا، سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند.

بر این اساس تا ماه ژانویه ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۷۴ مگابیت بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۴۹ مگابیت بر ثانیه و تأخیر، ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۶.۹۸ مگابیت بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۱.۲۸ مگابیت بر ثانیه و تأخیر، ۲۰ میلی‌ثانیه بود.

طبق آخرین آمار منتشرشده در اسپیدتست، تا ماه آوریل سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۵۳.۳۸ مگابیت بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۸۵ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۱۰۲.۱۲ مگابیت بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۴ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۰ میلی‌ثانیه بود.

جدیدترین آمار از سرعت اینترنت ثابت در جهان و ایران

در حالی که تا ماه مارس سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۸.۴۰ مگابیت بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۶۰ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۸.۶۷ مگابیت بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۳.۲۲ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۰ میلی‌ثانیه بود.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه مارس ۲۰۲۱، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۹۰.۸۷ مگابیت بر ثانیه)، کره جنوبی (۱۸۶.۰۶ مگابیت بر ثانیه)، قطر (۱۸۱.۴۳ مگابیت بر ثانیه)، چین (۱۴۹.۴۰ مگابیت بر ثانیه) و عربستان سعودی (۱۴۸.۲۹ مگابیت بر ثانیه) تعلق دارد.

همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۲۴۵.۵۰ مگابیت بر ثانیه)، کره جنوبی (۲۴۱.۵۸ مگابیت بر ثانیه)، هنگ‌کنگ (۲۴۰.۸۳ مگابیت بر ثانیه)، موناکو (۲۲۰.۳۵ مگابیت بر ثانیه) و رومانی (۲۱۴.۳۳ مگابیت بر ثانیه) تعلق دارد.

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۰.۱۷ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۴۴ مگابیت بر ثانیه است که رتبه ایران را به ۷۹ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است. این در حالی است که در ماه مارس ۲۰۲۱، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۶.۳۸ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۵۹ مگابیت بر ثانیه بود.

جدیدترین آمار از سرعت اینترنت ثابت در جهان و ایران

همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از اوکراین و کاستاریکا کندتر و از آرژانتین و مالزی سریع‌تر است.

جدیدترین آمار از سرعت اینترنت ثابت در جهان و ایران

در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۱۹.۱۷ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۰.۸۲ مگابیت بر ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۶ از میان ۱۷۵ کشور می‌رساند. این درحالی است که در آوریل ۲۰۲۱ در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۱۹.۱۳ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۱.۲۹ مگابیت بر ثانیه بود و ایران در جایگاه ۱۳۲ قرار داشت.

همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از توگو و لیبریا کندتر و از سومالی و تانزانیا سریع‌تر است.

جدیدترین آمار از سرعت اینترنت ثابت در جهان و ایران

منبع: ایسنا

کد خبر 495250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.