بهترین گوشی موبایل بین ۸ تا ۱۲ میلیون (۳۱ اردیبهشت)+ جزئیات

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی نقاط ضعف و قدرت گوشی های موبایل به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید. گوشی های موبایل سامسونگ گلکسی NOTE 10 Lite، سامسونگ گلکسی A71 و شیائومی POCO X3 Pro این مطلب بررسی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اطلاع از قیمت انواع گوشی در بازار کنونی می‌تواند برای خریداران فوایدی از جمله مقایسه انواع گوشی در محدوده‌های قیمتی متفاوت داشته باشد در این گزارش سعی شده مشخصاتی از گوشی‌های مختلف بین رنج هشت تا ۱۲ میلیون تومان ارائه شود.

سامسونگ گلکسی Note10 Lite

Samsung Galaxy Note10 Lite

گوشی موبایل Galaxy Note 10 Lite محصولی دیگر از خط تولید موفق Note است که با ویژگی‌های یک پرچم‌دار روانه بازار شده است. سامسونگ سعی کرده است در تولید این محصول ویژگی‌های پرطرفدار Note 10 مانند نمایشگر تمام‌صفحه آمولد و باتری قدرتمند را نگه دارد اما این محصول را به شکلی مقرون به صرفه عرضه کند. حسگر اثر انگشت این گوشی هم مانند برادران بزرگترش در زیر صفحه‌نمایش کار گذاشته شده است و عملکرد کاملاً مطلوبی دارد.

مشخصات سامسونگ گلکسی Note 10 Lite

صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی ۶.۷ اینچی به پنل سوپرآمولد پلاس مجهز شده است. این صفحه‌نمایش در هر اینچ ۳۹۴ پیکسل را نشان می‌دهد که به معنی مشاهده مطلوب جزئیات از سوی کاربر است. تراشه‌ی این محصول اگزنوس ۹۸۱۰ است که به‌عنوان تراشه‌ای ۱۰ نانومتری عملکردی بهینه دارد.

دوربین گلکسی Note 10 لایت از ترکیب سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده و به فلش LED مجهز شده است. گلکسی نوت ۱۰ لایت، دوربین سلفی سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند عکس‌های عریضی بگیرد؛ قابلیت عکاسی HDR هم یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین سلفی است.

این دستگاه در رنگ‌های مختلف برای کاربرانی با سلایق مختلف به بازار عرضه شده است. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد خانواده سامسونگ است.

سامسونگ با عرضه Note 10 لایت در نمایشگاه CES 2020 برای بار دیگر نشان داد که در سال‌های اخیر به دنبال ایجاد تنوع بیشتر در محصولات خود است تا بتواند بازار گسترده‌تری از کاربران را به خود اختصاص دهد.
 

نقاط قوت سامسونگ گلکسی Note 10 Lite

• بهره‌گیری از صفحه‌نمایش سوپر آمولد ۶.۷ اینچی

• طراحی زیبا
• دارای s-pen

نقاط ضعف سامسونگ گلکسی Note 10 Lite

• بدنه پلاستیکی

• پردازنده ضعیف‌تر نسبت به مدل مشابه قدیمی‌تر

قیمت سامسونگ گلکسی Note 10 Lite

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی Note 10 Lite با حافظه ۱۲۸ و رام هشت بدلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده قیمتی در حدود ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

بهترین گوشی موبایل بین ۸ تا ۱۲ میلیون (۳۱ اردیبهشت)+ جزئیات

سامسونگ گلکسی A71

Samsung Galaxy A71

گوشی موبایل گلکسی A71 سامسونگ یکی از قدرتمندترین محصولات میان‌رده موجود در بازار است که حسگر انگشت زیر صفحه نمایش و دوربین چهارگانه روانه بازار شده است.

سامسونگ سال ۲۰۱۹ را با متنوع کردن هرچه بیشتر سری گوشی‌های A خود آغاز کرد. این سری گوشی موبایل سامسونگ به داشتن صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت AMOLED و دوربین‌هایی با امکانات بالا شهرت دارند. گوشی موبایل Galaxy A71 با صفحه‌نمایش سوپر آمولد طراحی شده است و ظاهر هم زیبایی دارد.

