اصفهان به قطب‌ خشکبار مرکز کشور تبدیل می شود/ ساماندهی مشاغل مزاحم در شهر

شهردار اصفهان با اشاره به احداث مجتمع صنفی خواروبار گفت: واحدهای صنفی خیابان‌های جهاد، ولی عصر و صارمیه در این مکان تجمیع می‌شوند که با تکمیل پروژه در فازهای بعدی، اصفهان به قطب‌ خشکبار در مرکز کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _شنبه یکم خردادماه ۱۴۰۰_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، با گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: هفته گذشته چندین طرح محیط زیستی در سازمان مدیریت پسماند شهرداری افتتاح شد که احداث خطوط جدید پردازش پسماند یکی از این پروژه‌ها بود در این راستا ظرفیت اصفهان برای بازیافت پسماند تا ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: بی‌شک با افزایش مشارکت مردم در تفکیک پسماند این اقدام محیط زیستی به شکل بهتری قابل تأمین است.

شهردار اصفهان دومین پروژه سازمان مدیریت پسماند را جلوگیری از نفوذ شیرابه‌های ناشی از پسماندهای تر به خاک و منابع آب زیرزمینی دانست و افزود: ورود شیرابه‌ها به خاک و آب مشکلات بهداشتی و زیست محیطی زیادی را ایجاد می‌کند که با توسعه لاگون‌های تبخیری و کانال‌های انتقال شیرابه اقدام ارزشمند زیست محیطی برای شهر اصفهان رقم خورد.

وی خاطرنشان کرد: سومین پروژه مهم افتتاح شده در هفته اخیر، بهره‌برداری از فاز نخست دستگاه هاضم بی‌هوازی بود که با استفاده از این دستگاه پسماندهای شهر به انرژی تبدیل می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان خود را پاسدار این شهر زیبا می‌داند، گفت: پروژه‌های بهره‌برداری شده سازمان مدیریت پسماند با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در این راستا افتتاح شده که هوای محیط زیست شهرمان را بیش از گذشته داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فردا (یکشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۰) در ادامه افتتاحیه‌های هفتگی شهرداری در قالب برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» پروژه‌های سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری اصفهان افتتاح خواهد شد که برای شهر و شهروندان دارای ارزش بسیار بالایی است، گفت: فاز نخست مجتمع صنفی خواروبار شامل ۴۵ سوله با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد و همزمان عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه آغاز خواهد شد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: یکی از وظایف شهرداری ساماندهی مشاغل شهری است از این رو در مجتمع صنفی خواروبار فضایی فراهم شده تا واحدهای صنفی خیابان‌های جهاد، ولی عصر و صارمیه در این مکان تجمیع شوند که با تکمیل پروژه در فازهای بعدی، اصفهان به یکی از قطب‌های خشکبار در مرکز کشور تبدیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: فردا مجموعه‌ دیگری در شهرک نیک‌اندیش شامل ۴۰ واحد کارگاهی تحت عنوان بلوک‌های x,y,z به بهره برداری می‌رسد که این کارگاه‌ها برای استقرار واحدهایی که در سطح شهر برای آنها تشخیص مزاحمت‌زایی داده می‌شود با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

نوروزی با بیان اینکه در شهرک نیک‌اندیش واحدهای تراشکاری، در و پنجره‌سازی و ام دی اف کاری و مشاغلی که در سطح شهر آلاینده بوده و نوع فعالیت آن‌ها برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند، مستقر خواهند شد، افزود: این واحدها از طریق مزایده واگذار خواهند شد، البته مشوق‌هایی برای واحدهایی که مستقر می‌شوند، در نظر گرفته شده تا صاحبان مشاغل در محیط بهتری فعالیت داشته باشند.

کد خبر 495179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.