مشخصات سامسونگ گلکسی A71

سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است. این محصول سامسونگ با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید.

صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی ۶.۷ اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ ۳۹۳ پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. همچنین روکش این نمایشگر لایه‌ی محافظ Corning Gorilla Glass 3 است که از خط و خش و ضربه جلوگیری می‌کند. تراشه‌ این محصول،Qualcomm SDM730 Snapdragon 730 از تراشه‌های هشت نانومتری کوالکام است که به همراه هشت گیگابایت رام عرضه می‌شود. این تراشه برای باز کردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 618 هم برای پخش ویدئو و بازی در این محصول در نظر گرفته شده است. این گوشی در ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را تا یک ترابایت دیگر هم افزایش دهید.

دوربین اصلی A71 سنسور ۶۴ مگاپیکسلی دارد و فلش LED برخوردار است. سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دیگر از نوع فوق عریض (Ultrawide) و سنسور پنج مگاپیکسلی عمق و لنز ماکرو هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A71 را تشکیل داده است. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت اپتیکال در زیر صفحه‌نمایش هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است.

نقاط قوت سامسونگ گلکسی A71

  • سخت افزار و تراشه
  • صفحه‌نمایش آمولد
  • تصویر خروجی

نقاط ضعف سامسونگ گلکسی A71

  • فریم و قاب پشت

قیمت سامسونگ گلکسی A71

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی A71 با حافظه ۱۲۸ و رام هشت به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و حضور تولید کنندگان هند و ویتنام قیمتی در حدود هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

بهترین گوشی موبایل بین ۸ تا ۱۲ میلیون (۳۱ اردیبهشت)+ جزئیات

شیائومی POCO X3 Pro

Xiaomi Poco X3 Pro

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X3 Pro دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت از جمله محصولات برند شیائومی که در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شده است.

مشخصات شیائومی POCO X3 Pro

این محصول دارای ساختاری متوازن و خوش‌ساخت بدون پشتیبانی از تکنولوژی 5G روانه بازار شده است. این محصول از بدنه پلاستیکی ساخته شده است که قاب جلو شیشه‌ای جلوه ویژه‌ای به این مدل بخشیده است.

صفحه‌نمایش گوشی موبایل شیائومی مدل POCO X3 Pro دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت در اندازه ۶.۶۷ منتشر شده است. این صفحه‌نمایش کاملاً تمام‌صفحه است و در بالا وسط اثری از بریدگی یا حفره دوربین سلفی وجود دیده می‌شود.

دوربین سلفی این محصول دارای حسگر ۲۰ مگاپیکسلی است. صفحه‌نمایش گوشی موبایل شیائومی مدل POCO X3 با استفاده از فناوری Corning Gorilla Glass 6 در برابر خط‌وخش و صدمات احتمالی محافظت می‌شود.

گفتنی است چهار دوربین که سنسور اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است در قسمت پشتی این گوشی جا خوش کرده‌اند. این دوربین‌ها قادر هستند ویدئوی 4K را ثبت و ضبط کنند.

دوربین سلفی این محصول به سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است. بلوتوث نسخه ۵.۰، نسخه ۱۱ سیستم عامل اندروید و باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی جدید هستند.

نقاط قوت شیائومی POCO X3 Pro

  • پردازنده قوی
  • قیمت مناسب با وجود امکانات قوی
  • قاب پشت از جنس پلاستیک
  • دارای گواهی IP53 و مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار و قطرات آب

نقاط ضعف شیائومی POCO X3 Pro

  • اسپیکر نه چندان مناسب
  • جنس بدنه پلاستیکی

قیمت شیائومی POCO X3 Pro

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی POCO X3 Pro با حافظه ۱۲۸ و رام هشت به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده در حدود ۶ میلیون تومان تا شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است و قیمت شیائومی Redmi Note 9S با حافظه ۱۲۸ و رام هشت به لیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده در حدود هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا هشت میلیون تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

بهترین گوشی موبایل بین ۸ تا ۱۲ میلیون (۳۱ اردیبهشت)+ جزئیات

کد خبر 494853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.